Motor gestolen, schade expert komt, tips?

Capoeirist

MF veteraan
14 mrt 2002
10.411
18
Motor is gestolen 2 dagen geleden :( dat was de eerste keer en ook de laatste keer, ik ga dus niet meer winkelen of niks en de motor op slot achterlatend.. alleen nog maar terrasje met motor in zicht of rijden.

Dat was een flinke domper. :( '(

Ik besef me dat ik de fiets voor 99% zeker niet terug ga zien als ik kijk naar de reactie's in de andere topics.


Nu komt vanmiddag (heel snel dus al na de diefstal) al de schade expert om de waarde te bepalen. Heeft iemand tips ?

- Ik heb foto's van hoe hij was
- Rekening van slot
- Rekening van camera steun
- Rekening van voetsteunen geloof ik ook nog anders nog in mail.


De extra optie's als titanium akra systeem , powercommander etc. waren niet mee verzekerd.. maximale extra die je krijgt is 250 euro als er niks is mee verzekerd.

Nu wil ik natuurlijk proberen om te zorgen dat ik wel eenzelfde ongeveer teurg kan kopen.

Hij is 11 maanden geleden gekocht voor 7950 euro met half jaar garantie.

Een zelfde fiets zonder garantei is nu 6990, met 3 maanden garantie betaal je een 7750 euro. (gsxr750 , 2000, zwart/zilver)

Hij is/was verzekerd bij Centraal beheer..
 
Goedendag,


Vanuit mijn verleden veel contacten gehad met schade experts(dagelijkse werkzaamheden)

Deze zijn in de regel overbezet
overdag de bezoeken doen(veel) en s'avonds achter de comp.invoeren

Dus alles netjes op een presenteer blaadje zal zeker helpen

Ook moet er een klik onstaan tussen jullie beide

Geef 'm koffie
vraag of hij het druk heeft
vraag naar zijn eigen hobby's

bovenstaande schept een band en wederzijds begrip

hier bereik je veel(lees heel veel)mee.

Het leven bestaat uit elkander iets gunnen
dus als de expert op je hand is zal je er uiteindelijk het maximale uit kunnen slepen.

Heb je al een nieuwe motor op het oog ?

wellicht is dit iets

Aangeboden mijn Honda VTR-SP1met Helm/leder pak

Suc6 met de expert en laat even weten hoe het is afgelopen

Groet

AvH

 
Dat is idd balen zeg, echt kut.

Wordt tijd dat we weer middeleeuwse regels in gaan voeren, gewoon handen afhakken, schijnt in bepaalde landen nog steeds goed te werken..

Succes.

Ps. hoe is het verder met je?
(Je hebt me jaren terug geholpen met de aanschaf van een zwarte MR2 uit Budel)
 
Dus alles netjes op een presenteer blaadje zal zeker helpen

Ook moet er een klik onstaan tussen jullie beide

:^

het zijn gewoon mensen, over het algemeen vrij redelijk. Als jij vindt dat je fiets een bepaalde waarde heeft is het idd makkelijk als je dat met voorbeelden en facturen kan onderbouwen.

Als je zorgt dat je goed voorbereid bent snapt hij/zij ook meteen dat er iemand tegenover hem/haar zit met verstand van zaken en dan loopt het gesprek al vaak een stuk beter.

verder gewoon altijd beleefd blijven en niet (meteen) slaan :P
 
Damn!

Nooit leuk zoiets. Hoor inderdaad vaker van die verhalen dat ze binnen een mum van tijd zijn gestolen.

Maareh... ik vind dat wel een beetje duur voor een gsxr 750 zwart -zilver. Kijk eens op www.hpmotoren.nl. Daar hebben ze er 1 staan voor 5950

Succes!

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/414423/ce15d53900787a7c30a8ebc9b40c71c1 (GSX-R.JPG)​
 
ben zelf schade expert , maar dan in de boten,

zorg iig dat je facturen bij de hand hebt ook van alle extra mods en accesoires.
vaak is er in je polis een standaard bedrag voor dit soort dingen.

zoek via internet vergelijkbare motoren en denk voor je zelf vast na over een bedrag wat jij redelijk vind vwb de afschrijving in die 11 maanden.

en vooral blijf redelijk............
als jij gaan lopen blaten dat de afschrijving 0 is enz enz zal hij zijn hakken in het zand zetten en het onderste uit de kan gaan halen.

suc6
ulco
 
HP motoren zijn handelaren.

Mijn motor is gekocht bij een officiele dealer incl. 6 maanden bovag garantie (niet dat dat wat zegt maar toch) , dus ik verwacht ook dat ik nu een nieuwe fiets kan kopen met dit geld die gelijk si aan de mijne incl. de garantie. (de mijne kocht ik met 8000km, moment dat hij gestolen werd stond er krap 17.000km op... )


Ik heb allesop papier, helaas is de koffie op, dus hoop dat hij thee lust of een biertje :+ Koek en chips genoeg :P


Heb foto's van de motor in het algemeen dus met alle dingen erop gemonteerd.

Heb helaas niet van alles de rekening meer maarja.. hopelijk kan ik eea met hem bespreken in alle redelijkerwijs..wil ook geen half miljoen vergoed ofzo (als het ff kan wel :+ )
 
helaas is de koffie op

Investeer in je toekomst
koop een Senseo en geef geef de beste man koffie

full
 
Misschien is de schade expert wel vrouw of homofiel, denk niet dat die schaars geklede vrouw dan veel zal helpen.

anders gaat ie er zelf in stringie naast zitten....dan moet het altijd goedkomen :X
 
Hij heeft gemeentepils gedronken (glas water) en hebben even zitten kletsen en het viel me mee. Krijg een behoorlijk bedrag terug dus ik klaag niet.

En nee het word geen SP1, sorry :) VOlgend jaar ofzo koop ik wel es een andere, heb nog een oude GPX750R dus rijden lukt wel. Maar dan wel een twin idd en ik denk een aprillia.. een goedkope want ik wil geen dure zooi meer B| word toch gejat of je word van de fiets gereden.


Ow en ik zie der in string goed uit, maar die man had sowieso geen intresse in iets wat daar op lijkt dus dat scheelt :)
 
Hij heeft gemeentepils gedronken (glas water) en hebben even zitten kletsen en het viel me mee. Krijg een behoorlijk bedrag terug dus ik klaag niet.

En nee het word geen SP1, sorry :) VOlgend jaar ofzo koop ik wel es een andere, heb nog een oude GPX750R dus rijden lukt wel. Maar dan wel een twin idd en ik denk een aprillia.. een goedkope want ik wil geen dure zooi meer B| word toch gejat of je word van de fiets gereden.


Ow en ik zie der in string goed uit, maar die man had sowieso geen intresse in iets wat daar op lijkt dus dat scheelt :)

toch mooi dat je redelijk wat retour krijgt, diefstal blijft K*T.....

Een Suzuki TLR of TLS niets voor je ???

full

(niet dat de mijne te koop staat ofzo)
 
Zit al te denken aan een TL1000S voor niet teveel en dan superbike stuur erop.. maar anderzijds heb ik me buik ff vol van motoren.. baal te veel van de diefstal..

Ander zijds denk ik aan een rsv mille factory..

dan weer aan gewoon blijven rijden op de gpx

dan aan een tuono



misschein dat ik wel gewoon terug koop wa tik had.. ik weet 't ff niet meer '(



Mooie rooie wel! rooie zijn altijd sneller he ;)
 
helaas is de koffie op

Investeer in je toekomst
koop een Senseo een koffiezetapparaat en geef geef de beste man koffie

(Afbeelding)

oh, te laat :+

Mooi dat je een paar leuke centen terug krijgt!
Gewoon lekker rustig bijkomen, en nadenken wat de volgende gaat worden.
Zeker niet overhaast doen.
 
Hij heeft gemeentepils gedronken (glas water) en hebben even zitten kletsen en het viel me mee. Krijg een behoorlijk bedrag terug dus ik klaag niet.

En nee het word geen SP1, sorry :) VOlgend jaar ofzo koop ik wel es een andere, heb nog een oude GPX750R dus rijden lukt wel. Maar dan wel een twin idd en ik denk een aprillia.. een goedkope want ik wil geen dure zooi meer B| word toch gejat of je word van de fiets gereden.


Ow en ik zie der in string goed uit, maar die man had sowieso geen intresse in iets wat daar op lijkt dus dat scheelt :)


Mooi dat je tevreden bent
*D

wat de SP1 aangaat de prijs is onderhandelbaar en zal je aangenaam verrassen
 
ja tuurlijk ben ik te gehecht en ga je emitionele waarde tellen wat niet relevant is maarja..

haha SP1 verrast.. dat weet ik ;) Maar dat doet Duitsland ook en een aprillia ook en een zx10 ook en een gsxr1000k5 ook en een Supermotard ook en en en en ... ;)
 
Als de schadeexpert vd tegenpartij (mits hier sprake van is) je een bedrag aanbied hoef je hier niet mee accoord te gaan.

Dan gaat die lopen oh'en over dagwaarde en internet...Dan zeg je gewoon dat je hele andere bedragen had gezien en je motor in zeer goede staat was (wat die natuurlijk ook was)

Als je toevallig nog spullen bij je had die ook bekrast waren of zoiets wat je niet had opgegeven dan geef je die alsnog op, kiest die zo eieren voor zn geld want hij wil ook af van dat geoh..

De emoties moet je ook opvoeren en ook aangeven dat je nog verschrikkelijke pijn hebt en naar de dokter wil gaan (ook al had je het bv niet opgevoerd) Wat in mijn geval ook zo was natuurlijk

Scheelde mij in 30 seconden zo'n 450 euro.
 
He capo, wordt het nou niet gewoon tijd voor een mooie r1200gs? :)

Eigenlijk wel.. eigenlijk wel.. maar ben niet gek van het cardan met vlug terug schakelen etc.. weet het nog niet, voor nu heb ik het echt even gehad eigenlijk en weet ik niet wat ik wil. Wil niet meer zo gebukt zitten maar wil die kick eigenlijkook niet meer missen en 200km lang met 160km/hop een naked is ook ruk.

Twijfels, piekeren, etc..


ts : ja ze jatten toch wel wat ze nodig hebben of mooi vinden.. maarja..
 
Je maakt een grapje zeker?


@ts :
Balen dat ze 'm gejat hebben....maar ook oud spul kunnen ze jatten hoor, maar het nieuwere, duurdere spul blijft aantrekkelijker om te stelen.

Als je particulier koopt krijg je meestal geen rekening he. :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan