Motor-geluid: Hoezo?

Motor-geluid?

  • Geen/zo weinig mogelijk.

    Stemmen: 22 3,2%
  • Hoe meer hoe beter.

    Stemmen: 338 49,7%
  • Wel wat geluid, maar niet te veel.

    Stemmen: 320 47,1%

  • Totaal aantal stemmers
    680
U hebt gezocht op het woord: kankeren.
RESULTAAT
 kan·ke·ren kankerde, h gekankerd voortdurend mopperen
Is een doodnormaal woord wat niks met de ziekte te maken heeft :?

Klopt! En sowieso... Mensen gebruiken het woord 'trein' ook soms te pas en te onpas.
Terwijl daar ook veel mensen door doodgaan, ik neem daar heel veel aanstoot aan.
 
Klopt! En sowieso... Mensen gebruiken het woord 'trein' ook soms te pas en te onpas.
Terwijl daar ook veel mensen door doodgaan, ik neem daar heel veel aanstoot aan.
Dit soort woorden wordt ook wel Pejoratief genoemd heb ik net geleerd :)
Altijd handig voor met scrabbel :Y
 
full
 
Motor moet flik lawaai maken }) vind ik. Voor mij is motorrijden hobby en geeft het een stuk meer beleving als je een mooi sportief geluid op je sportmotor hebt. Heb zelf een 2 cilinder met open remus pijpen die flink wat geluid produceren. Uiteraard hoor je wel rekening te houden met buren e.d. vind ik. Bijkomend voordeel van lekker veel herrie is dat het overige verkeer je hoort aankomen rijden.

Als iedereen nou lekker blijft zeuren over teveel lawaai mogen straks helemaal niets meer doen in het openbaar en komen er steeds meer van die walgelijke regeltjes :r
 
ik vind dat mensen niet zo moeten zeuren, harde racepijpen zijn gaaf! voorbij scheurende of accelererende bike's vind ik altijd geweldig. ik moet wel erg chagrijnig zijn wil ik me daar aan gaan irriteren.. zelf heb ik overigens een redelijk beschaaft geluidje in m'n motor, een Laser carbon demper (zonder db-killer).
 
maar als jouw buurman Fransje Bauer of DJ weetikveelwie die jij niet leuk vindt nou het godganse heerlijke zaterdagmiddagje/avondje als jij in je tuin zit te BBQen op maximaal volume door zijn speakers laat klinken?

Hij vindt dat tof! Op en top zomers! Lekker weer, goede muziek, biertje erbij, het leven kan niet beter!

Jij ergert je daar niet aan? Jij vraagt na 6 nummers niet (vriendelijk) of het iets zachter kan omdat je je visite in je eigen tuin ook wil verstaan?

Of ga je er met je eigen 'herrie' tegenin? Hard tegen hard? :) Want ook dat is een teken van ergernis :)

Wat is je reactie dan? :)

Als jij je nergens aan ergert, wat ook een optie is, dan is dat heeeeeeerlijk, lijkt me geweldig om ergernisvrij door het leven te gaan :) want je bent dan helaas wel een uitzondering :P en tsjah... vinden dat je boven het moreel staat, of dat regels niet voor jou gelden of etc, dat kan allemaal :) uiteraard, maar daarna huilen als de politie je een bekeuring geeft omdat je de vastgestelde regels overtreedt, da's dan jammer :P

en zoals al eerder gezegd: als je vindt dat die regels veranderd/versoepeld moeten worden, blijf dan niet zeuren en schelden, maar onderneem actie *D

Succes ermee :)
 
Ligt ook veel aan je rijstijl. Ik heb een Akrapovic slip on die bij bepaalde toerentallen meer geluid produceert. Bij afgelegen plekken is het heerlijk om het gas eens open te trekken en een flink geluid te produceren. Ik kan er echt kippenvel van krijgen. In steden is het helemaal niet wenselijk, dan rijd ik rustiger = minder geluidsproductie.
 
maar als jouw buurman Fransje Bauer of DJ weetikveelwie die jij niet leuk vindt nou het godganse heerlijke zaterdagmiddagje/avondje als jij in je tuin zit te BBQen op maximaal volume door zijn speakers laat klinken?

Hij vindt dat tof! Op en top zomers! Lekker weer, goede muziek, biertje erbij, het leven kan niet beter!

Jij ergert je daar niet aan? Jij vraagt na 6 nummers niet (vriendelijk) of het iets zachter kan omdat je je visite in je eigen tuin ook wil verstaan?

Of ga je er met je eigen 'herrie' tegenin? Hard tegen hard? :) Want ook dat is een teken van ergernis :)

Wat is je reactie dan? :)

Als jij je nergens aan ergert, wat ook een optie is, dan is dat heeeeeeerlijk, lijkt me geweldig om ergernisvrij door het leven te gaan :) want je bent dan helaas wel een uitzondering :P en tsjah... vinden dat je boven het moreel staat, of dat regels niet voor jou gelden of etc, dat kan allemaal :) uiteraard, maar daarna huilen als de politie je een bekeuring geeft omdat je de vastgestelde regels overtreedt, da's dan jammer :P

en zoals al eerder gezegd: als je vindt dat die regels veranderd/versoepeld moeten worden, blijf dan niet zeuren en schelden, maar onderneem actie *D

Succes ermee :)

nee, ik zou me er niet echt aan storen, nja, ehalve aan dat frans bauer muziek, maar als frans langs ons huis zou wonen zou ik 't allang hebben verkocht voor veeeeel geld(tsja, raar maar waar, maar er zijn mensen fan van Frans Bauer) en een dan een villa in the middle of nowhere aanschaffen inc. een racebaan in de achtertuin

DJ's zijn niet erg, want ik hou meestal van dat soort muziek *D
 
tijdens een tourrit wordt je niet vrolijk van uitlaatgeblaat voor je neus van een dikke chopper of een harley
 
ik kreeg net anoniem per mail het verzoek op stok te gaan :')

Dat ga ik niet doen, maar wel een biertje doen, zoals het een goed studente betaamt ;)

Fijne serene avond gewenst allen :W ;) :j
 
ik vind dat mensen niet zo moeten zeuren, harde racepijpen zijn gaaf! voorbij scheurende of accelererende bike's vind ik altijd geweldig. ik moet wel erg chagrijnig zijn wil ik me daar aan gaan irriteren.. zelf heb ik overigens een redelijk beschaaft geluidje in m'n motor, een Laser carbon demper (zonder db-killer).
Jij bent dus bijzonder asociaal. Niet op de tokkiemanier (daar schijf je veel te netjes en beleefd voor), maar wel in je stellingname, je legt immers jouw mening ook maar "eventjes" op aan de rest van Nederland. Dat die rest het daar niet mee eens is en jouw (en met jouw de hele groep) dus ook maar een verbod oplegt laat je eventjes achterwege.

Ligt ook veel aan je rijstijl. Ik heb een Akrapovic slip on die bij bepaalde toerentallen meer geluid produceert. Bij afgelegen plekken is het heerlijk om het gas eens open te trekken en een flink geluid te produceren. Ik kan er echt kippenvel van krijgen. In steden is het helemaal niet wenselijk, dan rijd ik rustiger = minder geluidsproductie.
Nooit van gehoord, maar klinkt als een topinitiatief, de mensen die van motorgeluid houden (en daar hoor ik ook bij) kunnen daar van genieten en de rest van de bevolking heeft niets te klagen :)
 
Jij bent dus bijzonder asociaal. Niet op de tokkiemanier (daar schijf je veel te netjes en beleefd voor), maar wel in je stellingname, je legt immers jouw mening ook maar "eventjes" op aan de rest van Nederland. Dat die rest het daar niet mee eens is en jouw (en met jouw de hele groep) dus ook maar een verbod oplegt laat je eventjes achterwege.

ja je hebt helemaal gelijk, ik leg inderdaad mijn mening op. maar wat ik niet snap is altijd maar dat geërger van mensen. wat maakt het nou uit of er een motor met ietwat meer decibels langsrijdt :? of dat er een sjonnie met een open uitlaat in een golfje rijd? of dat er een keer harde muziek aan staat? of dat er een hond blaft? (dit is allemaal al langsgekomen in dit topic). dat eindeloze gezeur en gezemel van bepaalde types word je ook spontaan beroerd van.. en welke motorrijder (en zelfs niet-motorrijder) vind het geluid van een sportieve uitlaat nou niet mooi?
 
ik kreeg net anoniem per mail het verzoek op stok te gaan :')

Dat is echt mega-sneu :N

Maar wel passend voor de retoriek van iemand die niet overtuigd wil worden:

- "Ik vind zus."
+ "Ja, maar ik vind het zo."
- "Dan ben jij dom/ziek/sneu."
+ "Bedankt zeg, maar ik heb goede argumenten."
- "Luister ik lekker niet naar..."
+ "Nou ja, kinderachtig zeg."
- "Nietes..."
+ "Denk nou eens na, hier heb je een goed argument. En nog eentje."
- "...."
- *anoniem mailtje stuurt*
 
We hebben nou eenmaal met z'n allen regels afgesproken

Sorry, maar dit vind ik dus de grootste flauwekul wat er is.
Wanneer was dat dan? En waarom was ik er niet bij? :?

Met z'n allen afgesproken, laat me niet lachen zeg, wordt ons allen opgelegd is een betere omschrijving!
 
Terug
Bovenaan Onderaan