Motor geeft stroom aan druppellader ?

25 okt 2020
118
181
Als ik mijn motor aan de druppellader zet dan voel ik als ik over de val blokken wrijf of de uitlaatdemper een rare tinteling van de stroom. Zogauw ik de druppellader uit zet is dit weg.
Is dit normaal ?
 
Is niet normaal, meet eens met een voltmeter op wisselspanning tussen je motor en een "randaarde" punt. Je mag dan geen spanning meten. Met je lader aangesloten uiteraard.

Edit: zit er een randaarde stekker aan je lader? Zoja is je lader dan ook op een randaarde stopcontact aangesloten?
 
Laatst bewerkt:
Gewoon de condensator, tenminste als die geplaatst is voor ontstoring, gewoon er tussenuit knippen.

ECE6F69D-3667-43E8-AFA9-3CEEC0ABB6F1.jpeg
 
Trouwens, vroeger….heel vroeger had je bij buizen tv’s (PL serie) dat afhankelijk van hoe de stekker was geplaatst dat het ‘chassis’ aan 220v ‘hing’…..toch wel oppassen dat je niet gelijktijdig de verwarming vastpakte tijdens het repareren in de schuur…. _O-
 
Als ik de lader in de plug steek gaat spontaan het netvoedingslampje aan zonder dat-ie op netvoeding zit!
 

Bijlagen

  • 82E49F2A-1A5A-4759-973E-79226A971042.jpeg
    82E49F2A-1A5A-4759-973E-79226A971042.jpeg
    131,4 KB · Weergaven: 23
  • 4EA932BB-B757-43DE-8DF0-90DC6B381B03.jpeg
    4EA932BB-B757-43DE-8DF0-90DC6B381B03.jpeg
    121,2 KB · Weergaven: 24
Dat gaat vanzelf uit op den duur.
Zou best kunnen op korte dan wel zeker op lange termijn, maar daar ging ik niet op zitten wachten. Heb nl. die stekker zoals mijn intentie was er maar ingeplugd om het spul zijn werk te laten doen. Wist je trouwens dat accu’s juist heel vaak met hoge temperaturen de geest geven, en dus niet alleen ‘s winters? Heb ik al 3x meegemaakt, vorige maand nog. Accuutje deed het na de winterstop prima, maar is met het warme weer toch overleden. Gelijk maar een motobatt er in gezet.
 
Zou best kunnen op korte dan wel zeker op lange termijn, maar daar ging ik niet op zitten wachten. Heb nl. die stekker zoals mijn intentie was er maar ingeplugd om het spul zijn werk te laten doen. Wist je trouwens dat accu’s juist heel vaak met hoge temperaturen de geest geven, en dus niet alleen ‘s winters? Heb ik al 3x meegemaakt, vorige maand nog. Accuutje deed het na de winterstop prima, maar is met het warme weer toch overleden. Gelijk maar een motobatt er in gezet.
Ja zo,n gele rakker kan beter tegen de warmte.
 
Edit: zit er een randaarde stekker aan je lader? Zoja is je lader dan ook op een randaarde stopcontact aangesloten?
Nee zit geen aarde op de stekker en stopcontact. Met de multimeter op de plus meet ik het voltage van de accu op het motorblok en alles wat eraan vast zit. Waar ik vooral bang voor ben is of dit schade geeft als ik de motor zo aan de lader zet gedurende winter.
 
Wat voor schade verwacht je gedurende de winter?

Of je hebt wel hele trage stroom, want als het fout gaat is dan bijna direct met een mooie vonk en eventueel knal.

Een (rode) meetpen op je accu en een (zwarte) meetpen ergens willekeurig op de motor geeft inderdaad je accu voltage weer en heeft weer niets met de lader te maken die het "probleem" veroorzaakt.

De "oplossing" is een geaarde lader kopen en op een geaard stopcontact aansluiten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan