motor gestolen deltaloyd wil niet uitbetalen

andreas engel

Rookie
2 dec 2005
2
0
voorschoten
hoi beste mensen

29 oktober is mijn kawa zx636 gestolen voor de flat op de parkeer plaats
nu wil de verzekering niet uit betalen was wa+ verzekerd
de reden vaN niet uitbetalen volgens hun is dat het alarm niet gecetificeerd is scm klasse 1 het is een spyball alarm en het slot niet ART gekeurt is slot is cyclelok naar mijn weten zijn dit wel goed gekeurde sloten en een alarm heeft iemand dit ook mee gemaakt of advies dan hoor ik dit graag
altijd netjes mijn premy betaald en nu er iets gebeurd flikken ze je zoiets
 
Laatst bewerkt:
hoi beste mensen

29 oktober is mijn kawa zx636 gestolen voor de flat op de parkeer plaats
nu wil de verzekering niet uit betalen was wa+ verzekerd
de reden vaN niet uitbetalen volgens hun is dat het alarm niet gecetificeerd is scm klasse 1 het is een spyball alarm en het slot niet ART gekeurt is slot is cyclelok naar mijn weten zijn dit wel goed gekeurde sloten en een alarm heeft iemand dit ook mee gemaakt of advies dan hoor ik dit graag
altijd netjes mijn premy metaald en nu er iets gebeurd flikken ze je zoiets

Als het goed is heb je een certificaat bij je alarm gekregen. En je zou ook nog wel een sleutel van dat slot moeten hebben met een code.

Van beide is dan aan te tonen dat het aan de gestelde eisen voldoet. Als dit niet het geval is, ben ik bang dat je niets krijgt.
 
hoi beste mensen

29 oktober is mijn kawa zx636 gestolen voor de flat op de parkeer plaats
nu wil de verzekering niet uit betalen was wa+ verzekerd
de reden vaN niet uitbetalen volgens hun is dat het alarm niet gecetificeerd is scm klasse 1 het is een spyball alarm en het slot niet ART gekeurt is slot is cyclelok naar mijn weten zijn dit wel goed gekeurde sloten en een alarm heeft iemand dit ook mee gemaakt of advies dan hoor ik dit graag
altijd netjes mijn premy betaald en nu er iets gebeurd flikken ze je zoiets


als het een scm alarm is kan je het ook zien op hun site..
www.scm.nl (dacht ik)

maar je hoort er een certificaat bij te krijgen ja.
 
Niet ieder cycleloc slot is ART goedgekeurd. Voor een gecertificeerd SCM alarm moet de keuring ieder jaar; het certificaat is maar één jaar geldig.

Zo zijn verzekeringen nou eenmaal. Lees je de voorwaarden niet of houd je je niet aan de voorwaarden dan keren ze niet uit.

Goedkoop is vaak duurkoop bij verzekeringen.
 
Ik geloof niet dat deltaloyd ooit bij de goedkope verzekeringen gerekend kan worden
Probeer het eens bij de juridische afdeling van de KNMV die hebben meer van dat soort dingen aan de hand gehad
bij mijn verzekering moet ik mijn motor vast zetten aan een vastobject
Aangezien in daar nooit aan voldoe hou ik mijn motor goed in de gaten als ik hem ergens wegzet
Want als ie gestolen wordt moet ik een doorgeknipt slot laten zien ofzo denk ik
Verzekerings maatschappijen doen er altijd van alles aan om niet te hoeven uitkeren
 
Welkom op MF :}

Jammer dat we zo met je kennis maken.
Lullige situatie maar zoals al eerder gemeld:
ART keur en certificaat moet je dus wel kunnen overleggen / aantonen.
 
mijn XR650R is een tijdje terug bij mij voor de deur gejat.
met 2 gecertificeerde sloten aan het woonhuis vast geketend.
en ik had 'm net 2 maanden.
maar niks van OrionDirect terug gekregen. :r
reden: hij stond niet binnen.

de kleine lettertjes vertelden: als de motor binnen een straal van 100 meter van het woonhuis wordt gestald dan dient dat binnen te zijn. (of binnen een afgesloten achtertuin ofzo).

'k kan er nu nog kwaad om worden.
om de hufters die 'm hebben meegenomen
en om die kl*te verzekeringsbende.

Orion Direct :r :r :r :r :r :r :r
 
Een verzekeringspolis heeft kleine lettertypes :X , als je een verzekering hebt tegen diefstal, dan is het toch het eerste wat je moet weten, hoe en waar moet ie gestald en gesloten worden :? , of hebben jullie allemaal van die internetpolissen :? , hier komt de verzekeringsagent nog over de vloer :}
 
Hoe kun je aantonen dat je een art slot erom had? Gewoon je aankoopbon van het slot en de sleutels?
 
>Als het goed is heb je een certificaat bij je alarm gekregen. En je zou ook nog wel een sleutel van dat slot moeten hebben met een code.

Wat code?
Ik weet niks van een code af, heb zo'n cryptonite geel ding.
 
Niet ieder cycleloc slot is ART goedgekeurd. Voor een gecertificeerd SCM alarm moet de keuring ieder jaar; het certificaat is maar één jaar geldig.

Zo zijn verzekeringen nou eenmaal. Lees je de voorwaarden niet of houd je je niet aan de voorwaarden dan keren ze niet uit.

Goedkoop is vaak duurkoop bij verzekeringen.


het alarm moet na 3 jaar elk jaar op nieuw gekeurd worden.
dus je certificaat is 3 jaar geldig na die 3 jaar krijg je een stempel dat het nog goed werkt op je certificaat en dat moet elk jaar..
 
het alarm moet na 3 jaar elk jaar op nieuw gekeurd worden.
dus je certificaat is 3 jaar geldig na die 3 jaar krijg je een stempel dat het nog goed werkt op je certificaat en dat moet elk jaar..
Dat zijn de oude voorwaarden. Nu gewoon ieder jaar.

Van de website van SCM, over motorfietsen:

Geldigheidsduur Keuringsvoorschrift
TNO-WT en SCM behouden zich het recht voor in onderling overleg het Keuringsvoorschrift te wijzigen. De onder dit Keuringsvoorschrift verleende goedkeuringen blijven, behoudens tussentijdse intrekking, geldig tot en met één jaar na het vervallen van het Keuringsvoorschrift. Gedurende dit jaar zullen nakeuringen worden uitgevoerd aan de hand van de keuringseisen volgens welke de typegoedkeuring is afgegeven.
 
Laatst bewerkt:
...
de kleine lettertjes vertelden: als de motor binnen een straal van 100 meter van het woonhuis wordt gestald dan dient dat binnen te zijn. (of binnen een afgesloten achtertuin ofzo).
...

Oei, oei, ik zou des duivels zijn. B|

100mtr verder geparkeerd en je had uitgekeerd gekregen!?

* Verzekeren is af en toe echt waanzin! *
 
Ok wie weet het nummer nog van de MF-knokploeg :P ?
knokploeg.gif
 
Ik meen 1 juli 2005... Dus elk jaar...
Kwam er ook achter met mijn auto B|
 
Het is nou eenmaal zo dat de verzekeringsmaatschapijen en de
georganiseerde misdaad op 1 lijn staan, nix aan te doen :( :(

Je had eigenlijk niet zo eerlijk moeten zijn }) O-) maar ja, dat is helaas te laat.

Veel succes, ik hoop dat je het nog voor elkaar krijgt, maar als ze eenmaal nee hebben gezegd......tja :( :( :( :( :( :( :( |(
 
Tja, dat niet uitbetalen is natuurlijk bij de honden af. ['......zeker deltaloyd...']

Soes boef snapt het soms ook helemaal niet meer. Mijn motor juist met spyball en met certificaat gekocht maar ik juist bij Centraal beheer geen korting en op motor helemaal geen alarm nodig -O-

Hoe makkelijk(er) was je leven geweest als je in mijn schoenen stond ?
 
nu maar hopen dat die het gelezen heeft...tjezus zo moeilijk is het toch niet?
 
Laatst bewerkt:
Verzekeringen geven je een paraplu, en als het gaat regenen willen ze 'm terug.
 
Terug
Bovenaan Onderaan