Motor gekocht tijdens lock down, laten bezorgen of nog even wachten?

Ik heb toevallig 30 december proefgereden op een gebruikte BMW...
En ga hem pas ergens eind februari ophalen, ik heb alleen aanbetaling gedaan, maar koop vaker motors bij deze zaak.
Vind het nu toch nog geen weer om te rijden dus wacht geduldig tot ellende van lockdown voorbij is,scheelt me in verzekering en belasting want ga toch pas in maart ongeveer rijden en pas zodra ik hem ophaal gaat mijn 3 maanden garantie in...
Je vroeg om een mening, en toevallig dat ik ook net voor Nieuwjaar er eentje gekocht heb,vandaar wat ik doe..
Ieder zijn ding.:]:) Toedeloe Karin
 
Gewoon wachten. Die angstverhalen voor een faillissement slaan nergens op, mocht dat uberhaupt al voorkomen
 
Gewoon wachten. Die angstverhalen voor een faillissement slaan nergens op, mocht dat uberhaupt al voorkomen
Wettelijk gezien behoort een verkochte motor niet meer van de winkel. Als er betaald is, dan is het van jouw. Er is een koop contract tussen jouw en de winkel.... toch? Dus ook al zou er een faillissement komt, de curator kan die motor dan ook niet verkopen. Doet ie dat wel, dan doet ie aan heling, en dat is bij wet verboden..... simpel lijkt me toch?
 
Motor behoort degene wiens naam op het kenteken staat, je hebt geen poot om op te staan...
 
Er zijn 2020 meer tweedehandse motors verkocht dan ooit...geloof niet dat er 1 omvalt nu..
Maar ik vertrouw 150% op mijn motorzaak *D
 
Andersom is dat vertrouwen schijnbaar minder, anders had je geen aanbetaling hoeven doen.
nou zo weinig ten op zichtte van de prijs(nog geen 10 procent),en ze hebben meteen een scherm moeten bestellen bij wunderlich,
het is logisch vind ik.

En wat jij vind vind jij,het gaat erom dat beide partijen zich er goed bij voelen toch........
Wie zoekt vind altijd wel wat te zeiken..
Het ging over de vraag toch.......
toedeloe fijne dag nog
 
nou zo weinig ten op zichtte van de prijs(nog geen 10 procent),en ze hebben meteen een scherm moeten bestellen bij wunderlich,
het is logisch vind ik.

En wat jij vind vind jij,het gaat erom dat beide partijen zich er goed bij voelen toch........
Wie zoekt vind altijd wel wat te zeiken..
Het ging over de vraag toch.......
toedeloe fijne dag nog
Ik vind helemaal niks.
Het viel me alleen op dat je die zaak volledig vertrouwt, terwijl dat omgekeerd niet zo is. Waar zou die aanbetaling dan voor zijn?
 
Motor behoort degene wiens naam op het kenteken staat, je hebt geen poot om op te staan...
Maar op wie zijn naam staat de motor? Volgens mij kan de dealer hem gewoon op naam zetten toch?

Heb ik 2 jaar terug ook gedaan... motor gekocht... dealer heeft van zijn kant alles geregeld zoals kenteken aanvragen etc. en ook op naam gezet... in de daaropvolgende week heb ik rustig de verzekering geregeld en op m'n verjaardag opgehaald (vond ik wel een mooie dag destijds... vrouwlief minder, want ja de eerste visite was er al toen ik thuis kwam... want je gaat natuurlijk niet rechtstreeks naar huis :+)

Als ik bij de RDW check, stond de motorfiets inderdaad al enkele dagen voordat hij opgehaald is, op naam.
 
Ik snap niet helemaal wat het bezwaar is tegen de levering van de motor. Het handboekje van de motor kan ongeveer 95% van de vragen beantwoorden die je in deze fase van eigenaarschap zal hebben. De dealer is telefonisch / met email bereikbaar. Je hebt contractuele beschermingen op het gebied van garanties en bewijs van betalingen. Je kunt de levering van de motor in kwestie door een vertegenwoordiger van de dealer vastleggen op o.a. bewegend beeld dan wel op papier.

Als je je zorgen maakt wat de juiste omgang is met zo'n spannende nieuwe machine, waarom dan niet juist om die reden de motor thuis laten bezorgen zodat je in alle rust eraan kan snuffelen?

Neem het handboekje door. Bekijk 'first impressions' en onderhoudsvideos voor jouw motor op youtube. Ga model specifieke fora af. Wacht op een droge dag en ga een stukje rijden. Pak een schroevendraaier en kijk achter de kuipdelen en zadel. Maak jezelf bekend met de machine.

Ik persoonlijk zou niet kunnen wachten om mijn machine in huis te hebben - sterker nog, mijn vriendin zou avondeten naar me moeten brengen in de garage want ik zou er niet weg te slaan zijn.
 
Ik heb toevallig 30 december proefgereden op een gebruikte BMW...
En ga hem pas ergens eind februari ophalen, ik heb alleen aanbetaling gedaan, maar koop vaker motors bij deze zaak.
Vind het nu toch nog geen weer om te rijden dus wacht geduldig tot ellende van lockdown voorbij is,scheelt me in verzekering en belasting want ga toch pas in maart ongeveer rijden en pas zodra ik hem ophaal gaat mijn 3 maanden garantie in...
Je vroeg om een mening, en toevallig dat ik ook net voor Nieuwjaar er eentje gekocht heb,vandaar wat ik doe..
Ieder zijn ding.:]:) Toedeloe Karin
Nou, het was heerlijk weer vandaag en ik heb het 2,5 uur lang niet koud gehad.
Een week niet rijden komt door Corona helaas voor, maar een maand word toch echt lastig.
Dan krijg ik ontwenningsverschijnselen. :+ :]

PSX_20210113_132221.jpg
 
Ik vertrouw op beide...
En vanwege mijn erge arthrose rijd ik niet als koud is,alleen tijdens motorvakantie op berg,maar das maar even...
En pekel houden motors ook niet van...
Tis gewoon fijner rijden met goed weer.
Maar heb wel eens een winter doorgereden met vstrom door sneeuw, nou was blij dat we weer een auto hadden hoor.
Geef mij swinters maar een koekblik...
Ach ieder zijn ding toch..;)
 
Ik vertrouw op beide...
En vanwege mijn erge arthrose rijd ik niet als koud is,alleen tijdens motorvakantie op berg,maar das maar even...
En pekel houden motors ook niet van...
Tis gewoon fijner rijden met goed weer.
Maar heb wel eens een winter doorgereden met vstrom door sneeuw, nou was blij dat we weer een auto hadden hoor.
Geef mij swinters maar een koekblik...
Ach ieder zijn ding toch..;)
Ik ben ook niet helemaal vrij van lichamelijke ongemakken, maar ik mag van mijzelf niet alleen in een auto. :o
Heb notabene net een week geleden een leuke hybride gekocht.
Spullen ophalen is altijd de beste, gemakkelijkste en veiligste manier met de auto.
Maar gisteren met de motor was het gewoon (altijd) leuker, en beter voor mijn lichaam (zithouding) en concentratie.

En ik heb dus een verbod op alleen autorijden.
Een stemmetje zegt dan dat ik lui ben, en wordt er zelfs doodmoe van verveling. _O-
Mijn nieuwe ruit en handkappen schelen een hoop met de kou.
Comfortabel. :}

Als ik thuis boodschappen doe of op de bank voor de TV zit heb ik ook koude handen. :+
Voor mij is de auto vervoer met zijn tweetjes of meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan