Motor-Forum (online) Magazine

Jan67546

MF veteraan
22 mei 2010
7.409
7
niet van toepassing
Aangezien Motor-Forum.nl het grootste forum van Nederland is (qua motoren), kan de site denk ik wel een soort van online magazine gebruiken.

Deze kan dan bijvoorbeeld wekelijks of maandelijks worden gedownload via de site. Ik weet niet of er animo voor is, maar het lijkt mij een leuk idee. Qua inhoud kunnen we vrij divers zijn.

Bijvoorbeeld;

-Leukste topics van de afgelopen week/maand
-Mooiste/beste motor-forum user foto van de week/maand
-Meest interessante koopjes
-Beste recensies van de week/maand (die dan uitgebreid in het Magazine zijn te lezen)
-Columns geschreven door de users en redacteuren
-Projecten die lopen via het forum
-Gekste vrijdagmiddag topic, met eventueel een greep van de geplaatste reacties erbij
-Misschien reclame van de sponsoren van Motor-Forum
-Brievenbus (?)
-Interviews
-Verslagen
-rubriek; mijn motor en ik
-Het laatste motor nieuws
-Etc…

Misschien dat het Magazine kan worden gedownload en worden bekeken in een ‘tijdschrift’ applicatie, of misschien zelfs kan worden gedownload als App voor Iphone en Android. PDF kan natuurlijk ook, maar dit haalt het tijdschrift ‘gevoel’ weg naar mijn mening.

Ik weet trouwens niet of dit onderwerp/idee al eerder aan bod is gekomen, maar ik neem aan van niet omdat er nog nooit iets over heb gehoord.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Ik bied mijzelf in ieder geval aan als redacteur, en eventueel als grafische redactie, hoewel mijn Photoshop skills beperkt zijn.

Interesse om hieraan mee te werken? Stuur mij een PB en je krijgt verdere info. We hebben nog steeds redacteuren nodig en enthousiastelingen die willen schrijven!
 
Laatst bewerkt:
Ergens wel een grappig idee, maar ik heb eigenlijk niet het vermoeden dat ik het zou lezen. Lijkt me best veel werk voor dingen die allemaal al langszij zijn gekomen :P
 
Ergens wel een grappig idee, maar ik heb eigenlijk niet het vermoeden dat ik het zou lezen. Lijkt me best veel werk voor dingen die allemaal al langszij zijn gekomen :P

Het is niet alleen maar herhaling. Maar ik denk dat sommigen het wel kunnen waarderen. Niet iedereen zit elke dag op het Motor-Forum en krijgt natuurlijk niet alles mee. Een compact, luchtig overzicht met tevens wat nieuwe informatie, collums, reacties, brieven en nieuws word wel gewaardeerd (hoop ik).

Een soort van uitbreiding op, zeg maar.
 
Ik kan een aantal topics hier al bijna niet bijhouden haha

Maar omdat ik hier regelmatig zit heb ik het idee dat als het nieuws van het forum of motorshopper komt ik het waarschijnlijk al een keer gelezen heb.
 
Met Motorshopper proberen we al van wat serieuze artikelen wat betreft motoren en producten te voorzien.

Het idee is verder leuk, maar vergis je niet hoeveel tijd hierin gaat zitten. Het scheelt als er een goede basis is, een stramien waar vanaf te werken valt, maar dit is er op dit moment nog niet.
Als je verschillende platformen gaat draaien, dus een iPhone, Android (en toch hopelijk ook de gewone pc gebruiker) dan zit je met verschillende letterformaten. Pagina groottes, etc. Je moet dus bijna 3 verschillende opmaken maken. Je kunt je zo voorstellen dat je dan heel veel tijd kwijt bent. Af en toe een uurtje in de avond red je het niet mee.

Qua Photoshop ben je niet veel tijd kwijt. Je moet een opmaak maken en dit maak je in bijvoorbeeld InDesign of als je van de klassiekers houdt dan gebruik je Quark. Daar kun je je opmaak erg goed en snel in maken.
Vervolgens exporteer je het als PDF, want dat is toch de meest universele toepassing.


Nogmaals, ik vind het idee leuk, wil ook zeker wel wat meeschrijven af en toe. Maar het kost veel tijd.
 
Met Motorshopper proberen we al van wat serieuze artikelen wat betreft motoren en producten te voorzien.

Het idee is verder leuk, maar vergis je niet hoeveel tijd hierin gaat zitten. Het scheelt als er een goede basis is, een stramien waar vanaf te werken valt, maar dit is er op dit moment nog niet.
Als je verschillende platformen gaat draaien, dus een iPhone, Android (en toch hopelijk ook de gewone pc gebruiker) dan zit je met verschillende letterformaten. Pagina groottes, etc. Je moet dus bijna 3 verschillende opmaken maken. Je kunt je zo voorstellen dat je dan heel veel tijd kwijt bent. Af en toe een uurtje in de avond red je het niet mee.

Qua Photoshop ben je niet veel tijd kwijt. Je moet een opmaak maken en dit maak je in bijvoorbeeld InDesign of als je van de klassiekers houdt dan gebruik je Quark. Daar kun je je opmaak erg goed en snel in maken.
Vervolgens exporteer je het als PDF, want dat is toch de meest universele toepassing.


Nogmaals, ik vind het idee leuk, wil ook zeker wel wat meeschrijven af en toe. Maar het kost veel tijd.

Het App, Android gebeuren is natuurlijk toekomst muziek. Beginnen met een PDF is een logisch begin.

MF heeft een grote community, en er zitten denk ik wel wat personen tussen die hier aan mee willen werken. Natuurlijk kan het floppen, maar we kunnen het altijd proberen toch? Een uitgave doen, en kijken hoe dat bevalt. Valt het tegen; op naar het volgende idee.
 
Ik kan een aantal topics hier al bijna niet bijhouden haha

Maar omdat ik hier regelmatig zit heb ik het idee dat als het nieuws van het forum of motorshopper komt ik het waarschijnlijk al een keer gelezen heb.

Dat zal inderdaad wel eens voorkomen. Maar stel je hebt een drukke week, dan kan het uitkomst bieden, toch? Tevens zullen de columns ook nieuw zijn, en interessant voor degene die het leuk vinden zoiets te lezen.
 
Het is niet alleen maar herhaling. Maar ik denk dat sommigen het wel kunnen waarderen. Niet iedereen zit elke dag op het Motor-Forum en krijgt natuurlijk niet alles mee. Een compact, luchtig overzicht met tevens wat nieuwe informatie, collums, reacties, brieven en nieuws word wel gewaardeerd (hoop ik).

Een soort van uitbreiding op, zeg maar.
No offense, maar dan verzoek ik wel om een andere eindredacteur, onine... collums... dubbele ontkenning... +t :+
 
Laatst bewerkt:
No offense, maar dan verzoek ik wel om een andere eindredacteur, onine... collums... dubbele ontkenning... +t :+

Onine is een typo, en column met dubbel L.. Is gewoon stom. En ik zeg niet dat ik eindredacteur wil zijn, zo goed is mijn Nederlands niet, maar wil wel het een en ander schrijven.

Maar ik hoor het al, weinig animo.
 
Laatst bewerkt:
Ach joh, alle begin is moeilijk. Maak een opzet anders. Maak een lijstje met wat er ongeveer gebeuren moet en kijk wie bepaalde dingen op zich wil nemen.
Ik wil wel een columpie schrijven. Doe ik ook wel eens voor Autoblog (foei, Thijs!) en voor Motorshopper schrijf ik wel eens wat.

Heb alleen niet zo'n zin in de opmaak, beetje teveel werk.
 
Ik zie wel brood in dit idee! Lijkt me ook erg leuk om dit online magazine te zien verschijnen, wil er zelfs wel aan meewerken voor wat betreft schrijfsels. Beetje afhankelijk van hoe of wat. Misschien een idee om een poll aan de openingspost toe te voegen zodat men kan stemmen over dit idee?
 
Ach joh, alle begin is moeilijk. Maak een opzet anders. Maak een lijstje met wat er ongeveer gebeuren moet en kijk wie bepaalde dingen op zich wil nemen.
Ik wil wel een columpie schrijven. Doe ik ook wel eens voor Autoblog (foei, Thijs!) en voor Motorshopper schrijf ik wel eens wat.

Heb alleen niet zo'n zin in de opmaak, beetje teveel werk.

Je hebt er wel meer verstand van dan ik, zo te horen. Ik weet niet of het een goed idee is om mij de opmaak te laten doen, maar wil wel wat aanklooien.

Ook wil ik gerust een opzet maken, maar ik denk dat dit beter te realiseren is met nog een voorstander van het idee. Twee meningen komen verder dan een, dunkt me.
 
Ik zie wel brood in dit idee! Lijkt me ook erg leuk om dit online magazine te zien verschijnen, wil er zelfs wel aan meewerken voor wat betreft schrijfsels. Beetje afhankelijk van hoe of wat. Misschien een idee om een poll aan de openingspost toe te voegen zodat men kan stemmen over dit idee?

Fijn dat je het een leuk initiatief vind! Ik weet niet of het een goed idee is om een poll te starten. Vooral vanwege het feit dat ik denk dat de uitkomst negatief is.. :')
 
Met Motorshopper proberen we al van wat serieuze artikelen wat betreft motoren en producten te voorzien.

Het idee is verder leuk, maar vergis je niet hoeveel tijd hierin gaat zitten. Het scheelt als er een goede basis is, een stramien waar vanaf te werken valt, maar dit is er op dit moment nog niet.
Als je verschillende platformen gaat draaien, dus een iPhone, Android (en toch hopelijk ook de gewone pc gebruiker) dan zit je met verschillende letterformaten. Pagina groottes, etc. Je moet dus bijna 3 verschillende opmaken maken. Je kunt je zo voorstellen dat je dan heel veel tijd kwijt bent. Af en toe een uurtje in de avond red je het niet mee.

Qua Photoshop ben je niet veel tijd kwijt. Je moet een opmaak maken en dit maak je in bijvoorbeeld InDesign of als je van de klassiekers houdt dan gebruik je Quark. Daar kun je opmaak erg goed en snel in maken.
Vervolgens exporteer je het als PDF, want dat is toch de meest universele toepassing.


Nogmaals, ik vind het idee leuk, wil ook zeker wel wat meeschrijven af en toe. Maar het kost veel tijd.

Jij mag absoluut niet meeschrijven |(
Want dan is het wel duidelijk wat voor een verhalen/foto's er in dat artikel komen :X :r
Zie topic: ThijsVr in string op de motor.
 
Je bent echt een doorzetter he. Om 10:35 open je een topic en binnen half uur en 10 reacties geef je al (bijna) op.

Je hoort me toch niet zeggen dat ik er niet mee doorzet? De meeste reacties waren niet al te enthousiast, betekent niet dat ik er dan van af zie ;)

Ik denk dat voordat ik (we) hieraan gaan beginnen er eerst een soort van team moet worden gevormd. Een of twee mannetjes die de topics in de gaten houden, een of twee voor het schrijven van columns en eventueel recensies, iemand voor de eindredactie, en twee mannetjes voor de layout/design.

Het vereist inderdaad wel wat werk, maar voor sommigen is het ook hobby (voor mij wel).
 
Laatst bewerkt:
Ik zeg: doen !!

Vind het wel een leuk idee en zou het beslist lezen.
Hoe vaak? Een maal per week / 2 weken?

Doen !!
 
Laatst bewerkt:
Waarom? als je gewoon naar de algemene link gaat krijg je al een mooi overzicht van het nieuwste spul op motormeuk, recensies en eventuele mededelingen van de modjes... En dan hebben we nog de knop "actieve topics" etc.
Best lopende (dus leuke?) topics e.d. krijgen we aan het eind van het jaar statistieken van..
Ik heb echt geen behoefte aan een of ander wazig magazine :N
 
Laatst bewerkt:
Ik zeg: doen !!

Vind het wel een leuk idee en zou het beslist lezen.
Hoe vaak? Een maal per week / 2 weken?

Doen !!

Ligt eraan hoe snel zoiets geknutseld kan worden. Een keer in de twee weken/maandelijks lijkt mij het beste om mee te beginnen. Mocht het soepel lopen en natuurlijk goed gelezen worden, kunnen we het altijd nog wekelijks maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan