Motor gekocht - nu twijfels

Als het een motor uit Engeland is dan zou het kunnen zijn dat je de koplampunit moet vervangen. Britten zijn notoire linksrijders. ;) Controleer of dat in orde is.
 
ik ben te lui om het hele topic te lezen (sorry) maar ik heb een idee

als de motor uit engeland komt kun je daar vast bij iemand informeren of en wanneer de motor daar op kenteken heeft gestaan. ook hoelang de laatste eigenaar hem heeft gehad zou moeten kunnen toch? misschien zelfs wel de tijsperiodes vanaf de eerste dag :)

dus bel engeland eens

ook zou deze motor ergens in het glas iets moeten hebben staan van LHD of RHD (left hand dip / right hand dip) wat weer slaat op het koplamp verhaal waar iemand al mee kwam
 
Laatst bewerkt:
ook zou deze motor ergens in het glas iets moeten hebben staan van LHD of RHD (left hand dip / right hand dip) wat weer slaat op het koplamp verhaal waar iemand al mee kwam

Is dat nog steeds zo bij een Kwaak?

Bij Honda is dat al een aantal jaren niet meer hoor, gewoon een "Flat Beam" en een LCD tellerset die je met een bepaalde knoppen combo omzet tussen mijlen en km's

Kortom probleemloos invoeren uit de UK.

Ik neem aan dat de andere merken dat ook allemaal gaan doen, stuk makkelijker tijdens productie en onderdelen.

edit:
even zoeken, nog niet gevonden maar het 2010 model heeft het al, dus zou zomaar kunnen dat het 2008 model dat dus ook heeft.

one of my bikes is a 2010 zx10r and i recently emailed kawa uk to ask if i could alter the lights or if i needed to change them (there was a set on ebay germany) they emailed back saying that all recent zx10s have a flat beam and can be used in any eu country
 
Laatst bewerkt:
Heb hem gisteren opgehaald. Al mijn twijfels heeft de verkoper weg kunnen nemen. Dus nu de gelukkige eigenaar van een ZX10R.

full


Nu wachten op mooi weer. Ondertussen mijzelf maar eens voorstellen in het ZX10R topic.
 
Erg mooie motor, gefeliciteerd!
Veel leuke en veilige ritten toegewenst, mooie kleur trouwens.

GrtZzZ HermanuZ
 
Het maakt allemaal geen reet uit wat t verleden van een motor is.

Als je zelf maar wat inzicht hebt en weet waar je naar moet kijken.

Ook bij dealers staan motoren die ze ingekocht hebben, dan weet je ook absoluut niet wat voor verleden de motor heeft, hooguit de verhalen van de dealer wat die weet over de vorige eigenaar, vaak niets dus.

Wat het verhaal ook is, als de motor goed is, is de motor goed.
 
Het maakt allemaal geen reet uit wat t verleden van een motor is.

Als je zelf maar wat inzicht hebt en weet waar je naar moet kijken.

Ook bij dealers staan motoren die ze ingekocht hebben, dan weet je ook absoluut niet wat voor verleden de motor heeft, hooguit de verhalen van de dealer wat die weet over de vorige eigenaar, vaak niets dus.

Wat het verhaal ook is, als de motor goed is, is de motor goed.


:^
 
Het maakt allemaal geen reet uit wat t verleden van een motor is.

Als je zelf maar wat inzicht hebt en weet waar je naar moet kijken.

Ook bij dealers staan motoren die ze ingekocht hebben, dan weet je ook absoluut niet wat voor verleden de motor heeft, hooguit de verhalen van de dealer wat die weet over de vorige eigenaar, vaak niets dus.

Wat het verhaal ook is, als de motor goed is, is de motor goed.


Dealer is ook niet alles. Kennis had een Audi A5 bij de dealer gekocht. Werd door de politie opgepakt. Auto was in Frankrijk gestolen :? . Toch even voor in de cel gezeten metje goede gedrag.

Nou ja,veel rijplezier.
 
Heb hem gisteren opgehaald. Al mijn twijfels heeft de verkoper weg kunnen nemen. Dus nu de gelukkige eigenaar van een ZX10R.

[afbeelding]

Nu wachten op mooi weer. Ondertussen mijzelf maar eens voorstellen in het ZX10R topic.



Mooi dat het gelukt is.
Verder sluit ik me aan bij de meeste reacties onder die foto: Heel mooie motor.
Hef er lots of fun mee.
 
Sinds kort geeft de RDW site info over het aantal eigenaren dat een voertuig op NL kenteken heeft gehad. Kan handig zijn en je kan dus ook zien of het een import voertuig betreft.


Zo heeft mijn motor uit 2003 slechts 1 eigenaar gehad (ik) en in 2008 op naam gesteld, is dus een import voertuig maar wist ik al.
 
Dealer is ook niet alles. Kennis had een Audi A5 bij de dealer gekocht. Werd door de politie opgepakt. Auto was in Frankrijk gestolen :? . Toch even voor in de cel gezeten metje goede gedrag.

Nou ja,veel rijplezier.
Bij een officiele audi of wat voor officiele merk-autodealer ook koop je geen gestolen auto. lulverhaal
 
Laatst bewerkt:
Sinds kort geeft de RDW site info over het aantal eigenaren dat een voertuig op NL kenteken heeft gehad. Kan handig zijn en je kan dus ook zien of het een import voertuig betreft.


Zo heeft mijn motor uit 2003 slechts 1 eigenaar gehad (ik) en in 2008 op naam gesteld, is dus een import voertuig maar wist ik al.

Je kunt ook kijken naar "Datum eerste toelating" en "Datum eerste afgifte Nederland". Als deze niet gelijk zijn is het een import motor.
 
Heb hem gisteren opgehaald. Al mijn twijfels heeft de verkoper weg kunnen nemen. Dus nu de gelukkige eigenaar van een ZX10R.

[afbeelding]

Nu wachten op mooi weer. Ondertussen mijzelf maar eens voorstellen in het ZX10R topic.
prachtige mooie motor!
ik zou zelf rustig de geschiedenis na willen zoeken,alleen omdat het bij eventuele verkoop een pluspunt is bij inportmotoren,het is vaak een gezeur,met de gegevens op papier is het een pluspunt,voor je zelf gaat het erom of je er mee tevreden bent,en ik denk van wel,
De prijs is vergelijkbaar met andere motoren,dat is het mooie van internet,dat gezeur over te duur etc,komt alleen van beterweters en schriftgeleerden,het is altijd te duur als je wat wil kopen en bij verkoop krijg je een waardeloos bod,inportmotoren zijn niet goed of mankeren wat etc.
Bij de meeste motorzaken staan de geimporteede motoren op een rij,we willen een europa zodat alles gelijk is,dus een engelse of duitse -etc. motor is toch net zo goed als een nederlandse?
veel plezier ermee!!
 
Bij een officiele audi of wat voor officiele merk-autodealer ook koop je geen gestolen auto. lulverhaal

hoe kan een dealer in godsnaam anders een vrijwarings bewijs afgeven aan de vorige "eigenaar"
als hier problemen mee zijn gaat het feest echt niet door en kan hij niet gekocht worden bij een dealer...

Heb hem gisteren opgehaald. Al mijn twijfels heeft de verkoper weg kunnen nemen. Dus nu de gelukkige eigenaar van een ZX10R.

full


Nu wachten op mooi weer. Ondertussen mijzelf maar eens voorstellen in het ZX10R topic.

netjes kerel, mooi opvallende kleur ook!
 
hoe kan een dealer in godsnaam anders een vrijwarings bewijs afgeven aan de vorige "eigenaar"
als hier problemen mee zijn gaat het feest echt niet door en kan hij niet gekocht worden bij een dealer...netjes kerel, mooi opvallende kleur ook!

In frankrijk gestolen, dus misschien waren de mensen op vakantie, papieren in de auto, kleine moeite dus ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan