Motor-Forum red levens?!

Appie_rook

Geblokkeerd account
6 apr 2006
113
0
Tijdje terug las ik hier dus een topic over een mototrijder die dus dood gereden is door een koekblik die door rood reed over een kruising.
Nu was er commentaar over dat je altijd moet uit kijken als biker omdat je nu eenmaal sneller optrekt als motorijder dus dubbel moet opletten als je de kruising over steekt voor koekblikkies die nog even extra gas geven bij oranje of rood.
Vandaag stond ik vooraan bij het stoplicht.
En stoplicht springt op groen en als ik halverwege de kruising ben moet ik in de remmen omdat er niet 1 maar 2 koekblikken door rood rijden :( :( :(
Man oh man al hoofdschuddend reed ik daarna weer verder.
Later besefte ik dat ik daar zonder het lezen van het waargebeurde trieste verhaal nooit over na gedacht zou hebben en volgas de kruising over zou gaan en kaboem.
Zo zie je maar :}
 
Motor-Forum kost ook levens, want men kan elkaar ook weer op ideeen brengen die een ander niet goed tot uitvoering kan brengen met alle gevolgen van dien.

Maar inderdaad, de 1e seconde groen wordt ook wel de doden-seconde genoemd.
In Utrecht zijn ze daar erg goed in, door rood rijden. Maar vast ook wel in andere grote steden.

Toch goed he, dat motor-forum? :P
 
Tijdje terug las ik hier dus een topic over een mototrijder die dus dood gereden is door een koekblik die door rood reed over een kruising.
Nu was er commentaar over dat je altijd moet uit kijken als biker omdat je nu eenmaal sneller optrekt als motorijder dus dubbel moet opletten als je de kruising over steekt voor koekblikkies die nog even extra gas geven bij oranje of rood.
Vandaag stond ik vooraan bij het stoplicht.
En stoplicht springt op groen en als ik halverwege de kruising ben moet ik in de remmen omdat er niet 1 maar 2 koekblikken door rood rijden :( :( :(
Man oh man al hoofdschuddend reed ik daarna weer verder.
Later besefte ik dat ik daar zonder het lezen van het waargebeurde trieste verhaal nooit over na gedacht zou hebben en volgas de kruising over zou gaan en kaboem.
Zo zie je maar :}
lees dit forum maar is verder. dan zie je dat je als klein kind al moet uitkijken
om de weg over te steken. trouwens elke weggebruiker behoort dat de doen. ook al is alles groen.
 
Mensen die door roodrijden moeten ze afschieten.. alsof die paar minuten extra reistijd nou echt schelen in een blik.. Fackers.. :(
 
Mensen die door roodrijden moeten ze afschieten.. alsof die paar minuten extra reistijd nou echt schelen in een blik.. Fackers.. :(
Sja, die laatste koekblik zaten gewoon 2 jonge meiden in lekker te kletsen .
Ze hadden geen idee wat er had kunnen gebeuren..... |(
 
Tijdje terug las ik hier dus een topic over een mototrijder die dus dood gereden is door een koekblik die door rood reed over een kruising.
Nu was er commentaar over dat je altijd moet uit kijken als biker omdat je nu eenmaal sneller optrekt als motorijder dus dubbel moet opletten als je de kruising over steekt voor koekblikkies die nog even extra gas geven bij oranje of rood.
Vandaag stond ik vooraan bij het stoplicht.
En stoplicht springt op groen en als ik halverwege de kruising ben moet ik in de remmen omdat er niet 1 maar 2 koekblikken door rood rijden :( :( :(
Man oh man al hoofdschuddend reed ik daarna weer verder.
Later besefte ik dat ik daar zonder het lezen van het waargebeurde trieste verhaal nooit over na gedacht zou hebben en volgas de kruising over zou gaan en kaboem.
Zo zie je maar :}
ff ter info, volgens mij heb je dat ook bij je rijlessen gehad.. En ´t is toch common sense dat je regelmatig links en rechts kijkt bij een kruising :?

Maarja, als dit je een ongeval heeft bespaart, zou ik nog ff een paar verhalen opzoeken. En uiteraard hulde voor het forum! :} ;)
 
In de auto zal ik eigenlijk nooit rood pakken. Op de motor ben je toch eerder geneigd om nog ffies gas bij te geven dan om behoorlijk te moeten remmen, soms spant het er net om. Maarja, dat komt meestal omdat je dan niet netjes de max snelheid reed...
 
Appie heeft volkomen gelijk. Groen krijgen betekent niet gas! Betekent kijken, kijken en dan pas gas...
Ik zag vorig jaar in Deutschland een stel voetgangers die bijna geplet werden door een duitse truthola in een koekblik die van alles aan het doen was (behalve kijken, milkshake drinken enzo) en dus rustig door rood heen tufte. En dat scheelde verdomd weinig. Ik stond voor datzelfde stoplicht te wachten, dus ik was stomverbaasd dat ze me links inhaalde en door reed. Bijna d'rachteraan gereden om die bitch es even de waarheid te vertellen. Arme voetgangers met hond schrokken zich dood. Die duitse mongool heeft A) die voetgangers op zebra niet gezien, en B) dat rode verkeerslicht niet gezien.
Trut, grom grom :( Kan er nog kwaad om worden.
 
een collega van mij heeft er ook het leven bij gelaten door in haarlem op groen op de motor op het gas te gaan en geschept te worden door een toerist die door rood reed.
 
Laatst toen ik van school kwam reed de bus waarin ik zat door rood en sloeg rechtsaf, maar goed dat de fietsters niet hard optrokken ;) , anders waren ze verpletterd door dat ding...

iedereen in de bus naar de chauffeur bleeren en hij maar doorrijden alsof die niks hoort... |(
 
Laatst toen ik van school kwam reed de bus waarin ik zat door rood en sloeg rechtsaf, maar goed dat de fietsters niet hard optrokken ;) , anders waren ze verpletterd door dat ding...

iedereen in de bus naar de chauffeur bleeren en hij maar doorrijden alsof die niks hoort... |(

Buschauffeurs.... :X



en nu niet beginnen over buschauffeurs hoop ik.. :( :(

Sorry, dit soort inkoppertjes kan ik niet laten liggen... :P
 
Vorig jaar stond ik met de motor op de rechterstrook te wachten voor rood licht. Van links draaide een auto met gezin linksaf. Op dat moment komt er een auto met volle snelheid mij links voorbij door roodlicht en pakt het gezinnetje vol op de zijkant. Ik heb toen gelijk de politie gebeld en moest me heel erg inhouden om dat gastje niets te doen. Heb hem maar stevig zijn huid volgescholden. De inzittende kwamen gelukkig met de schrik vrij.
 
Appie heeft volkomen gelijk. Groen krijgen betekent niet gas! Betekent kijken, kijken en dan pas gas...
Ik zag vorig jaar in Deutschland een stel voetgangers die bijna geplet werden door een duitse truthola in een koekblik die van alles aan het doen was (behalve kijken, milkshake drinken enzo) en dus rustig door rood heen tufte. En dat scheelde verdomd weinig. Ik stond voor datzelfde stoplicht te wachten, dus ik was stomverbaasd dat ze me links inhaalde en door reed. Bijna d'rachteraan gereden om die bitch es even de waarheid te vertellen. Arme voetgangers met hond schrokken zich dood. Die duitse mongool heeft A) die voetgangers op zebra niet gezien, en B) dat rode verkeerslicht niet gezien.
Trut, grom grom :( Kan er nog kwaad om worden.

Pff, dan had je eigenlijk nog veel geluk dat ze op het vak links van je reed. Had ze op hetzelfde vak gereden...
 
en nu niet beginnen over buschauffeurs hoop ik.. :( :(

Ben jij er dan zo een? In mijn geval meer auto's en bedrijfsbusjes die echt heel asociaal rijden. Gister weer zo'n mafkees... licht op rood, ff rechts inhalen en zo door rood heen met z'n kutbus. Stoplicht verderop flikt ie het zelfde en slaat ie rechtsaf door rood. Dat soort mensen mogen van mij een boom van dichtbij zien en daarna op zwart. :Y

Bovendien worden de stoplichten steeds scherper afgesteld, dus het wordt echt uitkijken geblazen. Met bussen in Utrecht nog nooit last gehad in elk geval.
 
Als niemand fouten zou maken in het verkeer, zouden er ook nooit ongelukken gebeuren.

Zij die zonder zonden zijn, werpen de 1e steen O-)
 
ach zo'n situatie heeft mij bijna mijn motor gekost
Ik stop voor oranje, omdat ik weet dat het verkeer van rechts op dat punt verdomd snel groen krijg, en ik echt niet van rechts aangereden wil worden.
Wat gebeurd? klapt er een vol achterop: ja ik dacht dat je wel door rood zou rijden :?
€ 2500,- schade, net niet tl dus

Denk je het goed te doen -O-
 
ach zo'n situatie heeft mij bijna mijn motor gekost
Ik stop voor oranje, omdat ik weet dat het verkeer van rechts op dat punt verdomd snel groen krijg, en ik echt niet van rechts aangereden wil worden.
Wat gebeurd? klapt er een vol achterop: ja ik dacht dat je wel door rood zou rijden :?
€ 2500,- schade, net niet tl dus

Denk je het goed te doen -O-
:N
Ik had precies hetzelfde alleen liep het goed af.
Stoplicht op oranje en ik rem maar zie in m,n spiegels een koekblik dickt achter me , dus laat me rem los en sta pas stil een paar meter na het stoplicht.
Toen ik omkeek stond de koekblik dus op de plek waar ik zou staan als ik dus door had geremd.
De vrouw in koekblik ging meteen excuses gebaren maken vanuit haar auto :(
Eigenlijk had ze een dikke beurt moeten krijgen! :Y
 
Zelf in apedorp al tig keer mee gemaakt dat het maar goed was dat ik niet bij groen meteen volgas uit de startblokken vertrok, omdat er weer iemand zo nodig door rood moest B|
Maar is idd wel goed om motorrijders daarvoor te waarschuwen :Y
 
Ik kan bijna niet voorstellen dat je een motor-rijder over het hoofd ziet. Hij is natuurlijk kleiner maar ik heb er nog nooit ééntje over het hoofd gezien.

Ben trouwens maar één keer door rood gereden, snachts als het leeg is (en probeer het ook nooit meer te doen hoor!!)

Als iedereen zich nou aan de regels houdt (althans, voldoende :Y )
 
Terug
Bovenaan Onderaan