motor gaat hoger in toeren bij afremmen

Vinnie165

MF veteraan
5 apr 2005
2.823
1
Helchteren
Ik heb hier een cx 500 die hoger gaat in toeren bij het afremmen. Ik rij bv 20 km/h en bij het afremmen gaat deze hoger in toeren.
Als de motor in de vering duikt merk je het heel goed. Bij het rijden merk je het niet..
Precies of je gas geeft....
Gaskabels knellen nergens , dit zijn ook nieuwe.
Carburator is volledig ultrasoon gereinigd.
Er staan wel open uitlaten open.

Iemand een idee ?
 
Ik heb hier een cx 500 die hoger gaat in toeren bij het afremmen. Ik rij bv 20 km/h en bij het afremmen gaat deze hoger in toeren.
Als de motor in de vering duikt merk je het heel goed. Bij het rijden merk je het niet..
Precies of je gas geeft....
Gaskabels knellen nergens , dit zijn ook nieuwe.
Carburator is volledig ultrasoon gereinigd.
Er staan wel open uitlaten open.

Iemand een idee ?

Bij stationair draaien met de motor op de standaard de motor in de voorveren duwen, als het stationair toerental dan stijgt zit je gaskabel toch ergens klem.
 
Bij stationair draaien met de motor op de standaard de motor in de voorveren duwen, als het stationair toerental dan stijgt zit je gaskabel toch ergens klem.
Dit antwoord getuigt van een gebrek aan motorkennis.

Het inveren gebeurt in het onderste deel van de voorvork. De gaskabel loopt van de gashandel langs het balhoofd onderlangs de tank naar de carburatuers. Dat zijn allemaal starre verbindingen waar geen verandering in zal komen bij het inveren.

Hoeveel vrije speling heeft de buitenmantel van de gaskabel, dit zal tussen de 1 a 2 mm moeten zijn. Verder kan een onbewuste verdraaiing van je pols bij het inknijpen van de voorrem voor iets verdraaien van de gashandel zorgen.
 
Laatst bewerkt:
Gaskabel trekt nergens aan. Deze hangen volledig vrij. Ik heb de hoofdsproeiers wat groter genomen met de open uitlaten. Aan het stationair gedeelte heb ik niets gedaan. De luchtmengselschroef heeft geen invloed als ik deze verdraai.
 
Dit antwoord getuigt van een gebrek aan motorkennis.

Het inveren gebeurt in het onderste deel van de voorvork. De gaskabel loopt van de gashandel langs het balhoofd onderlangs de tank naar de carburatuers. Dat zijn allemaal starre verbindingen waar geen verandering in zal komen bij het inveren.

Hoeveel vrije speling heeft de buitenmantel van de gaskabel, dit zal tussen de 1 a 2 mm moeten zijn. Verder kan een onbewuste verdraaiing van je pols bij het inknijpen van de voorrem voor iets verdraaien van de gashandel zorgen.

Dit antwoord getuigt van een gebrek aan motorkennis.

Doordat de kabel van de toerenteller/snelheidsmeter/voorrem/etc... beweegt tijdens het inveren van de voorvork, kan dit wel degelijk een effect hebben op het soepel lopen van de gaskabel...

:W
 
Dit antwoord getuigt van een gebrek aan motorkennis.

Doordat de kabel van de toerenteller/snelheidsmeter/voorrem/etc... beweegt tijdens het inveren van de voorvork, kan dit wel degelijk een effect hebben op het soepel lopen van de gaskabel...

:W
Dan ken jij de opbouw van een CX500 niet. Er zit ca 20 cm afstand tussen de snelheidsmeterkabel en de gaskabel. Toerentellerkabel zit vast aan het frame en veert niet mee. Verder heeft de CX 2 remschijven, waarvan het verdeelstuk op de onderste kroonplaat zit, dus van het stuur tot daar ook een starre verbinding.

full


Dat was mijn CX.
 
Laatst bewerkt:
ik heb de stationaire sproeiers vergroot maar dit heeft geen resultaat.

gaskabels nog eens volledig losgehangen en de motor nog eens in geveerd terwijl hij draait. ( niet rijdend )

Je merkt dat hij dan hoger in toeren gaat.. Net alsof de benzine in de cilinder wordt gegooid

Gaskabels gaan door het balhoofd in dus dit mag normaal geen invloed hebben..

Vlotterhoogte kan ik niet instellen ( plastic vlottertje )
 
Laatst bewerkt:
Vlotterniveau. Hoger toeren draaien komt door een verarming van het mengsel.
Draai je benzine kraan maar eens dicht terwijl hij stationair draait, vlak voor je motor uit gaat stijgt het toerental even.
 
Er staat in het wphb : vlotterbak niveau kan niet ingesteld worden met dit type : enkel vlotter vervangen en eventueel de gasnaalden aanpassen.


Ik heb de gasnaalden ook hoger gehangen maar dit geeft ook geen resultaat.

De gaskabels zitten gewoon los ( daar zit het niet )
 
Terug
Bovenaan Onderaan