Motor gestolen, bijna teruggevonden... (DEN HAAG)

Altijd de beste manier, tuig in de eigen taal aanspreken. En voor dat je dat doet eerst twee getuigen aanstellen die alles gezien hebben in jouw voordeel.
Ik weet dat er mensen zijn die het gaan hebben over verhoudingen en meer van die onzin, maar waarschijnlijk zelf nog nooit iets mee gemaakt.
Ons justitieel apparaat drijft op seponeren, geen bewijs, onderbezetting, taakstraf die niet ingelost wordt en slachtoffers, die nergens op kunnen terugvallen.
Dus in voorkomend geval eigen rechter spelen, speel het hard en bereid het goed voor.
 
Altijd de beste manier, tuig in de eigen taal aanspreken. En voor dat je dat doet eerst twee getuigen aanstellen die alles gezien hebben in jouw voordeel.
Ik weet dat er mensen zijn die het gaan hebben over verhoudingen en meer van die onzin, maar waarschijnlijk zelf nog nooit iets mee gemaakt.
Ons justitieel apparaat drijft op seponeren, geen bewijs, onderbezetting, taakstraf die niet ingelost wordt en slachtoffers, die nergens op kunnen terugvallen.
Dus in voorkomend geval eigen rechter spelen, speel het hard en bereid het goed voor.


Kijk eens 1 post boven die van jou :t
 
Bedoel je deze??
Motor helaas niet teruggevonden, ik hou verkoopsites af en toe nog wel in de gaten voor onderdelen. Het OM kon het verhaal wel begrijpen en heb geen straf gekregen op voorwaarde dat ik aankomende twee jaar niet met de justitie in aanraking kom.

De dieven komen er dus mee weg, niet hard genoeg gespeeld, misschien.
 
Wat een drama zeg, dit.

Van mij is 2x een motorscooter en 1x een auto gestolen, ook in Den Haag (De Stede). Een week na de diefstal van 1 van die motorscooters, nota bene een 25 jaar oude Honda Lead 125cc, waren de jongeheren ermee aan het crossen door mijn eigen straat. Politie 6x gebeld, maar helaas, geen tijd.

Toen ben ik naar het politiebureau gelopen en gezegd dat we 'm NU zelf gaan terughalen, goedschiks of kwaadschiks. De dame achter het bureau gaf aan dat we niet voor eigen rechter mochten spelen. Ik gaf aan dat we dat lekker toch gingen doen. Toen fietsten uiteindelijk 2 agenten mee, die de motorscooter daadwerkelijk opgehaald hebben.

Ik ergerde me alsnog dood dat ze alle heren joyriders (5 stuks van een jaar of 15) hebben laten weglopen, zodat de schade alsnog nergens verhaald kon worden. Maar goed, de motorscooter was terug en dat is al meer dan TS kan zeggen...
 
Wat een drama zeg, dit.

Van mij is 2x een motorscooter en 1x een auto gestolen, ook in Den Haag (De Stede). Een week na de diefstal van 1 van die motorscooters, nota bene een 25 jaar oude Honda Lead 125cc, waren de jongeheren ermee aan het crossen door mijn eigen straat. Politie 6x gebeld, maar helaas, geen tijd.

Toen ben ik naar het politiebureau gelopen en gezegd dat we 'm NU zelf gaan terughalen, goedschiks of kwaadschiks. De dame achter het bureau gaf aan dat we niet voor eigen rechter mochten spelen. Ik gaf aan dat we dat lekker toch gingen doen. Toen fietsten uiteindelijk 2 agenten mee, die de motorscooter daadwerkelijk opgehaald hebben.

Ik ergerde me alsnog dood dat ze alle heren joyriders (5 stuks van een jaar of 15) hebben laten weglopen, zodat de schade alsnog nergens verhaald kon worden. Maar goed, de motorscooter was terug en dat is al meer dan TS kan zeggen...

Daar zakt je broek toch van af |(
En dan vinden ze het gek dat mensen steeds minder respect voor de politie hebben....
 
Ik vind het wel frappant dat als je dreigt met eigen rechter spelen er plotseling wel tijd en personeel is. Even afgezien van het feit dat er hier op het forum ook politiemensen als motorrijder deelnemen en mogelijk andere opvattingen zullen hebben heb ik de afgelopen 15 jaar alleen maar trieste ervaringen gehad met de ( sterke) arm van de wet.
Soms kop in het zand, als ik niets zie hoef ik niet te reageren, andere keer heel erg met het belerende vingertje als kleuterjuffrouw wijzen op de toch wel ernstige gevaarzetting(mooie term). Politie Deventer heb ik een hele trieste ervaring mee, zowel geüniformeerd als recherche na een inbraak. Zelf onderzoek gedaan, ze kwamen niet eens. Zelf de dader opgezocht en een afspraak gemaakt om mijn eigen spullen "terug te kopen". Aangifte kon pas twee dagen later en voor 14:00 uur, omdat ze om 16:00 dicht gingen??? En toen moest ik het veld ruimen, ze gingen de zaak overnemen. Nog nooit zulke prutsers gezien en dat ook 1 op 1 gemeld bij de teamleidster. De zaak zelf opgelost na wat dreigementen. Dader casht elke maand ruim €900 van de gemeenschap en krijgt een taakstraf van 35 uur.
Dus ik bel ze nooit meer en doe nooit meer aangifte. Verspilde moeite. Meer vertrouwen in mezelf!!
 
Laatst bewerkt:
Daar zakt je broek toch van af |(
En dan vinden ze het gek dat mensen steeds minder respect voor de politie hebben....

Ik kan voluit beamen dat bij de politie vaak vreemd geredeneerd wordt...heb het helaas ook al vaak mee mogen maken...ik zie derhalve ook meer in voor eigen rechter spelen...is sowieso de toekomst van NL...
 
Ik kan voluit beamen dat bij de politie vaak vreemd geredeneerd wordt...heb het helaas ook al vaak mee mogen maken...ik zie derhalve ook meer in voor eigen rechter spelen...is sowieso de toekomst van NL...
Klopt, maar er wordt vanuit 'het politieapparaat'hevig gedreigd dat ze jou dan wel weten te vinden als je voor eigen rechter speelt.
conclusie; Andere mensen mogen jouw spullen jatten/beschadigen en daar komen ze gewoon mee weg, want zo moet het kennelijk..
 
Dan moet je andere mensen voor jou rechter laten spelen, heb je een alibi en het liefst met getuigen die jou aanwezigheid kunnen beamen. Het is niet zo moeilijk, maar wij zijn te netjes en te voorzichtig. Iets met in eigen taal aanspreken.
Ik zie hier een nieuwe markt groeien!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan