Motor gekocht!!!

Tony Soprano

Rookie
3 mrt 2004
17
0
Grunn
Nu nog even op de 26e mijn rijbewijs halen en dan is er weer een motorrijder bij op de Nederlandse wegen. Aangezien ik nog maar 19 ben, ben ik op zoek gegaan naar een motor die terug te tunen was naar 25kw. Het moest geen injectiemotor zijn aangezien het terugtunen daarvan veel geld kost. Dus na veel wikken en wegen is er het volgende uitgekomen:

Nu nog even op de 26e mijn rijbewijs halen en dan is er weer een motorrijder bij op de Nederlandse wegen. Aangezien ik nog maar 19 ben, ben ik op zoek gegaan naar een motor die terug te tunen was naar 25kw. Het moest geen injectiemotor zijn aangezien het terugtunen daarvan veel geld kost. Dus na veel wikken en wegen is er het volgende uitgekomen:

62855-1-2-2.jpg


Een Honda CBR 600 F uit 1999 met 17000km op de teller. Ik heb er stiekem al een proefrit op gehad en dat was een fantastische ervaring. Ik ben nogal een fors manneke en met een lengte van 1,95 lijkt zon sportmotor niet perfect. Maar het reed heerlijk en kreeg geen kramp van de krappe zithouding. Kortom ik ben dolblij met aanwinst. Verder nog een paar nieuwe bandjes erbij bedingd en ik hoop dat het kenteken en motor 25kw maken klaar is als ik hopelijk op de 26e mijn rijbewijs heb.

P.S. de foto is niet de daadwerkelijke aankoop maar ff een voorbeeld om de aankoop te kunnen visualiseren

Ik dacht dat ik dit maar ff met jullie moest delen omdat ik veel aan het forum heb gehad bij het uitzoeken van een motor.
 
Gefeliciteerd met jouw aankoop. Hopelijk mogen we jou binnenkort ook feliciteren om met je A-rijbewijs.

Behoudt je wel het race-karakter van deze motor als je 'm terugtuned naar <25kW? Niet dat je straks een schaap in wolfskleren hebt. ...bij wijze van spreken, dan.
 
Tja hij zal na het terugtunen uiteraard niet meer zo fel zijn als daarvoor, maar het is voor mij ook nog maar afwachten hoe die dan rijdt. Maar goed wat kan je eraan doen, het is nu eenmaal zo geregeld dus het zijt zo.
 
FF een update, ik ben dus vandaag geslaagd. En heb de rest van de dag heerlijk rondgereden zonder het irritante oortje. Moest bij het examen drie van de special verichtingen overdoen. Namelijk de slalom (gas niet constant genoeg eerste keer), remproef (niet krachtig genoeg doorgeremd aan het eind) en het achtje (te langzaam er doorheen eerste keer). De rest van het examen goed gereden op een keer te langzaam invoegen na. Kortom ik ben superblij en heb heerlijk gereden vandaag.

Ik had nog wel wat problemen met het verzekeren van mijn CBR 600 F, London verzekeringen vond mij kennelijk te jong voor dit type motor. En dit ondanks hij 25kw is gemaakt. Maar uiteindelijk bij een andere verzekeringsmaatschappij wel gewoon kunnen verzekeren en gewoon kunnen touren.
 
Goh ik dacht ff dat je op je 26e levensjaar je rijbewijs ging halen, vond het al zo vreemd. Maar dan had je in ieder geval niet het probleem van de 25Kw. Have fun met je bike straks :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan