Motor gestolen, maar de dief kwam niet ver.

teveel sympathie met de dieven idd :r
maar aan de andere kant: voor onbepaalde tijd opsluiten, is beter dan die lui eeuwige rust bezorgen....
dus dat ie geprobeerd heeft z'n geliefde motor terug te krijgen, oke.
maar ik lees nergens dat ie m heeft meegenomen na de crash...
die laat ie gewoon achter??? :?

ik vind zelf dat iemand die een kind van 't zebra pad rijdt meer straf verdiend.
 
Ik weet niet of het slachtoffer van plan was om een dader te doden. Ik zou er ook achteraan gaan, niet om de daders te pakken, maar om te voorkomen dat ze wegkomen met mijn motor.

Het lijkt een gevalletje racisme. Een Roemeens slachtoffer probeert zijn bezit te redden waarbij een Engelse dader overlijdt. De Engelse rechter kiest partij voor de Engelse dader. Logisch toch? Had die Roemeen maar in Roemenië moeten blijven. Dan was zijn motor ook niet gestolen door een Engelsman.
 
Hij reed met 90 in op de motor..?

Die reed toch dezelfde kant op?
Jammer dat Prins Bernhard niet meer leeft; hij had de Roemeen ongetwijfeld vrij gesproken en een lintje gegeven..😉
(Weet u nog? "Bernhard betaalt boete AH-medewerkers | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl" Bernhard betaalt boete AH-medewerkers | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl)

Dieven krijgen ook bij ons een aai over de bol, worden stevig met 'foei!' aangesproken...welkom in "rood" Nederland..
En het maar raar blijven vinden dat er geen respect meer is voor Oom Agent, elkaar('s eigendom) of de rechtstaat..

Omgekeerde wereld: als de Roemeen geen motor had gekocht, had hij dieven niet uitgenodigd hem te jatten...🤪
 
Laatst bewerkt:
De dief zou geen enkel risico gelopen hebben als hij de motor niet gestolen had.
Je kunt wel per ongeluk ergens tegenaan rijden, maar per ongeluk een motor stelen is erg moeilijk.
 
De dief zou geen enkel risico gelopen hebben als hij de motor niet gestolen had.
Je kunt wel per ongeluk ergens tegenaan rijden, maar per ongeluk een motor stelen is erg moeilijk.
Wel als je een slechte jeugd hebt gehad en teveel koolhydraten consumeert.
 
De dief zou geen enkel risico gelopen hebben als hij de motor niet gestolen had.
Je kunt wel per ongeluk ergens tegenaan rijden, maar per ongeluk een motor stelen is erg moeilijk.
Klopt.
Sterker nog: de dieven hadden toen ze betrapt werden ook weg kunnen rennen. Maar nee: ze gingen door met hun diefstal. Dan is het niet raar dat het slachtoffer probeert te redden wat er nog te redden valt.
Wat kan het slachtoffer doen? De politie bellen? Diefstal heeft geen prioriteit. Dus er zelf maar achteraan. Maar hij kon ze in zijn eentje niet omsingelen. Dus een tikkie geven in de hoop dat ze opgeven, stoppen, de buit achterlaten en wegrennen.
Maar nee, het gajes flikkert van de motor en de politie arresteert het slachtoffer.
Bizar.
 
Zet het "ga boeven vangen!" tegen de politie wel in het hoekje zinloze opmerkingen .



Doen ze het , laten ze ze weer los met een foei en een tikje op de vingers.
Als je te lang een praatje gemaakt hebt met een bier griep leier zit je langer vast .
De politie maakt de wetgeving niet, ze hanteren het maar. Wees maar zeker dat er genoeg frustratie heerst onder de politie omwille van de straffeloosheid.
 
Klopt, dat was "mijn punt" ook,

Dan doen ze prima werk, en vervolgens laat een of ander leeghoofd op een hoger niveau ze weer lopen

lekker motiverend zeg maar .
 
Zal wel niet want van een kale kip valt niks te plukken. Gewoon foei, niet weer doen en heengestuurd.

Nederlandse rechters zijn niet rechtvaardig. Maat ooh wee als een rijke / machtige persoon benadeeld word, dan wordt er wel zwaar gestraft. rara hoe kan dat. Als ik rechter was dan zou ik zeggen: beste dief, jij gaat X duizend euro terugbetalen aan de eigenaar en ons als staat. Gij mag ook werken om te kunnen eten. Werk je niet, dan krijg je geen eten. Duidelijk? 2de keer vergrijp? geen discussie mogelijk, dan levenslang en werk maar voor je brood. Eens kijken hoeveel mensen dan het lef hebben om het een 2de keer te doen. Die zijn er. Maar als ze je pakken, weg leven. hoppa, probleem opgelost en geen $$ probleem voor Nederland.

Edit: maar als de rechter omgekocht is en de dader onschuldig? Dan levenslang voor rechter en afpakken al het geld en bezittingen.

Ben ik dan iets te zwaar qua veroordeling of valt mee?
 
Hij reed met 90 in op de motor..?

Die reed toch dezelfde kant op?
Jammer dat Prins Bernhard niet meer leeft; hij had de Roemeen ongetwijfeld vrij gesproken en een lintje gegeven..😉
(Weet u nog? "Bernhard betaalt boete AH-medewerkers | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl" Bernhard betaalt boete AH-medewerkers | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl)

Dieven krijgen ook bij ons een aai over de bol, worden stevig met 'foei!' aangesproken...welkom in "rood" Nederland..
En het maar raar blijven vinden dat er geen respect meer is voor Oom Agent, elkaar('s eigendom) of de rechtstaat..

Omgekeerde wereld: als de Roemeen geen motor had gekocht, had hij dieven niet uitgenodigd hem te jatten...🤪
Dat ook idd... Sensatie zoekers, ze reden beide in dezelfde richting. Snelheidsverschil zal 10-20 km/h zijn geweest?

Dacht dat de Engelse politie zelfs een speciaal team heeft om scooter/motor-tuig-dieven op een onorthodoxe wijze aan te houden..
Gevonden: Scooter robberies, police fight back (1) (UK) - BBC News - 23rd November 2018 - YouTube
 
Helemaal mee eens, stalen balk voor de auto en rammen die gasten.
 
D heeft als straf alleen de 3 dagen voorarrest gekregen. Met dank aan de rechter.
Super actie van de politie, maar de rechter weigert de gewone man te beschermen. Bah. Die criminelen mogen gewoon hun gang weer gaan.
Kijk maar eens naar dat programma "voor de rechter" dan zie je wat er geëist wordt,en de uitspraak,is gewoon een lachertje,
Lijkt wel of de rechters bang zijn om een goede straf te geven.
 
rechters bepalen zelf niet de straf, die leggen een straf op die vastligt in de regelgeving die zij ook moeten volgen...
en dan heb je nog het geweldige systeem van advocaten en beroep instellen..
Stel je ziet je buurman thuiskomen met een 1000rr waarvan je weet dat hij gestolen is, en je meld dat, dan komt er onderzoek e.d....en heel misschien uiteindelijk voor de rechter..dan legt de rechter 10 jaar gevangenisstraf op, want het was ZIJN motor toevallig..
Dan wordt er beroep aangetekend, en dan krijg je te maken met jurisprudentie en de straffen die daar normaal voor worden gegeven , en da mag de dief naar huis met een schadevergoeding omdat er normaal nooit gevangenisstraf voor gegeven wordt, en hij dus onterecht 2 maanden heeft vastgezeten
 
Terug
Bovenaan Onderaan