motor gekocht, maar nog niet mogen rijden

Hey r3mco.. wat jij post over de verzekering is niet helemáál correct. Ik heb mijn motor ook getracht te verzekeren voordat ik mijn rijbewijs had, maar het univé-mannetje zei dat dit niet kon. Een vriend van me echter, heeft doorgezeurd, en toen kwam er naar boven dat ze een speciale uitzonderingsclausule hebben voor dit soort gevalletjes. Het is dus wél mogelijk. Hij is wel diefstal-brand-storm etc beveiligd. Voorwaarde is wel dat je er niet op rijdt.
 
jajaja ik heb ook al een motor gekocht, ik moet 27 juli afrijden, maar heb al sinds bijna twee maanden een yamaha fz 750 in de garage staan. Wat een marteling! Maar ik moet wel eerlijk toegeven dat ik er af en toe een rondje op rij O-)
Nu nog ff twee en een halve weekjes volhouden! :9~
Ik post zo ff een foto van mijn schatje, maar moet eerst ff lezen hoe dat eigenlijk moet...
 
Okay hier istie dan:

full
 
Hey r3mco.. wat jij post over de verzekering is niet helemáál correct. Ik heb mijn motor ook getracht te verzekeren voordat ik mijn rijbewijs had, maar het univé-mannetje zei dat dit niet kon. Een vriend van me echter, heeft doorgezeurd, en toen kwam er naar boven dat ze een speciale uitzonderingsclausule hebben voor dit soort gevalletjes. Het is dus wél mogelijk. Hij is wel diefstal-brand-storm etc beveiligd. Voorwaarde is wel dat je er niet op rijdt.

Trouwens, over die verzekering, officieel zou je een motor niet eens mogen kunnen kopen als je nog geen motorrijbewijs hebt.
Mijn verzekeraar stond een beetje raar te kijken toen ik bij hun kwam en zei dat ik mijn motor wilde verzekeren zonder dat ik een motorrijbewijs had, omdat ik hem dus niet eens zou hebben kunnen kopen...
Maar goed, ik kon hem niet op mijn eigen naam en alszijnde hoofdrijder verzekeren want daarvoor hebben ze je rijbewijs gegevens nodig, dus heb ik het maar op naam van een familielid van mij gedaan. De motor staat dus wel op mijn naam geregistreerd, maar ik ben niet de hoofdrijder, dus heb ik ook mijn rijbewijs gegevens niet hoeven geven.
Als ik geslaagd ben voor het rijexamen moet ik alleen aangeven dat ik de hoofdrijder ben en dan mag ik er officieel ook op rijden.
Voor de rest dus wel gewoon netjes helemaal verzekerd.
 
Trouwens, over die verzekering, officieel zou je een motor niet eens mogen kunnen kopen als je nog geen motorrijbewijs hebt.
Mijn verzekeraar stond een beetje raar te kijken toen ik bij hun kwam en zei dat ik mijn motor wilde verzekeren zonder dat ik een motorrijbewijs had, omdat ik hem dus niet eens zou hebben kunnen kopen...

Dit slaat volgens mij helemaal nergens op.
Waarom zou je zonder rijbewijs geen motor mogen kopen? Ze hebben mij nooit naar een rijbewijs gevraagd bij aankoop van een machine.

Verzekeren zonder motorrijbewijs was ook totaal geen probleem hier.
 
Trouwens, over die verzekering, officieel zou je een motor niet eens mogen kunnen kopen als je nog geen motorrijbewijs hebt.
Mijn verzekeraar stond een beetje raar te kijken toen ik bij hun kwam en zei dat ik mijn motor wilde verzekeren zonder dat ik een motorrijbewijs had, omdat ik hem dus niet eens zou hebben kunnen kopen...
Maar goed, ik kon hem niet op mijn eigen naam en alszijnde hoofdrijder verzekeren want daarvoor hebben ze je rijbewijs gegevens nodig, dus heb ik het maar op naam van een familielid van mij gedaan. De motor staat dus wel op mijn naam geregistreerd, maar ik ben niet de hoofdrijder, dus heb ik ook mijn rijbewijs gegevens niet hoeven geven.
Als ik geslaagd ben voor het rijexamen moet ik alleen aangeven dat ik de hoofdrijder ben en dan mag ik er officieel ook op rijden.
Voor de rest dus wel gewoon netjes helemaal verzekerd.
dit heeft een vriend van me ook gedaan en dat had ik verteld tegen dat unive-mannetje. toen zei hij dat ze dat normaal gesproken niet doen...maarja misschien heb ik wel gewoon niet genoeg doorgezeurd :P k zie wel of ik t nog een keer probeer en anders gewoon goed aan de ketting en maar niet rijden. dan is t niet zo'n probleem geloof ik.

alleen heb k wel iets gehoord over dat je een boete kan krijgen als je een motor op je naam hebt staan maar niet hebt verzekerd :? iemand die weet of dit klopt? van wie ik dat gehoord heb zei dat ik daar vanzelf wel bericht over krijg, maar tot nu toe niks over gehad.
 
Dit slaat volgens mij helemaal nergens op.
Waarom zou je zonder rijbewijs geen motor mogen kopen? Ze hebben mij nooit naar een rijbewijs gevraagd bij aankoop van een machine.

Verzekeren zonder motorrijbewijs was ook totaal geen probleem hier.
heb je zonder rijbewijs jezelf op kunnen geven als eigenaar EN als hoofdbestuurder?
 
Heej vette Oldskool joh.. :}
Uit welk jaar is die?
Ik heb als eerste motor die gixxer die paar posten terug op de foto staat gekocht.

:W

Deze schoonheid komt uit 1990, heeft pas 27.000 km op de teller (1e beurt hoeft pas bij 46.000km), heeft altijd binnengestaan en is nagenoeg krasvrij op een klein schaafje op de onderkant/zijkant na.
En het beste is nog wel dat ik hem voor 1300 euro heb kunnen kopen! jaja, ik ben er helemaal blij mee :]

Die gixxer van jou ziet er trouwens ook super uit hoor. Ik denk dat mijn 2e motor een gixxer wordt, die zien er echt stoer uit, al moet ik zeggen dat de yamaha die ik nu heb ook errug fijn rijdt.
 
Das idd niet te duur nee.
Mijn gixxer heeft nu 48000 km gelopen en draait ook als een zonnetje.
Komt uit '93 maar modeljaar '92 heb ik ontdekt.

Ook maar 2 plekjes op ontdekt.
De rechter kuipdeel paar puntjes op 1 plek, en op de tank 1 krasje (die niet weg te poetsen is) waarschijnlijk door een jas ofso.

Volgende week de 19e afrijden en ik kan niet wachten.. :]
Jammer dat me rijschool niet mee datums had ingekocht want heb de 23e me bijzondereverichtingen al gehaald.
 
hoi allemaal
] ik heb nog een 25 kw rijbewijs maar heb mn bbtje ook al. hier ff een pic
ps ik heb hem wel in de verz en belasting wat gebeurd er als ik er toch op ga rijden ? moet nog w88 tot 22 sept

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/388641/057c55876b0c63106ed18f36272e5ef8 (cbr_1100_xx_98_1.jpg)​
 
Laatst bewerkt:
hoi allemaal
] ik heb nog een 25 kw rijbewijs maar heb mn bbtje ook al. hier ff een pic
ps ik heb hem wel in de verz en belasting wat gebeurd er als ik er toch op ga rijden ? moet nog w88 tot 22 sept

Mij lijkt, dat wanneer je zonder (geldig) RBW op je motor gaat rijden.. je niet verzekerd bent voor eventuele ongevallen of schade die je bij anderen maakt. Daarnaast krijg je vast ook wel een boete als je gesnapt wordt.
 
Mij lijkt, dat wanneer je zonder (geldig) RBW op je motor gaat rijden.. je niet verzekerd bent voor eventuele ongevallen of schade die je bij anderen maakt. Daarnaast krijg je vast ook wel een boete als je gesnapt wordt.

Klopt! Dit had ik ook al gelezen in een andere post. Rij je met een 25kw RBW op een zware motor, dan ben je niet verzekerd. Het is hetzelfde als helemaal geen RBW hebben, alleen als je dan gepakt wordt kun je als t goed is zelfs een rijontzegging krijgen van een jaar of 5.
Misschien moet ik ook maar gewoon ff die 2 weekjes wachten voor ik weer op die van mij stap... het zal je maar gebeuren, een week voor het afrijden een rijontzegging krijgen! |(
 
nee het maakt niet uit je mag altijd een motor kopen je mag hem ook wel in de belasting doen en zelf heb ik er ook nooit een probleem mee gehad om een motor te verzekeren waar ik zelf niet op mocht rijden , maar dat verschilt per verz maatschapij. kopen is nooit een probleem voor het zelfde geld wil je hem alleen maar als decoratie toch :+
 
zijn er nog meer mensen die een motor hebben staat waar ze niet op mogen rijden omdat ze hun rijbewijs nog niet hebben?
 
En Dit is mijn Schatje dan :9 :9

misc



4 Maanden gelden gekocht , vorige maand 21 geworden
vorige week avb en theorie behaald
en 8 augustus Afrijden :] :]
 
Als je bij de dealer een motor koopt..v ragen ze dan om je rijbewijs? :X
Dat gaat meer om de legitimatie.

Vaak wil men ook ff een proefrit maken en dan moeten ze natuurlijk controleren of je rijbewijs hebt.

Er staat nergen in de wet dat je geen motor mag kopen zonder rijbewijs. Alleen dat je er niet op mag rijden :)

Daarnaast kopen bedrijven ook motoren. Die hebben toch ook geen rijbewijs ;)
 
ook ik heb al 2 maanden een gsx 600 f in de garage staan maar moet volgende week afrijden voor mijn avd

gsx is uit 2004 met 3400 km op de klok
 
Terug
Bovenaan Onderaan