Motor gaat steeds langzamer

MickyT

MF veteraan
19 jun 2006
1.349
1
Rotterdam
Eej mense ff een vraag, sinds een paar weken gaat mn motor steeds langzamer rijden. Hij gaat nu zelfs met moeite 100 (liep eerst makkelijk 150/160) ook komt ie niet meer verder dan de 10.000 toeren. In zn een en twee trekt ie nog wel redelijk maar daarna gebeurt er helemaal niks meer. Als ik em in zn 1 hoge toeren laat lopen klinkt het net alsof ie er onwijs veel moeite mee heeft, een onwijs schel geluid.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Iets mis met brandstoftoevoer?
Blok dood
ZZR 250 is gewoon een gare motor :+

Ik ben niet echt super technisch maar misschien is het probleem simpel op te lossen.
Enigste oorzaken die ik me kan bedenken zijn dat ik een keer verkeerde brandstof heb getankt (95 gelood ipv. ongelood) en dat ik wat wheelie's hebt gemaakt door de koppeling te laten schieten. Wat toch ook niet echt goed is voor je motor, toch?
 
heb je al naar je bougie's gekeken?
misschien dat die je wat kunnen vertellen
Mmmm oke, nee ik denk niet dat het de bougies zijn, die zijn half jaar gelede nog vervangen.

Zit je luchtfilter niet vol? Hoewel dat schelle geluid hoort er dan were niet bij volgens mij...
Ik ben niet echt technisch dus ik roep ook maar wat ;)
Luchtfilter denk ik niet, want dan trekt ie toch ook niet meer in lage toeren en de eerste versnellingen?

eerder de kleppen die daar moeite mee hebben
en dat kan idd problemen veroorzaken
Als het de brandstof is, is dit dan verholpen zodra er weer de goede brandstof inzit?

Euro gelood, hoe heet dat ook alweer in Duitsland? Gewoon Euro95? En je moet toch bleifrei hebben?
Jha euro 95 gelood ofzow, normaal altijd euro 95 ongelood.

Ik heb trouwens wel ens horen zeggen dat het bij nieuwere motoren niet uitmaakt wat je er in gooit, maar dat is dus onzin?
 
Laatst bewerkt:
Kun je nog aan de pomp gelode benzine kopen?

Vervroeging nog in orde? Ik weet niet of dit electronisch geregeld wordt bij jouw motor.


Zijn je remmen OK O-)
 
Eej mense ff een vraag, sinds een paar weken gaat mn motor steeds langzamer rijden. Hij gaat nu zelfs met moeite 100 (liep eerst makkelijk 150/160) ook komt ie niet meer verder dan de 10.000 toeren. In zn een en twee trekt ie nog wel redelijk maar daarna gebeurt er helemaal niks meer. Als ik em in zn 1 hoge toeren laat lopen klinkt het net alsof ie er onwijs veel moeite mee heeft, een onwijs schel geluid.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Iets mis met brandstoftoevoer?
Blok dood
ZZR 250 is gewoon een gare motor :+

Ik ben niet echt super technisch maar misschien is het probleem simpel op te lossen.
Enigste oorzaken die ik me kan bedenken zijn dat ik een keer verkeerde brandstof heb getankt (95 gelood ipv. ongelood) en dat ik wat wheelie's hebt gemaakt door de koppeling te laten schieten. Wat toch ook niet echt goed is voor je motor, toch?


Waar haal jij gelode benzine vandaan dan :?

Mmmm oke, nee ik denk niet dat het de bougies zijn, die zijn half jaar gelede nog vervangen.Luchtfilter denk ik niet, want dan trekt ie toch ook niet meer in lage toeren en de eerste versnellingen?Als het de brandstof is, is dit dan verholpen zodra er weer de goede brandstof inzit?Jha euro 95 gelood ofzow, normaal altijd euro 95 ongelood.

Ik heb trouwens wel ens horen zeggen dat het bij nieuwere motoren niet uitmaakt wat je er in gooit, maar dat is dus onzin?

Maakt niet uit of je er euro95, 98, V-Power, Ultimate, ....
in gooit, maar diesel, LPG of gelode benzine kan echt wel kwaad hoor.

Verkeerde brandstof laat een laagje achter dat moeilijk van de verschillende
onderdelen af gaat. Kleppen zijn daar wel gevoelig voor.
Dus met een nieuwe tank juiste brandstof ben je dat niet meteen kwijt.

Wat je kunt doen is tijdelijk over op V-Power of Ultimate, of euro98.
Hoger octaangehalte, hogere verbrandingswaarde, en brandt de boel dus iets
beter schoon.

Aan de bougies kun je eventueel wel zien wat het probleem is.
aan de kleur, wel of niet nat, verkoold, ...

Beluchting van de tank kun je ook even controleren.
Kijken of de brandstofslang goed doorloopt.
Zit er een extra benzinefilter in?
Controleer die dan ook.

 
Laatst bewerkt:
Ik zeg: de luchtfilter... 8-)


en meteen de bandenspanning controleren :?

Maar het zou best kunnen.
en is sowieso makkelijk te controleren.

Geen vogelnestje in je luchtinlaat?
kleine vogeltjes worden langzaam groot, dus verstoppen langzaam de buis...

Andere suggenstie:
signaalgever. Die kan het ook aan het begeven zijn.
Of de omgeving van dat ding vervuild, dan pakt hij bij hogere toeren minder
goed op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan