Motor gestolen & sleutel kwijt.

of hij is fan van batman 🤷‍♂️

Die ligt hier op de bank te meuren.

1k0.jpg
 
Post anders die camera beelden eens van de dieven. Hoe ze hem hebben meegenomen is ook van groot belang. Dan valt er alvast eea te beoordelen hier :)
 
Ik vind het geen sterke argumentatie dat alle sleutels er bij zouden moeten zitten. Ten eerste omdat je die extra sleutels nu eenmaal krijgt omdat je er wel eens één kan kwijtraken. Ten tweede, als ik dan toch kwaad in de zin heb en fraude wil plegen rijdt ik hen zelf wel naar de heler / kerel die em stript voor onderdelen en neem de sleutels mee naar huis.

Ja ik snap dat je daarmee het sleutel in het contact laten zitten probleem niet aanpakt, maar hoe vaak gebeurt je dat? ( Wel eens in het slot voor het zadel laten zitten overigens, gelukkig niet gejat)
 
Ik vind het geen sterke argumentatie dat alle sleutels er bij zouden moeten zitten. Ten eerste omdat je die extra sleutels nu eenmaal krijgt omdat je er wel eens één kan kwijtraken. Ten tweede, als ik dan toch kwaad in de zin heb en fraude wil plegen rijdt ik hen zelf wel naar de heler / kerel die em stript voor onderdelen en neem de sleutels mee naar huis.

Ja ik snap dat je daarmee het sleutel in het contact laten zitten probleem niet aanpakt, maar hoe vaak gebeurt je dat? ( Wel eens in het slot voor het zadel laten zitten overigens, gelukkig niet gejat)
Ik ga maandag bellen met de verzekering en ga de kwestie voorleggen dat ik de sleutel al half jaar kwijt ben. Ik heb in de video ook dat ik m neer heb gezet en alle sleutels mee neem naar binnen. Ik hoop dat ze er geen enorm probleem van gaan maken maar iedereen bedankt voor de tips en verhalen, ik zal het maandag laten weten 👍
 
Net gebeld en de kwestie voorgelegd....
Waar het op neer komt is ze kunnen nog geen antwoord geven op de vraag omdat de behandelaar er nog naar moet kijken. Dus toen vroeg ik is er dan echt niemand die antwoord kan geven op deze vraag?? En het antwoord daarop is dat ik de 30 dagen moet wachtten en dat ze dan naar het dossier gaan kijken..
 
Net gebeld en de kwestie voorgelegd....
Waar het op neer komt is ze kunnen nog geen antwoord geven op de vraag omdat de behandelaar er nog naar moet kijken. Dus toen vroeg ik is er dan echt niemand die antwoord kan geven op deze vraag?? En het antwoord daarop is dat ik de 30 dagen moet wachtten en dat ze dan naar het dossier gaan kijken..
Klopt, ik heb ook 30 dagen gewacht toen mijn auto was gestolen. Afhandeling neemt ook flink tijd in beslag. Hopelijk gaat het bij jou sneller. Succes.
 
kost dus 12 seconden om je fiets te jatten..... :o
En je hebt verder niets aan de beelden aangezien ze allemaal een petje / capuchons op hebben....... :X
 
Waarom zet niemand zijn motor vast aan iets.. Ik heb dat nooit begrepen, ja ze worden alsnog gestolen, maar maakt het wel beetje moeilijker.
 
Waarom zet niemand zijn motor vast aan iets.. Ik heb dat nooit begrepen, ja ze worden alsnog gestolen, maar maakt het wel beetje moeilijker.
Waar zou ik mijn motor aan vast moeten maken? Zoals je ziet in de straat is er niets en op de stoep is ook geen ruimte.
 
Officieel is het dan weer verboden om een motor aan straatmeubilair vast te maken. Overigens duurt de diefstal niet veel langer. Ze nemen een hydraulische tang mee en knippen elke ketting door. Ask me how I know...
Dat is bekend.
Ik heb hier op MF al eerder gemeld dat met een accu-slijper een dikke motor-ketting in een paar tellen open is.
Verbaasde mij dat 't zo vreselijk makkelijk gaat. Had daar aanmerkelijk meer weerstand op verwacht.
(overigens heb ik toen NIETS ontvreemd)
 
Een normale haakse slijper kan tot ongeveer 4 cm diep slijpen. Er zijn 2 mogelijkheden met een remschijfslot om doorslijpen van de pin te voorkomen:
- de sparing in het slot voor de remschijf zo klein maken (5 tot 6 mm) dat deze krap om de remschijf heen past. Er is dan geen ruimte voor de slijpschijf.
- het slot zo breed maken dat er meer dan 4 cm rondom de pen aan slotlichaam zit.
 
Dat is bekend.
Ik heb hier op MF al eerder gemeld dat met een accu-slijper een dikke motor-ketting in een paar tellen open is.
Verbaasde mij dat 't zo vreselijk makkelijk gaat. Had daar aanmerkelijk meer weerstand op verwacht.
(overigens heb ik toen NIETS ontvreemd)
Dat zeggen ze allemaal
 
Met 2 sloten erop hadden met minimaal 5 of 6 man moeten komen.
Nu rolde hij zo op het achterwiel weg.
Nouja, het koste wel 3 man om die motor mee tenemen. Je kan ook 5 sloten erop doen, vast zette in beton dan hebbe ze een graafmachine nodig om hem eruit te halen!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan