Motor gekocht tijdens lock down, laten bezorgen of nog even wachten?

XLLK38

Rookie
29 dec 2020
20
14
Op de laatste dag van vorig jaar heb ik mijn nieuwe motor gekocht. Ik wist al welke ik wilde hebben en ik kon via telefoon en email e.a. regelen. Dus dat is allemaal gelukt. Afgesproken om de motor na de lockdown in de showroom op te halen maar zoals het er nu naar uit ziet wordt deze periode verlengd. De BMW dealer (het is een nieuwe BMW) heeft aangegeven de motor wel te willen brengen maar ik twijfel een beetje. Ik ben een beetje bang dat de motor hier op de oprit wordt neergezet door een bezorger met de mededeling heel veel succes :-)..... Natuurlijk kom ik er zelf wel uit hoe alles werkt maar het is toch anders. Wat zouden jullie doen? Motor nog even laten staan en in de showroom ophalen als deze weer open is (en het iets beter weer is) of laten bezorgen?
 
Op de laatste dag van vorig jaar heb ik mijn nieuwe motor gekocht. Ik wist al welke ik wilde hebben en ik kon via telefoon en email e.a. regelen. Dus dat is allemaal gelukt. Afgesproken om de motor na de lockdown in de showroom op te halen maar zoals het er nu naar uit ziet wordt deze periode verlengd. De BMW dealer (het is een nieuwe BMW) heeft aangegeven de motor wel te willen brengen maar ik twijfel een beetje. Ik ben een beetje bang dat de motor hier op de oprit wordt neergezet door een bezorger met de mededeling heel veel succes :-)..... Natuurlijk kom ik er zelf wel uit hoe alles werkt maar het is toch anders. Wat zouden jullie doen? Motor nog even laten staan en in de showroom ophalen als deze weer open is (en het iets beter weer is) of laten bezorgen?
Als de dealer m bezorgt krijg je ook tekst en uitleg , t is geen brood wat je hebt gekocht !
 
Het zijn commercieel rare tijden...Ik zou die motor zo snel mogelijk op mijn naam zetten en veilige achter slot een grendel in mijn eigen garage/schuur. Misschien niet de aflevering waar je bij zo'n duur ding op hoopt, maar liever dat dan dat je straks met de curator aan de telefoon zit voor jouw motor.
 
Is natuurlijk ook afhankelijk van of je er nu mee wilt gaan rijden. Ik zou mijn (splinternieuwe) motor nooit blootstellen aan pekel, maar dat ben ik he 8)7
Als je er niet mee gaat rijden, zou ik wachten tot ze weer open zijn. Krijg je ook gratis koffie en misschien gebak of een driegangendiner. Ik weet niet hoe exclusief BMW daarin uitpakt_O-
 
Het zijn commercieel rare tijden...Ik zou die motor zo snel mogelijk op mijn naam zetten en veilige achter slot een grendel in mijn eigen garage/schuur. Misschien niet de aflevering waar je bij zo'n duur ding op hoopt, maar liever dat dan dat je straks met de curator aan de telefoon zit voor jouw motor.
Afleveren en desnoods later terug gaan voor de uitleg. Is voor beide partijen goed.
 
Maar... heb je echt je nieuwe motor gekocht op afstand? Dus zonder hem in het echt te zien, er even op te zitten e.d.?
 
Denk dat ik 'm ook zou laten afleveren. Kun je in je garage met het boekje in de hand alles een beetje uitzoeken. En gaat de motorzaak weer open heb je gelijk een ritje. Rij je naar de zaak voor tekst en uitleg.
 
Ook eens gedaan met een nieuwe BMW.Werd thuis bezorgd door de verkoper, inclusief instructie. Bel ze even, nuttiger dan hier raad vragen. en @MooMoo Er zijn vorig jaar heel veel BMW's verkocht. Kans dat erna een dealer opeens failliet gaat is minimaal.
 
Ze komen hem toch zelf wel brengen in een busje? Niet in een doos met de postNL lijkt me...

Ik snap niet zo goed waarom je dit hier vraagt. Bel je dealer, vraag hoe ze dat in gedachte hadden en eis evt meer dan wat ze bieden.
 
Op de laatste dag van vorig jaar heb ik mijn nieuwe motor gekocht. Ik wist al welke ik wilde hebben en ik kon via telefoon en email e.a. regelen. Dus dat is allemaal gelukt. Afgesproken om de motor na de lockdown in de showroom op te halen maar zoals het er nu naar uit ziet wordt deze periode verlengd. De BMW dealer (het is een nieuwe BMW) heeft aangegeven de motor wel te willen brengen maar ik twijfel een beetje. Ik ben een beetje bang dat de motor hier op de oprit wordt neergezet door een bezorger met de mededeling heel veel succes :-)..... Natuurlijk kom ik er zelf wel uit hoe alles werkt maar het is toch anders. Wat zouden jullie doen? Motor nog even laten staan en in de showroom ophalen als deze weer open is (en het iets beter weer is) of laten bezorgen?

Je kan toch vragen hoe da aflevering plaats vind of je uitleg krijgt of niet.
 
Maar... heb je echt je nieuwe motor gekocht op afstand? Dus zonder hem in het echt te zien, er even op te zitten e.d.?
Ja klopt. Ik wist welke motor ik wilde hebben en deze officiële dealer had een nieuw exemplaar die hij nog wel vorig jaar op kenteken had gezet. Daarom kreeg ik er ook aanvullend 5 jaar garantie bij. Bijkomend voordeel is dat ik er geen 3 maanden op hoefde te wachten etc. Maar goed, liever even een proefrit gemaakt etc. zoals het hoort. Ik heb de motor (mede) gekocht om te touren tijdens de Corona etc. Ik werk nu een jaar thuis en weer een motor geeft mij de mogelijkheid weer lekker te gaan touren.

Mochten de showrooms nog een paar weken of langer dicht zijn, dan nieuw bestellen en wachten tot hij ook daadwerkelijk binnen is en bij mij thuis staat kan dan wel weer even duren. Deze tijd gebruik ik liever om alvast lekker te genieten. Alhoewel ik niet ga rijden met zout en pekel..
 
je kunt 'm toch ook via de werkplaats laten afleveren
die zijn toch gewoon open ?
 
je kunt 'm toch ook via de werkplaats laten afleveren
die zijn toch gewoon open ?
Nee aflevering in de werkplaats of op de parkeerplaats van de dealer oid is niet toegestaan. Een alternatief is dat je ergens anders afspreekt bij een hotel ofzo in de buurt en hem daar ophaalt.
 
Proefrit maken had natuurlijk ook best wel gekund.
Ook dat had je best kunnen overleggen.

En wat je net zegt over afleveren niet bij de werkplaats?
Volgens mij is dat hoe de dealer het interpreteert...
 
Proefrit maken had natuurlijk ook best wel gekund.
Ook dat had je best kunnen overleggen.

En wat je net zegt over afleveren niet bij de werkplaats?
Volgens mij is dat hoe de dealer het interpreteert...
Klopt, een proefrit was mogelijk geweest maar voor mij niet noodzakelijk. Ik wist welke ik wilde hebben met welke opties. Volgens de dealer (en de informatie op het internet) mogen er vanuit de locatie bij de dealer geen proefritten en uitleveringen worden gedaan. Hier kun je zeker creatief mee om gaan door naar de overkant van de straat bij het hotel af te spreken en daar de aflevering te doen maar dan laat ik hem liever thuis brengen. Liever had ik bij de dealer de aflevering gedaan, kop koffie erbij even kijken bij de kleding etc. Maar goed, regels zijn er ook niet voor niets natuurlijk.
 
O-) mwa een BMW "mooi" speelgoed... daar zijn de meningen ook over verdeeld :+
“Alleen een BMW rijdt als een BMW”, zei de dealer snoeverig tegen me. Waarop ik antwoordde “Godzijdank!” :+

Heb er nooit een gehad, maar ik ga er vanuit dat zo’n goedlopend motormerk blijkbaar spulletjes maakt die iets hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan