Motor gestolen & sleutel kwijt.

Kreeg toevallig vanmorgen mijn prolongatie nota binnen, en in mijn geval dus niet nodig (Univ)

Bekijk bijlage 1735071
Screenshot_20220307-155406_Adobe Acrobat.jpg

Dit staat er vermeld in de voorwaarden. In mijn geval heb ik hier aan voldaan
 
Een normale haakse slijper kan tot ongeveer 4 cm diep slijpen. Er zijn 2 mogelijkheden met een remschijfslot om doorslijpen van de pin te voorkomen:
- de sparing in het slot voor de remschijf zo klein maken (5 tot 6 mm) dat deze krap om de remschijf heen past. Er is dan geen ruimte voor de slijpschijf.
- het slot zo breed maken dat er meer dan 4 cm rondom de pen aan slotlichaam zit.
Dat is allemaal te moeilijk:

Schijf_Rob MT-07.jpg
 
Bekijk bijlage 1735109
Dit staat er vermeld in de voorwaarden. In mijn geval heb ik hier aan voldaan
Bij sommige verzekeraars wordt de eis gesteld dat de motor verankerd dient te zijn. Bij jou staat dat niet. Alleen is de vraag of jouw verzekeraar genoegen neemt met het aantal sleutels. Met het filmpje kun je alleen aantonen dat hij weggehaald is. Ik kan niet eens goed zien of het ART slot wel bevestigd is. Dat lijkt wel doordat ze de motor met het voorwiel tillen. Een nette verzekeraar (en die zijn er echt wel!) zal op basis van jouw verhaal en het filmpje wel degelijk uitkeren.
 
Bij sommige verzekeraars wordt de eis gesteld dat de motor verankerd dient te zijn. Bij jou staat dat niet. Alleen is de vraag of jouw verzekeraar genoegen neemt met het aantal sleutels. Met het filmpje kun je alleen aantonen dat hij weggehaald is. Ik kan niet eens goed zien of het ART slot wel bevestigd is. Dat lijkt wel doordat ze de motor met het voorwiel tillen. Een nette verzekeraar (en die zijn er echt wel!) zal op basis van jouw verhaal en het filmpje wel degelijk uitkeren.
Ik heb ook het filmpje dat ik hem in de ochtend op slot doe. (Gelukkig was het een zonnige dag dus alles was goed zichtbaar). En die stuur ik mee samen met het andere filmpje
 
Als het achterwiel ook op slot staat, moet je heel wat meer kilo’s tillen + balanceren. Dat hoeft geen kapitaal te kosten, een extra schijfremslotje maakt het al een stuk lastiger en dat hoeft dan niet eens ART4 te zijn. Ook het tillen in de bus (die staat ongetwijfeld ietsje verderop te wachten) gaat moeilijk, je hebt dan weinig aan een oprijplank.

Vastmaken aan een put in de stoeprand is ook een aardige, hoewel ik die op het filmpje alleen aan de overkant van de straat zie.

De petjes & hoodies zijn standaard outfit, heb een filmpje gezien (vanuit meerdere standpunten zelfs) waarop je 5 toekomstige plastisch chirurgen een ZZR1100 (niet van mij) ziet stelen. Het gemak, de duidelijk aanwezige ervaring, de geoliede samenwerking en het totaal gebrek aan respect & angst om betrapt te worden is stuitend. Nadat de wijkagent de werkwijze uitlegde, snapte ik waarom. De pakkans is praktisch nihil. En sindsdien zal er hier eerst flink gewerkt moeten worden om een motor te stelen.
 
Als het achterwiel ook op slot staat, moet je heel wat meer kilo’s tillen + balanceren. Dat hoeft geen kapitaal te kosten, een extra schijfremslotje maakt het al een stuk lastiger en dat hoeft dan niet eens ART4 te zijn. Ook het tillen in de bus (die staat ongetwijfeld ietsje verderop te wachten) gaat moeilijk, je hebt dan weinig aan een oprijplank.

Vastmaken aan een put in de stoeprand is ook een aardige, hoewel ik die op het filmpje alleen aan de overkant van de straat zie.

De petjes & hoodies zijn standaard outfit, heb een filmpje gezien (vanuit meerdere standpunten zelfs) waarop je 5 toekomstige plastisch chirurgen een ZZR1100 (niet van mij) ziet stelen. Het gemak, de duidelijk aanwezige ervaring, de geoliede samenwerking en het totaal gebrek aan respect & angst om betrapt te worden is stuitend. Nadat de wijkagent de werkwijze uitlegde, snapte ik waarom. De pakkans is praktisch nihil. En sindsdien zal er hier eerst flink gewerkt moeten worden om een motor te stelen.
Idd, overal schijt aan:
https://www.dumpert.nl/item/100021792_158421ce
 
Ooit een oude lijntrafo van ktv (23kV / 1mA) op de motor geknutseld. Werkte perfect (banden isoleren echt wel :+, isolerende blok rubber onder zijstandaard )
Plus en min van de accu eraf (accu werd gebruikt als bron voor de lijntrafo) Werkte schitterend. Je kwam echt niet aan die motor. _O- :t

Blijkbaar te goed want 2 uur later stond de op politie voor de deur dat ik het moest verwijderen want je brengt anderen in gevaar.
Tot hoever mag je dan gaan om je eigendom te beschermen??
 
Ik heb de Airtag in mijn motor, auto en twee elektrische fietsen. Werkt perfect. Ook binnenshuis werken de tags. Krijg ook een melding als het voertuig verplaatst wordt (kun je instellen). Ik gebruik deze ook als ik bv in een stad ga wandelen. Dan weet ik de motor makkelijk terug te vinden.
 
even veel simpeler geredeneerd. je hebt een reserve sleutel om het voertuig te kunnen blijven gebruiken als je om wat voor reden dan ook de 1e sleutel niet kan vinden. die 3e rode is om hem bij te kunnen laten maken aangezien dat vanwege de startonderbreking niet kan met de 2 zwarte sleutels.

ik zie dan niet in dat de verzekering jouw niet moet vergoeden als jij nog geen reservesleutel hebt laten maken.
bij het kwijt of verloren zijn van je reserve sleutel kan je alleen een tijd niet rijden tot je een kopie krijgt die men met die rode moet maken.
het lijkt me wel wenselijk dat je zelf geen sleutel 'achter' houd zodra de verzekering jouw motor gaat behandelen.
zodra die dan 'van hun is' zodra ze hebben uitgekeerd zou jij hem zelf kunnen stelen als je hem ergens zag staan, das ook zo lullig voor hen ;)

dat lijkt me dus zeker de moeite om even in al die lappen tekst op te nemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan