Motor gestolen :( Yamaha R1 uit '99

Chopperbal

MF'er
25 jan 2004
164
0
Rotterdam
Gisteravond rond middernacht thuis gekomen en motor geparkeerd. Ik loop net naar buiten toe en zie dat hij er niet meer staat :(

Het gaat om een rood/witte Yamaha R1 uit '99
Kenteken MZ-19-NX (en MF-sticker)

Misschien wat naïf maar ik had eigenlijk nooit gedacht dat ze dat ding zouden stelen, omdat hij redelijk uit het zicht staat en altijd op slot. Ik baal er natuurlijk van maar ik wilde eigenlijk even weten wat ik nu allemaal moet doen m.b.t. verzekering, aangifte etc.

Ben nog een beetje van slag, ben er net 5 minuten geleden achter gekomen :(
 
Gisteravond rond middernacht thuis gekomen en motor geparkeerd. Ik loop net naar buiten toe en zie dat hij er niet meer staat :(

Het gaat om een rood/witte Yamaha R1 uit '99
Kenteken MZ-19-NX (en MF-sticker)

Misschien wat naïf maar ik had eigenlijk nooit gedacht dat ze dat ding zouden stelen, omdat hij redelijk uit het zicht staat en altijd op slot. Ik baal er natuurlijk van maar ik wilde eigenlijk even weten wat ik nu allemaal moet doen m.b.t. verzekering, aangifte etc.

Ben nog een beetje van slag, ben er net 5 minuten geleden achter gekomen :(

en weer 1.. de meine vanacht ook al.. hebben zeker een rondje gereden -_-
 
1.
meteen naar de politie.

2.
in de buurt kijken of die nergens verstopt is, ze halen hem misschien later op...you never know.

3.
verzekering waarschuwen

4. motor op motorgestolen.nl etc zetten met goede foto!


Succes, dit is natuurlijk enorm balen
 
Mja, Rotterdam/delft, het ziu kunnen. Echter een rustige buurt waar ik woon en zoals vermeld uit het zicht. Ik ga ervan uit dat ze wisten dat dat ding daar altijd staat/stond :( , verder goed klote natuurlijk.
Eerst maar eens de verzekering bellen en verder zien, ik hoop de schade vergoed te krijgen natuurlijk.

En jij ook veel sterkte met jouw afhandeling.
 
Ik ben Volledig Casco incl. diefstal verzekerd.

Als slot had ik een Schijfslot, gewoon prima dik staal lijkt mij. Niet makkelijker om open te krijgen dan een ketting. Bij de verzekeringsmaatschappij gaven ze een termijn van 30 dagen op waarin hij eventueel terug gevonden zou kunnen worden. Anders gingen ze met een expert de waarde bepalen.
Je verzekert zo'n ding voor cataloguswaarde en dan loop ik nu ook nog het risico om er minder voor te krijgen dan ik er voor betaald heb, terwijl ik wel volle premie betaal |( .

Nou ja eerst maar eens rustig zien, ik kan vloeken wat ik wil, ik krijg hem er niet sneller door terug. Ik ga nu naar de politie, eens zien wat die te melden hebben.
 
Laatst bewerkt:
hopen dat deze dief zich ook kapot rijdt, het liefst met veel pijn.

:S

kan het niet zijn dat ze je snachts hebben gevolgd? dan is dat geteisem vaak nog wakker en is er weinig verkeer en kunnen ze je vaak minder opvallend volgen...
 
Schijfsloten moet je wel combineren met andere sloten, anders is het gewoon skateboard eronder en wegrollen. En dan ook zoveel mogenlijk sloten, het liefst vast aan een paal.
Er is geen garantie dat ze hem niet jatten, maar ze doen er wel steeds langer over bij elk stukje staal. Des te meer risico ze lopen om gepakt te worden.
 
Laatst bewerkt:
Op zich wel, maar ik kan een extra slot nergens aan vast maken.

Los van dat staat de motor echt uit het zicht, je moet weten dat hij er staat, en dan nog moet je goed kijken. De optie gevolgd is niet heel erg realistisch, ik rijd 's nachts altijd wat harder en kijk dan altijd in mijn spiegels of ik niet gevolgd wordt (politie e.d.) en dit is eigenlijk nooit het geval.

En eigenlijk zouden ze gewoon van andermans spullen af moet blijven B|
 
:( toch maar eens een boxje huren dan............ of m naast een nieuwere zien te parkeren met minder sloten :(
 
sterkte met de verzekering man.... wat ik me altijd afvraag is :
als ze m binnen een maand terugvinden... zou je er dan nog met plezier oprijden....
wie weet wat ermee gebeurd is ....

sterkte
 
das klote voor je , denk eerlijk gezegd , dat ie niet meer terecht komt.
buitenland of in onderdelen.

maar mag ik vragen of je er een alarm op had?
waarom vertrouwen mensen altijd op sloten?
 
das klote voor je , denk eerlijk gezegd , dat ie niet meer terecht komt.
buitenland of in onderdelen.

maar mag ik vragen of je er een alarm op had?
waarom vertrouwen mensen altijd op sloten?

Kijk jij nog om als er ergens een alarm afgaat?


Ik niet ... :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan