Motor gestolen en weer terug, geen schadeclaim toegekend via politierechter

Euhm, ja, weet ik wel. En je punt precies is?
Logisch inderdaad dat hij na zes weken boven water komt. Minder logisch dat niemand iets wilt doen.

Wel een lastig verhaal, want de nieuwe Range Rover wordt maar aangekondigd eind oktober, en zal een lange leveringstermijn hebben bovenop de schaarste die er zal zijn. Vandaar de twijfel met een Approved D300 HSE X-Dynamic Defender 110. Al zit die fiscaal niet zo goed en de nieuwe Range komt met 20 g/km CO2 wat een pak beter scoort fiscaal (keurig voor de bijtelling, zoals jullie dat noemen).

Enfin, first world problems.

Faraday of niet, geld genoeg of niet, toch zuur als je op je InControl Secure-app ziet waar je kar van +100k staat, en niemand wat doet of nog maar blijk geeft iets te willen doen ;)
Tja,zie het als een soort ontwikkelingshulp;)
 
Werd letterlijk gezegd dat het geen prioriteit had en dat ze zich daarmee niet zouden bezig houden, terwijl je zwart op wit kan aantonen waar je kar staat. Weet niet of ik moet lachen of huilen.
Ik denk dat men gewoon kijkt wat haalbaar is. De bende oprollen is te doen als je er tijdig bij bent. De auto terughalen uit zo'n land is waarschijnlijk duurder dan de auto waard is (lijkt me ook meer iets voor de verzekering misschien?).

Iets soortgelijk had een bekende van me met een gestolen geroofde iPhone. Was hem op sluwe wijze ontfutseld en het ding was al uitgeschakeld voordat ze het pand had verlaten. Moet zeggen dat de politie direct in actie kwam. Meerdere busjes, BOA's, er werd echt een serieuze heksenjacht opgezet. Heks was trouwens een goed signalement van de Oost-Europese parel die deze dappere daad had verricht.

Na 2 weken was hij ineens even kort zichtbaar in "Zoek mijn iPhone". Ergens in België, Gent als ik me goed herinner.

Er was al aangifte gedaan en dit werd er achteraan gemeld. Twee agenten kwamen nog dezelfde dag langs om te kijken naar het adres waar het ding was verschenen. Werd wel er meteen bijgezegd om geen hoop te hebben dat hij terug kwam. Geen idee of die locatie met de BE politie is gecommuniceerd oid, maar had het gevoel dat ze er redelijk op uit waren om deze criminele bende te stoppen.
 
Ik denk dat men gewoon kijkt wat haalbaar is. De bende oprollen is te doen als je er tijdig bij bent. De auto terughalen uit zo'n land is waarschijnlijk duurder dan de auto waard is (lijkt me ook meer iets voor de verzekering misschien?).

Iets soortgelijk had een bekende van me met een gestolen geroofde iPhone. Was hem op sluwe wijze ontfutseld en het ding was al uitgeschakeld voordat ze het pand had verlaten. Moet zeggen dat de politie direct in actie kwam. Meerdere busjes, BOA's, er werd echt een serieuze heksenjacht opgezet. Heks was trouwens een goed signalement van de Oost-Europese parel die deze dappere daad had verricht.

Na 2 weken was hij ineens even kort zichtbaar in "Zoek mijn iPhone". Ergens in België, Gent als ik me goed herinner.

Er was al aangifte gedaan en dit werd er achteraan gemeld. Twee agenten kwamen nog dezelfde dag langs om te kijken naar het adres waar het ding was verschenen. Werd wel er meteen bijgezegd om geen hoop te hebben dat hij terug kwam. Geen idee of die locatie met de BE politie is gecommuniceerd oid, maar had het gevoel dat ze er redelijk op uit waren om deze criminele bende te stoppen.
Dat is wat ik bedoel meerdere busjes voor een telefoon,slaar toch nergens op,ga dieven vangen
 
En voor jouw gare bedrijfsbus met een kras op het raampje moeten ze alles laten vallen.






:+
Je doet aannamens die nergens op slaan,ik had namelijk een hele mooie T5
En een telefoon is toch wel wat anders,en dan met meerdere busjes,klasse verschil
 
Je doet aannamens die nergens op slaan,ik had namelijk een hele mooie T5
En een telefoon is toch wel wat anders,en dan met meerdere busjes,klasse verschil
Ach jij maakte een onzin-opmerking, ik dacht dat er nog wel één strak achteraan kon. De telefoon was trouwens ook erg mooi.
 
Ik denk dat men gewoon kijkt wat haalbaar is. De bende oprollen is te doen als je er tijdig bij bent. De auto terughalen uit zo'n land is waarschijnlijk duurder dan de auto waard is (lijkt me ook meer iets voor de verzekering misschien?).

Iets soortgelijk had een bekende van me met een gestolen geroofde iPhone. Was hem op sluwe wijze ontfutseld en het ding was al uitgeschakeld voordat ze het pand had verlaten. Moet zeggen dat de politie direct in actie kwam. Meerdere busjes, BOA's, er werd echt een serieuze heksenjacht opgezet. Heks was trouwens een goed signalement van de Oost-Europese parel die deze dappere daad had verricht.

Na 2 weken was hij ineens even kort zichtbaar in "Zoek mijn iPhone". Ergens in België, Gent als ik me goed herinner.

Er was al aangifte gedaan en dit werd er achteraan gemeld. Twee agenten kwamen nog dezelfde dag langs om te kijken naar het adres waar het ding was verschenen. Werd wel er meteen bijgezegd om geen hoop te hebben dat hij terug kwam. Geen idee of die locatie met de BE politie is gecommuniceerd oid, maar had het gevoel dat ze er redelijk op uit waren om deze criminele bende te stoppen.

Jij bent lid van de blauwe familie aan je uitleg te horen? Niets mis mee hoor... Heb je geen vrienden of ambitie, ga dan bij de politie.

Wil nu niet te veel offtopic gaan, maar een andere klant van me verkocht zijn Maserati via 2dehands (jullie Marktplaats). Hij zou er op die manier veel meer voor vangen dan wat de garage als overname biedt.
Bij de transactie/betaling/eigendomsoverdracht ook "iets" mislopen waardoor hij effectief maar de helft aan echt geld in zijn bezit had.

De politie uw vriend wou in dit geval ook niets doen, terwijl een soortvergelijkbaar TT3-alarm zei dat de wagen ergens in Wallonië stond. De beste man is hem (bewapend) gaan terughalen en heeft hem vervolgens bij ons als overname achtergelaten. Moet je wel een stel stalen kloten voor hebben, maar 't is wel een probleem effectief en efficiënt oplossen.
 
De politie kampt al járen met onderbezetting, waarschijnlijk de belangrijkste reden voor het bestaansrecht van BOA's..
Dat is 30 jaar PvdA..
Ook het vak van politie-agent is door de jaren heen veranderd van 'Blauw op straat' naar 'tikkend achter de pc', nóg een reden dat "Het Vak" niet geweldig scoort in interesse...heb ik het nog niet eens over de fántástische salarissen.

Logisch dat men bij binnenkomende zaken schift in 'belangrijkheid'..
Vervelend als blijkt dat jouw gestolen fiets, foon of LaRo dan minder prio blijkt te hebben dan het oprollen van een drugslab en dus onder in de la verdwijnt...of nóg verder.
 
Laatst bewerkt:
De politie kampt al járen met onderbezetting, waarschijnlijk de belangrijkste reden voor het bestaansrecht van BOA's..
Ook het vak van politie-agent is door de jaren heen veranderd van 'Blauw op straat' naar 'tikkend achter de pc', nóg een reden dat "Het Vak" niet geweldig scoort in interesse...heb ik het nog niet eens over de fántástische salarissen.

Logisch dat men bij binnenkomende zaken schift in 'belangrijkheid'..
Vervelend als blijkt dat jouw gestolen fiets, foon of LaRo dan minder prio blijkt te hebben dan het oprollen van een drugslab en dus onder in de la verdwijnt...of nóg verder.

Verdient een quote for truth.
Ook voor het gebruik van LaRo (bij een RR) *O**O*
 
De politie kampt al járen met onderbezetting, waarschijnlijk de belangrijkste reden voor het bestaansrecht van BOA's..
Ook het vak van politie-agent is door de jaren heen veranderd van 'Blauw op straat' naar 'tikkend achter de pc', nóg een reden dat "Het Vak" niet geweldig scoort in interesse...heb ik het nog niet eens over de fántástische salarissen.

Logisch dat men bij binnenkomende zaken schift in 'belangrijkheid'..
Vervelend als blijkt dat jouw gestolen fiets, foon of LaRo dan minder prio blijkt te hebben dan het oprollen van een drugslab en dus onder in de la verdwijnt...of nóg verder.
Ik heb ongeveer ~1 jaar geleden nog gesolliciteerd (verschillende keren op verschillende functies) bij de politie.
Kreeg een (geautomatiseerde) afwijsbrief dat ik niet door de voorselectie gekomen was en er geen persoonlijke afwijzingsreden mogelijk was i.v.m. de hoeveelheid afwijzingen.... (Dus nog niet eens de fitheids-test hoeven/mogen doen....)

Aan m'n VOG zal het niet liggen, voor 'de vorige werkgever' waar ik voor werkte kwam ik regelmatig bij de politie langs om het e.e.a. te doen/regelen/maken.... heb zelfs nog stukjes met dienst-auto's gereden...
(En m'n huidige werkgever heb ik een vergelijkbare VOG voor nodig.)

Tsja, dan niet hé...

Heb zelf het idee dat, net als bij (gewone)bedrijven, er mensen bij HR-zitten die "onderbezetting" ontkennen....
Je weet wel, van die "managers" die in een team de 5e persoon 'weg bezuinigen'... want hetzelfde hoeveelheid werk kan ook door 4 man gedaan worden.... als ze allemaal een stukje harder doorwerken..... of bij bijv. een call-center, na ophangen meteen een nieuwe call binnen kunnen krijgen ipv 10 seconden ademtijd krijgen....
 
Ik heb ongeveer ~1 jaar geleden nog gesolliciteerd (verschillende keren op verschillende functies) bij de politie.
Kreeg een (geautomatiseerde) afwijsbrief dat ik niet door de voorselectie gekomen was en er geen persoonlijke afwijzingsreden mogelijk was i.v.m. de hoeveelheid afwijzingen.... (Dus nog niet eens de fitheids-test hoeven/mogen doen....)

Aan m'n VOG zal het niet liggen, voor 'de vorige werkgever' waar ik voor werkte kwam ik regelmatig bij de politie langs om het e.e.a. te doen/regelen/maken.... heb zelfs nog stukjes met dienst-auto's gereden...
(En m'n huidige werkgever heb ik een vergelijkbare VOG voor nodig.)

Tsja, dan niet hé...

Heb zelf het idee dat, net als bij (gewone)bedrijven, er mensen bij HR-zitten die "onderbezetting" ontkennen....

Their loss :+
 
Jij bent lid van de blauwe familie aan je uitleg te horen? Niets mis mee hoor... Heb je geen vrienden of ambitie, ga dan bij de politie.
Ik probeer te begrijpen en te verklaren wat een politieman of -vrouw kan doen met een auto die via een volgsysteem aangetroffen wordt in Afrika. Er veel moeite in steken om dat ding terug te krijgen met onzekere uitkomst, of een van de vele zaken oppakken die wachten. Dat heeft niets met gebrek aan ambitie te maken.

Nog zo,n mooie een criminele benden die een telefoon steelt,ja dat is pas echt crimineelu
Dit gaat op zeer grote schaal, niet om incidenteel een telefoon. En dat weet jij ook.
 
Ik probeer te begrijpen en te verklaren wat een politieman of -vrouw kan doen met een auto die via een volgsysteem aangetroffen wordt in Afrika. Er veel moeite in steken om dat ding terug te krijgen met onzekere uitkomst, of een van de vele zaken oppakken die wachten. Dat heeft niets met gebrek aan ambitie te maken.


Dit gaat op zeer grote schaal, niet om incidenteel een telefoon. En dat weet jij ook.

Autos die via een bende verdwijnen naar het buitenland... of telefoons....
Wanneer is de schaal groot genoeg?
 
Ik probeer te begrijpen en te verklaren wat een politieman of -vrouw kan doen met een auto die via een volgsysteem aangetroffen wordt in Afrika. Er veel moeite in steken om dat ding terug te krijgen met onzekere uitkomst, of een van de vele zaken oppakken die wachten. Dat heeft niets met gebrek aan ambitie te maken.


Dit gaat op zeer grote schaal, niet om incidenteel een telefoon. En dat weet jij ook.
Ik denk dat jij ook weet dat auto,s op grote schaal gestolen worden,maar dat telt bij jou niet,een telefoon dat is pas belangrijk
 
Autos die via een bende verdwijnen naar het buitenland... of telefoons....
Wanneer is de schaal groot genoeg?
Dat is niet wat ik zeg. Het gaat om de moeite en haalbaarheid van het (niet-)terughalen van een auto uit een heel ver land.

Ik ken zo echt nog veel oneliners hoor. Word je graag gepest, draag dan een fluovest. :+
Leuk hoor.

Ik denk dat jij ook weet dat auto,s op grote schaal gestolen worden,maar dat telt bij jou niet,een telefoon dat is pas belangrijk
Yep - en jij flipt als je een half uurtje moet wachten als je over je raampje wilt vertellen :)
 
Dat is niet wat ik zeg. Het gaat om de moeite en haalbaarheid het niet-terughalen van een auto uit een heel ver land.


Leuk hoor.


Yep - en jij flipt als je een half uurtje moet wachten als je over je raampje wilt vertellen :)
Waarom noemen die flikken op fora altijd naar van die filmhelden. Op autominded.be loopt er zo'n mod rond "McClain". Je raadt al wat hij als job doet, bRambo.
 
Waarom noemen die flikken op fora altijd naar van die filmhelden. Op autominded.be loopt er zo'n mod rond "McClain". Je raadt al wat hij als job doet, bRambo.
Mijn bijnaam heb ik gekregen nav de motorhobby en een bekend merk remmen. Maar die nick was al bezet dus ik moest wat creatief zijn.
 
De politie kampt al járen met onderbezetting, waarschijnlijk de belangrijkste reden voor het bestaansrecht van BOA's..
Dat is 30 jaar PvdA..
Ook het vak van politie-agent is door de jaren heen veranderd van 'Blauw op straat' naar 'tikkend achter de pc', nóg een reden dat "Het Vak" niet geweldig scoort in interesse...heb ik het nog niet eens over de fántástische salarissen.

Logisch dat men bij binnenkomende zaken schift in 'belangrijkheid'..
Vervelend als blijkt dat jouw gestolen fiets, foon of LaRo dan minder prio blijkt te hebben dan het oprollen van een drugslab en dus onder in de la verdwijnt...of nóg verder.
https://www.motor-forum.nl/threads/ondernemerstopic-deel-2.395403/post-27729854
De totale schade kwam uiteindelijk op pak 'm beet €100.000 en we hadden allemaal een kopie paspoort van hem liggen... De zaak is niet eens behandeld overigens. Maar goed, waar het écht om gaat is om dit niet te projecteren op "de Politie". Die mensen bepalen hun eigen werkdruk niet en ze zitten echt niet de hele dag donuts te eten langs de A1. Ze zijn naar de klote bezuinigd en dus moeten wij ons vingertje een stuk verder naar boven wijzen.
 
Je doet aannamens die nergens op slaan,ik had namelijk een hele mooie T5
Komt er een langs met zo'n oud hok, trekt een diepe streep met de zijspiegel in mijn deur. 🤷‍♂️

Hij reed er geen klap slechter door. T6.1 ik stond erbij, nam het kenteken in me op en vergat het spontaan, ja ze reden gewoon door
 
30 jaar lang wegbezuinigen van leger, politie en zorg omdat dat nu eenmaal veel geld scheelt, levert niet alleen een vollere schatkist op ...maar ook alle problematiek van minder materiaal en personeel.

In WOI was Nederland neutraal, en de Wijze Mannen in Den Haag vonden een leger in die dagen niet echt nodig.
Gevolg; slecht materieel en opgeleid personeel.
Toen WOII op de drempel stond dacht men het trucje te herhalen, maar de tegenpartij had maling aan 'neutraliteit'.
Dat we het nog 10 dagen hebben volgehouden zegt meer over de wilskracht van onze jongens, dan over Den Haag in die tijd.

Waarom dit voorbeeld? Na járenlange bezuinigingen zie en hoor ik ook overheidspersoneel klagen over de schijnbaar makkelijke manier waar in Den Haag over dit soort zaken gedacht wordt.
En Den Haag zich maar verbazen over "de ruk naar Rechts" en de kloof die alsmaar groter wordt ..
Tsja..
 
Terug
Bovenaan Onderaan