Motor garage Amstelveen/Amsterdam

Northstar

MF'er
22 feb 2007
30
0
Hi all,

Mijn motor is zo ongeveer toe aan zijn eerste beurt (sinds ik hem 2de hands gekocht heb) aangezien ik er inmiddels 6000 kilometer op heb zitten. Ik vroeg me af of er mensen suggesties hebben van goede motor garages (goede kwaliteit, lage prijzen) in en/of om Amstelveen. Amsterdam is eventueel ook nog wel te doen.

Elk adres op prijs gesteld, met onderbouwende argumentatie des te beter. Dan kunnen we na een beurt weer vrolijk verder crossen :]
 
Ken er wel een waar je 'm NIET naar toe moet brengen 8-)

Motomaat in Amsterdam :X


zo, eigen schuld, hadden ze m'n motor maar netjes af moeten leveren :Y
 
Watskeburt :?

Motomaat vind ik wel puik 8-)
Om er koffie te drinken tijdens je lessen is inderdaad best puik en gezellig :Y

Tijdens dat koffiedrinken ook verliefd geworden op m'n fiets :9~ dus nadat ik m'n papiertje had meteen die fiets opgehaald *O* .
Ding was natuurlijk veels te duur dus er 500 euries vanaf gekregen. M'n eerste fiets dus niet zoveel verstand ervan maar de achterband bleek zo goed als op |( . Wilde nog wat bestellen dus ik ben terug gegaan en (omdat ze op hun website beweren hun fietsen af te leveren met goede banden, enz.) gezegd dat ze er nog even een nieuw bandje om moesten leggen. "Je hebt toch 500 euro korting gekregen dus dat doen we niet." Zó hadden we het dus niet afgesproken :( . Daarbij werd er 1 sec. voordat ik weg reed, nadat ik 'm had gekocht, nog ff gezegd dat ik wél meteen moest tanken. Tank zo goed als leeg en op reservetank weg gereden :( . Ga ik tanken blijkt het slotje al in geen jaren meer gesmeerd en kreeg ik de tankdop niet open |( .

Ben er nóóóóít meer terug geweest, en dat wat ik had besteld bij ze, konden ze in hun reet stoppen :( :( :(
 
Ik ben ooit eens per toeval bij Ben Smit binnengewandeld voor een onderdeel van de Bandit van een vriend van me. Goede indruk gekregen en sindsdien breng ik mijn fiets altijd daar heen.

Sterker nog: hij staat er zelfs nu voor een klein beurtje.
Goede zaak, goed werk, relaxte mensen :)

http://www.bensmit.nl/contact/index.html (Amsterdam Noord)
 
Gilex motoren, vind ik ook een erg goede, altijd goed advies en ze kennen het woord service nog. Even binnen rijden en ze spannen je ketting voor niets.
 
Ik las juist wat negatieve ervaringen met Gilex, En meer positieve dingen over Motomaat.
Al was dat wel een tijdje terug.
Ik woon zelf ook in Amsterdam en ben nog bezig met mijn rijbewijs. Ik ben wel benieuwd naar jullie mening over garages.
Weet ik ook waar ik mijn motor kan laten onderhouden zodra ik er 1 heb.

Rijschool Ferry waar ik nu les, heeft sinds kort een eigen garage in Halfweg.
Kan ook nog een optie zijn.
 
Aan mijn brommer komt niemand, maar voorheen mocht Hoogland Motoren in purmerend/kwadijk er wel aanzitten...
Veel kennis, weinig opsmuk.
 
whaha das indd wel relax als je instructeur weer eens te laat komt, dus jij hebt ook bij ron rijles gehad...? :P
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Ja, inderdaad *O* .
Maar toen zat hij nog op een andere locatie, gingen we eerst een stukkie rijden en daarna aan de koffie :Y . Bij mij was Ron nooit te laat.
Doe 'm de groeten van me :W !
 
Mokum motors vlak bij de Albert Cuyp hebben mij in ieder geval goed geholpen toen ik in Adam stond met pech en ze bij motoport nie wilden helpen.
 
Een paar weken geleden goed geholpen door Motomaat. Ik had een kapotte koppelingskabel op zaterdagmiddag, motor wilde niet meer ontkoppelen. Motorcentre gebeld (kabel moest besteld worden, duurde lang. Motoport gebeld (kabel moest besteld worden, duurde lang). Toen Motomaat gebeld "jahoor, kom maar langs, fixen we wel even".

Inderdaad, een kwartiertje later was het gefixt. Kostte wel een paar centen (55 euro). Zal wel door de service komen, maar ik vond het wel wat prijzig. :X

Aanstaande donderdag staat mijn kawa voor het eerst voor een grote beurt bij Motocentre. Ik ben benieuwd. Ik zal de resultaten posten hier...
 
MotoCenter te Sloterdijk zijn heel relaxe gasten. Werken ook heel wat jongens daar die echt kunnen sleutelen. Goeie service en daar zou ik de mijne zelf ook heen brengen. Maar tegenwoordig laat ik alles door een maat van mij doen. Goedkoper kan niet en hij is Honda-mafketel. Woont ook in 020.

MotoPortsjit geef ik nog geen stuiver aan uit. :X
 
Laatst bewerkt:
Ik zweer ook bij Gilex. Die gasten zijn echte liefhebbers en Lex heeft zelf jaren geracet en getuned op niveau en weet dus verdomd goed waar ie mee bezig is

Vriendelijke mensen en geven goeie service.
 
Net terug van de grote beurt voor mijn kawa bij Motor Center te Sloterdijk.

388,37 euro totaal

Wat hebben ze gedaan?

- Grote onderhoudsbeurt met klepspelingscontrole
- belt strakker gesteld
- accupool vastgezet
- zekering koelventilator vervangen
- oliefilter
- luchtfilter element
- 2x bougies
- 2x O-ring
- olie vervangen
- remvloeistof vervangen
- koelvloeistof

arbeid: 4.20 uur. tarief 57,50 per uur (241.50 euro)

Ik had ook ongeveer op dit bedrag gerekend. Ik ben tevreden. Natuurlijk, groot onderhoud is best prijzig, maar volgens mij zijn dit zo'n beetje de gangbare prijzen bij grote motorzaken.
 
Motomaat is echt DE garage.

Ik kan er met al mijn problemen terecht, ze verzinnen altijd wel wat. De prijzen zijn hardstikke eerlijk plus als je komt kan je gewoon even bij een klein karwei je motor laten doen. Niet voor niets "Snelservice"

Spijker in je band, snel proppie erin.
Had toen een dag voor de TT een helicoil in mn carterpan laten draaien, was echt de laatste mogelijkheid om nog met de motor te kunnen rijden naar de TT en ja Motomaat maakte het mogelijk!

Vier kreten voor Motomaat:

Goed werk
Geen randdebielen
Geen afspraak
Geen slap gelul

Ze zijn ook sinds kort uitgebreid, een pand extra plus Rijschool Lemaire is erboven gekomen. *D


Gilex is ook wel te doen, zijn best behulpzaam alleen doen ze vaak half werk uit mijn ervaring. Prijzen zijn relatief hoog (zitten ook in de binnenstad)

Ik had toen in mn brommertijd de ketting van mn crosser laten vervangen. Pleurde ik na enkele honder meters op mn bek. Waren ze een moer van de achterbrug vergeten te monteren waardoor het wiel niet meer vast zat. Dus ik terug, bleek dat ze geen passende moer ervoor hadden. Hadden ze uiteindelijk maar een titanium moer van 25 euro erop gezet.
 
Laatst bewerkt:
Ik woon in Amstelveen en ga naar Harry Meyer in Badhoevedorp. Ik had een Kawa zo 16 jr en nu een Fazer 5 jr, dus ga daar al ruim 20 jr naar toe. Ze zijn officieel BMW en Yamaha dealer, maar je kan vragen of je daar voor onderhoud kan komen. Ik ben zeer tevreden met ze, goede service.
 
@gina_nl: is dat de 1e keer dat naar Motor Center bent geweest? Ik vind je grote beurt niet duur, aangezien ze toch een hoop werk aan je bike hebben gehad. Relaxte gasten daar hè?

@TS: hoe is het nu afgelopen met je CBR?
 
Net terug van de grote beurt voor mijn kawa bij Motor Center te Sloterdijk.

388,37 euro totaal

Ik had ook ongeveer op dit bedrag gerekend. Ik ben tevreden. Natuurlijk, groot onderhoud is best prijzig, maar volgens mij zijn dit zo'n beetje de gangbare prijzen bij grote motorzaken.

Had je allemaal zelf kunnen doen met meer voldoening en zonder risico dat je langs de weg stil komt te staan. t blijft veel geld hoor. :X
 
OK, na een paar weekjes buitenland en geen tijd te hebben is me bike dan toch eindelijk voor zijn eerste kleine beurt gegaan. Ben Smit werd de keuze (zag er goed uit en kon met de veerpont direct naar Amsterdam Centraal en zo verder naar me werk, dus handige locatie.)

Service: Twee dikke thumbs up. Vriendelijk ontvangen, zouden netjes bellen als er iets duurs gevonden werd. En enorm pluspunt ze deden niet moeilijk om ff minuutje langer open te blijven, omdat ik de veerpont terug had gemist. Dikke service dus en vriendelijke mensen. :Y

Prijs: Heb ik nog weinig inzicht op, geen idee hoeveel kleine beurt normaal kost. :? Ze kwamen wel op wat meer uit dan eerste indicatie (60 euro) gegeven. Uiteindelijk was ik 94 euro kwijt voor: Olie verversen, nieuwe oliefilter, ketting even netjes gespannen en gesmeerd en een check hoe de rest er voor stond. :)

Voor de rest melden ze netjes op en aanmerkingen (Voorband moet nodig vervangen worden, dus dat werd even gemeld). Stellen we zeer op prijs. Kortom prima keuze deze garage.

Me bike loopt weer als een zonnetje en we kunnen weer lekker door Amsterdam crossen. Op naar de nieuwe banden over een maandje ongeveer (Geld moet rollen zeggen ze dus dan kan je er het beste banden van kopen...) :]

Ciao
Northstar
 
Terug
Bovenaan Onderaan