Motor gekocht maar hoe thuis krijgen

Robbel82

MF'er
27 jul 2007
243
0
Groningen
Hallo

vraagje ik heb een motor gekocht
maar nu heb ik nog geen rijbewijs.kan ik dan wel deze motor op mijn naam laten zetten ?.
nu heb ik vandaag de verzekerings maatschappij gebeld, en die zeggen nu dat ik hem nog niet kan verzekeren.
om dat ik geen rijbewijs heb.
maar nu kan ik hem dus ook niet zo makelijk thuis krijgen.
anders wou ik even een vriendin van me met motor rijbewijs,laten rijden
heeft iemand wat tips voor mij ?
 
Je kan toch een motortrailer huren (kost 20 a 25 euro per dag gok ik) en daar je motor op zetten. Dan lekker naar huis tuffen en de trailer terugbrengen (nadat je je motor eraf hebt gehaald ;)).

succes in ieder geval :W
 
Ene maatschappij staat verzekering wel toe , de ander niet. Je kan het verhaal uitleggen of het voertuig schorsen.

Op naam zetten is geen probleem volgens mij ...was het bij mij tenminste niet.
 
Mijn vrouw heeft ook nog geen motorrijbewijs maar motor staat op haar naam en is op haar naam verzekerd ook.

Staat wel in de computer bij hun dat ze nog geen rijbewijs heeft en dat ik voorlopig de bestuurder ben.

Het is dus wel degelijk mogelijk hoor....
 
Let op !!!

Je motor moet wel verzekerd zijn, anders doet de verzekeraar daar later weer moeilijk over.

Al heb je geen rijbewijs en gebruik je de motor niet, zodra die op jouw naam staat geregistreerd, moet ie ook verzekerd zijn en moet je wegenbelasting (houderschapsbelasting) betalen.
 
Wie heeft de proefrit gemaakt, of is het een nieuwe motor?


IK heb zelf proefrit gemaakt
maar heb wel gezegt dat ik rijbewijs had :X
dus nu beetje lullig als ik aan kom dat ik zelf niet mag rijden :P

nu weet ik wel weet je wat er had kunnen gebeuren ja ja dat weet ik wel ;)
 
Laatst bewerkt:
IK heb zelf proefrit gemaakt
maar heb wel gezegt dat ik rijbewijs had :X

nu weet ik wel weet je wat er had kunnen gebeuren ja ja dat weet ik wel ;)


Slechte zaak (in beide gevallen)......onverzekerd rondrijden (want dat doe je als je geen Rbw hebt) is not done en als er iets gebeurd was, dan had je heeeeeeel veeel problemen gehad, aan de andere kant hoort een motorzaak of verkoper te controleren of je een rijbewijs hebt....

Huur een busje en pleur hem daar in. Hennie Raats propt met gemak twee V-maxen in een Opel Vivaro, dus dat moet geen probleem zijn.....
 
IK heb zelf proefrit gemaakt
maar heb wel gezegt dat ik rijbewijs had :X
dus nu beetje lullig als ik aan kom dat ik zelf niet mag rijden :P

nu weet ik wel weet je wat er had kunnen gebeuren ja ja dat weet ik wel ;)

Het is helemaal niet raar hoor als je een motor met aanhanger ophaalt. Gaat de verkoper trouwens niets aan hoe jij dat ding meeneemt en waarom je dat doet.
 
Geen rijbewijs :X

wat voor smoes ga je verzinnen als je de motor komt ophalen met een karretje :?
neu ondanks het uitstekende weeer heb ik geen zin om lekker naar huis te tuffen _O-
 
yep ik mocht hem naar huis brengen van robbel , maar niet onverzekerd natuurlijk , hij zal hem toch in de verzekering moeten hebben , vind het een belachelijke regeling dat je dus geen motor kunt verzekeren zonder rijbewijs te hebben , dat houdt dus in dat je niet je kans kunt grijpen om alvast aan een leuke motor te komen , voordat je je rijbewijs hebt , welke verzekerings maatschappij hebben degene hier waar het wel is gelukt zoals artie ?

gr sylviacbr
 
Je kan je motor maar bij een aantal verzekeraars aanmelden. Bijv. de unive accepteert je niet als je nog geen rijbewijs hebt, maar de KNMV weer wel. Je zou even moeten bellen naar de verzekeraars.

Zodra motor op je naam staat ben je verplicht de motor te verzekeren binnen 2 weken dacht ik, tenzij je de motor schorst bij het postkantoor. Dan hoef je ook geen wegenbelasting te betalen en hoef je de motor ook niet te verzekeren.

Ook al verzeker je de motor nu, jij mag er in elk geval niet op rijden zolang je rijbewijs niet hebt. Iemand anders zou er wel op kunnen rijden, maar let op dat dit wel ondersteund wordt door je verzekering. Is jammer als iemand anders ongeluk op jouw motor veroorzaakt en de verzekeraar niks vergoedt omdat iemand anders dan de verzekerde op jouw motor reed.

Als je de gok aandurft kan je ook gewoon zelf de motor naar huis rijden. Als jij genoeg vertrouwen in jezelf hebt en geen gekke dingen doet, kan er weinig gebeuren, maar besef goedt de risico's. Jij bent persoonlijk aansprakelijk voor alle schade dat ontstaat uit een ongeluk.
 
Ik kon mijn fiets gewoon verzekeren hoor, ik had toen ook nog geen rijbewijs en dat lukte gewoon.

Ik heb hem overgens zelf over 80 km naar huis gereden :)

Ja en blabla onverantwoord maar wat ga je dan doen, je maat op jou pas gekochte motor naar huis laten rijden en jij er met de auto achter? niet dus.

Ik zou hem of laten bezorgen of zelf rijden.

Even voor de moraalridders: de eerste optie is uiteraard het meest aanbevolen en de laatste sterk af te raden.
 
Toen ik mijn motor kocht had ik ook geen rijbewijs!

de eigenaar heeft hem bij mij thuis afgeleverd *O* :}

kon hem overigens wel gewoon verzekeren
 
Achter in de kofferbak van een auto? Past makkelijk hoor :Y
 
Laatst bewerkt:
Zo even na vraag gedaan net
en blijkt dus dat sinds kort
het niet meer mogelijk is om eem motor te verzekeren als je geen rijbewijs hebt
maar ben er al uit denk ik
ik bel de beste man gewoon op en vraag of die hem wil bringen
dan schors ik hem gewoon nog even 1 maandje
verder iedereen bedankt voor de info 8-) :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan