Motor gekocht tijdens lock down, laten bezorgen of nog even wachten?

Ik zal wachten totdat je weer echt kunt rijden, als er dan iets mee mis is is het een duidelijke zaak, als je hem eerst thuis nog een maand stil hebt staan en dan is er iets mee, dan kan er over getwijfeld worden (IMO). Ik zal dus rijdend de zaak uit willen gaan en direct er een paar honderd kilometers mee rijden.
 
Heb een paar maanden geleden mijn BMW (R nine T met premium garantie) gekocht bij Motorplaza groningen. (Ligt niet naast de deur, dus laten thuisbezorgen) Ik wist al precies welk model ik wilde hebben (na testritten bij een BMW dealer hier in de buurt) en deze is door Boonstra parts (de vervoerder) keurig netjes hier thuis afgeleverd. Motor is nu ingeschreven voor garantie bij de BMW dealer hier in de buurt en alles is prima geregeld. Als BMW iets goed kan is het wel service verlenen.

Tip: Als je met die nieuwe BMW gaat spelen in menu's etc; maar niet gaat rijden. Zet hem aan een druppellader.
 
Ik zal wachten totdat je weer echt kunt rijden, als er dan iets mee mis is is het een duidelijke zaak, als je hem eerst thuis nog een maand stil hebt staan en dan is er iets mee, dan kan er over getwijfeld worden (IMO). Ik zal dus rijdend de zaak uit willen gaan en direct er een paar honderd kilometers mee rijden.


Vind het persoonlijk te angstvallig.
Rij je er gelijk mee weg en is er iets, dan heb je garantie.
Rij je er over 4 maanden pas mee en is er iets, heb je dezelfde garantie.

Het ligt helemaal aan wat er is, of het onder garantie valt, niet het tijdsbestek waarbinnen het gebeurt (mits binnen garantietermijn van paar jaar dan he).

'Misschien gaan ze anders wel lastig doen' is een angst die men zichzelf aanpraat.

Bovendien als je er na een paar maanden pas op gaat rijden, kan je dit gewoon laten zien aan de kilometerstand die voor de gewone leek echt niet aan te passen is.
 
Oww het gaat over een scooter.

Doppie op, flessie coebergh en apfelkorn in de buddy en goan naar het schoolfeest!
 
Waarom zou een grapje over scooters niet mogen?

Dit is een motor-forum. Geen 16 jarig scooter forum. Die zijn elders op het internet te vinden.
Ik ken mf ook niet beter dan dat scooters (terecht) worden uitgekotst, 9/10x met een glimlach.

De persoon die het grapje maakt ligt wellicht niet zo lekker, dat snap ik prima gezien eerdere gedragingen. Maar zijn initiële opmerking was nauwelijks “niet normaal” te noemen.

Beetje “meh” dit @RoyalClub
 
Waarom zou een grapje over scooters niet mogen?

Dit is een motor-forum. Geen 16 jarig scooter forum. Die zijn elders op het internet te vinden.
Ik ken mf ook niet beter dan dat scooters (terecht) worden uitgekotst, 9/10x met een glimlach.

De persoon die het grapje maakt ligt wellicht niet zo lekker, dat snap ik prima gezien eerdere gedragingen. Maar zijn initiële opmerking was nauwelijks “niet normaal” te noemen.

Beetje “meh” dit @RoyalClub
D'r zijn er niet veel eens met die actie, maarja, als je het terugdraait verlies je je gezicht.
 
Wel bijzonder dat bijna elke topic kan ontaarden in gehakketak....en sommigen enorm fel uit de hoek kunnen komen.

Vraag me af hoe sommigen in het dagelijkse leven functioneren..... :?

En verder, je hebt een nieuwe motor gekocht, afgeleverd aan huis, uitleg krijg je en als je het niet snapt nog een keer laten uitleggen....tis geen pakje boter. En afgaande op mijn gesprekken met de plaatselijke BMW dealer hier dan zijn zij zeker niet de beroerdsten om service te verlenen. En ik neem aan ook andere dealers...
 
Valt wel mee, meestal gaat het al gauw over auto's en Hitler. Dat heb ik hier nog niet gezien. O-)
Auto’s kan ik met wat bij voorstellen, daar zit ook een motor in..en in de mijne nu ook een dikke batterij... _O-

En die andere ben ik nog niet tegengekomen, bovendien dan ben ik ‘weg’ bij zulke posts waarbij leden met alle geweld hun gelijk willen te halen.

En daar laat ik het hier in deze topic bij....:W
 
Even on topic: ik koop altijd nieuwe motoren, de dealer geeft dan een korte uitleg. Ik kan me voorstellen dat een motorscooter alleen te starten is met de parkeerrem erop. Dat is dan wat je bij de overdracht te horen krijgt. Niet echt noodzakelijk, want alles staat in het instructieboekje en dat hoor je eerst te lezen voordat je gaat rijden.
 
Wordt dit trouwens de tendens? Als je als mod twee woorden om je oren geslingerd krijg dat er gelijk een ban op hangt? Ik vind het een beetje te rigoreus.
Ik ben ook enigszins verbaasd. Er is in 5 jaar tijd dat ik niet actief ben geweest op dit forum blijkbaar veel veranderd.
 
Waarom zou een grapje over scooters niet mogen?

Dit is een motor-forum. Geen 16 jarig scooter forum. Die zijn elders op het internet te vinden.
Ik ken mf ook niet beter dan dat scooters (terecht) worden uitgekotst, 9/10x met een glimlach.

De persoon die het grapje maakt ligt wellicht niet zo lekker, dat snap ik prima gezien eerdere gedragingen. Maar zijn initiële opmerking was nauwelijks “niet normaal” te noemen.

Beetje “meh” dit @RoyalClub

Omdat je de sfeer verpest voor de betreffende user op deze manier, Motor-Forum is voor alle soorten motorrijders, niet alleen die jij toevallig leuk vind.
Dakkert staat slightly in het zicht omdat 'ie wel vaker scherp reageert en ik heb daar nu even net zo scherp naar gehandeld, ik snap dat je het daar misschien niet mee eens bent, dat is ook goed. Ik onthoud het en zal er in de toekomst anders naar kijken.

Overigens vind ik het jammer dat er door meerdere users nu dit topic gebruikt word om hun ongenoegen over de situatie te uiten. Probeer dit volgende keer via een PM te doen, of als je het openbaar wil, dan denk ik dat het subforum vragen en opmerkingen daar prima voor geschikt is, @Duderuud ?


Alle volgende reacties over mijn handelen mogen vanaf dit moment via een persoonlijk bericht aan mij, of met een apart topic zoals hier boven geschreven maar ga alsjeblieft niet door in dit topic.
 
Terug
Bovenaan Onderaan