Motor geregistreerd met veels te weinig pk

#Wouter

Die hard MF'er
18 sep 2010
673
0
Westland
Ik heb inmiddels al zo'n half jaartje een KTM450 EXC (omgebouwd naar SM), maar nou kom ik er vandaag eigenlijk pas achter dat deze bij het RDW ingeschreven staat met 9pk, terwijl dit volgens mij rond de 50 zal moeten liggen...

Is het een probleem om zo door te rijden? Zou ik bij een ongeluk nog steeds verzekerd zijn?
 
Vraag eens aan rdw hoe ze dit willen oplossen.
 
Aan je verzekeraar vraag je alles over je verzekering.
 
Heel veel crossers, enduro's en supermotards staan op het kentekenbewijs met veel minder vermogen opgegeven. Het hoe en waarom daar heeft niemand een antwoord op geloof ik :N

Rare toestand altijd.
 
Heb je een originele Nederlandse motor of komt hij uit het buitenland? Vaak wordt in bv België het vermogen terug geschroefd. Dit staat ook op de papieren en wordt bij invoer overgenomen door de rdw..
 
Heb je een originele Nederlandse motor of komt hij uit het buitenland? Vaak wordt in bv België het vermogen terug geschroefd. Dit staat ook op de papieren en wordt bij invoer overgenomen door de rdw..

Het is inderdaad een originele Nederlandse motor. Vreemd...
 
Is gek genoeg heel normaal bij dergelijke motoren, zoals Kevin al zei. Gewoon van de domme houden als men vragen stelt.
 
Laatst bewerkt:
Als het een originele Nederlandse motor is ga ik ervan uit dat KTM Nederland deze destijds op kenteken heeft gezet. Ik zou in dat geval het probleem bij hen neerleggen en laten zij het maar oplossen. Misschien dat er een fout in hun typegoedkeuring staat.
 
Laatst bewerkt:
Heel veel crossers, enduro's en supermotards staan op het kentekenbewijs met veel minder vermogen opgegeven. Het hoe en waarom daar heeft niemand een antwoord op geloof ik :N

Rare toestand altijd.

Komt door de milieu eisen. Anders geraken ze full power er niet door. Mijn 300 2T heeft slechts 6kw op papier.
 
Klopt het wordt begrenst gekeurd om wille van milieu eisen. Wordt ook bij auto's gedaan (max trek gewicht omlaag) om in bepaalde bijtelling klassen te komen (anders kan het niet gefinancierd worden)

Ik zou me er niet druk om maken, als de motor nu ontgrenst is (want begrenst loopt zo'n ding gewoon stuk).
 
Theoretisch gezien ben je wel fout bij een ongeluk, je rijdt op een motor met meer vermogen dan op je papieren staat. Lijkt me niet dat een verzekeringsmaatschappij staat te springen om dan uit te keren :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan