Motor gestolen & sleutel kwijt.

Adamwest

Rookie
2 mrt 2022
19
38
Goedendag,

Gister is mijn motor voor de deur gestolen, nou is dat geen probleem want ik ben all risk verzekerd.
Maar nou kom ik op een punt waar ik een beetje spijt van heb en begin te twijfelen...
Een half jaar geleden ben ik mijn sleutel kwijt geraakt maar heb hiervoor nooit een vervangende sleutel gemaakt omdat ik dacht ik vind hem wel.
Nou een half jaar later is mijn motor voor de deur gestolen, (opgetild en waarschijnlijk in een busje gezet). Op het moment van diefstal zat hier wel een ART 4 slot op en het stuurslot. Nou ben ik alleen bang omdat ik nu maar 2 sleutels heb in plaats van 3 dat de verzekering gaat zeggen dat ze niets gaan uitkeren.
Het enige wat ik in de voorwaarde kon vinden is dat 'alle sleutels' ingeleverd dient te worden.

Kan iemand mij hier mee helpen? :(
 
Je komt er maar op 1 manier achter of de verzekering lastig gaat doen lijkt me
 
Alsnog één na laten maken? :+

Als de verzekeraar weet dat er 3 sleutels bij je slot horen en jij toont aan dat je er 2 hebt. Dan is er inderdaad de kans dat ze moeilijk gaan doen. Weten zij precies hoeveel sleutels je slot moet hebben? Ik heb geen idee.
 
Alsnog één na laten maken? :+

Als de verzekeraar weet dat er 3 sleutels bij je slot horen en jij toont aan dat je er 2 hebt. Dan is er inderdaad de kans dat ze moeilijk gaan doen. Weten zij precies hoeveel sleutels je slot moet hebben? Ik heb geen idee.
Bij een yamaha krijg je altijd 3 sleutels, 1 moeder sleutel en 2 sleutels om te gebruiken. Ik neem aan dat ze dat wel weten
 
Bij een yamaha krijg je altijd 3 sleutels, 1 moeder sleutel en 2 sleutels om te gebruiken. Ik neem aan dat ze dat wel weten
Je zei niet voor welk slot je de sleutel kwijt was, was het je kettingslot/schijfremslot, dan had het een ander verhaal geweest. :+

Ik zou lekker een sleutel bij laten maken en dat risico verder uitsluiten.
 
Niet om het feest te bederven, maar staat er in de polisvoorwaarden dat je de originele sleutels moet inleveren?
En dat je de verzekeringsmaatschappij er over moet informeren dat je een kopie hebt laten maken ivm verlies? En dat je een bon moet kunnen overhandigen van het maken van die kopie.
Want dan heeft nu een laten bijmaken geen zin. Staat er een verkeerde datum op die bon. Bon antedateren zou je nog kunnen helpen, maar dat moet die copyshop maar willen doen.
 
Niet om het feest te bederven, maar staat er in de polisvoorwaarden dat je de originele sleutels moet inleveren?
En dat je de verzekeringsmaatschappij er over moet informeren dat je een kopie hebt laten maken ivm verlies? En dat je een bon moet kunnen overhandigen van het maken van die kopie.
Want dan heeft nu een laten bijmaken geen zin. Staat er een verkeerde datum op die bon. Bon antedateren zou je nog kunnen helpen, maar dat moet die copyshop maar willen doen.
Ik heb de polisvoorwaarden even doorgenomen en het begrip sleutel:
Sleutels De originele sleutels die door de fabrikant bij de motor en het slot zijn geleverd.
Verder staat er niets in over een nieuwe sleutel maken of dat ik de verzekering moet inlichten wanneer er een nieuwe sleutel is gemaakt.
Morgen zal ik wel even bellen om te vragen of het een probleem gaat worden..
 
En de verzekeringsagent devisie motoren weet van het bestaan van MF niet af?:?
En kijkt even of het bespaarde geld richting zijn bonus kan ipv naar de klant:+
 
Als ik jou was, zou ik vooral niet vermelden dat je een sleutel verloren hebt. Gewoon de camera beelden laten zien, je sleutels inleveren, en verder doen alsof je verder ten goeder trouw bent, wat je dan ook bent. Vooral geen slapende honden wakker maken.
Dit,

De boel inleveren en klaar.
Sleutel nu bij laten maken en wanneer ze daar achter komen dan heb je een probleem, niet doen dus.
 
De verzekeringsmaatschappij kan aan de andere kant ook niet bewijzen dat je een x aantal sleutels bij aankoop van je motor hebt gekregen, maar of je je daar op kunt beroepen weet ik niet.

Bij aankoop van een motor (bij een motorzaak) kreeg ik ooit ook maar 1 sleutel.. en nog krom ook. Gelijk 2 bij laten maken. Dus van die motor zijn nu maar liefst 3 sleutels, terwijl er origineel maar 2 bij horen...
 
Sleutel kwijt, die iemand nu heeft gevonden, want stak die niet nog gewoon in het contactslot???
Toen dacht de dief bij zichzelf: Dan neem ik de motor maar gelijk mee.
De verzekeraar zal zeggen dat je alle gelegenheid hebt gegeven. GEEN uitkering!
 
Sleutel kwijt, die iemand nu heeft gevonden, want stak die niet nog gewoon in het contactslot???
Toen dacht de dief bij zichzelf: Dan neem ik de motor maar gelijk mee.
De verzekeraar zal zeggen dat je alle gelegenheid hebt gegeven. GEEN uitkering!
De mening van de verzekering is geen eindpunt hé.
De rechtbank wel.
 
Sleutel kwijt, die iemand nu heeft gevonden, want stak die niet nog gewoon in het contactslot???
Toen dacht de dief bij zichzelf: Dan neem ik de motor maar gelijk mee.
De verzekeraar zal zeggen dat je alle gelegenheid hebt gegeven. GEEN uitkering!
En als je verder leest dan alleen de openingspost, lees je dat er nog een art4 slot aan zat en de diefstal gefilmd is (motor wordt opgetild) en dus niet met de vermiste sleutel is gestolen.

Ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee maar vraagt de verzekering echt altijd om die sleutels of alleen als er enige twijfel is? Zou ook niet weten hoe de verzekering moet weten hoeveel sleutels je hebt gehad.
 
2 x meegemaakt.. heb alle sleutels van gestolen voertuigen nog. Maar elk verzekering is weer anders. Bij mij zijn ze nooit zo lastig.
 
Ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee maar vraagt de verzekering echt altijd om die sleutels of alleen als er enige twijfel is?
Als de verzekeraar onder een betaling uit kan, dan trekken ze ALLES uit de kast!
(en die hebben veel centjes voor de duurste advocaten en een hele lange adem= uitrook-tactiek)
Na de overstroming in Valkenburg zijn nu nog steeds mensen in juridische strijd met de verzekerings-mij's.
 
Terug
Bovenaan Onderaan