Motor gestolen :( Yamaha R1 uit '99

Gisteravond rond middernacht thuis gekomen en motor geparkeerd. Ik loop net naar buiten toe en zie dat hij er niet meer staat :(

Het gaat om een rood/witte Yamaha R1 uit '99
Kenteken MZ-19-NX (en MF-sticker)

Misschien wat naïf maar ik had eigenlijk nooit gedacht dat ze dat ding zouden stelen, omdat hij redelijk uit het zicht staat en altijd op slot. Ik baal er natuurlijk van maar ik wilde eigenlijk even weten wat ik nu allemaal moet doen m.b.t. verzekering, aangifte etc.

Ben nog een beetje van slag, ben er net 5 minuten geleden achter gekomen :(
Gotver, je leest hier niet anders dan topics over gestolen motoren.

Kennelijk is het toch de moeite waard om ze te jatten.




Heel veel sterkte man. Ik hoop dat je snel weer een andere motor kunt kopen met het verzekeringsgeld ;)
 
Gotver, je leest hier niet anders dan topics over gestolen motoren.

Kennelijk is het toch de moeite waard om ze te jatten.

Heel veel sterkte man. Ik hoop dat je snel weer een andere motor kunt kopen met het verzekeringsgeld ;)

Tja dat is nog de vraag natuurlijk. Eerst 30 dagen wachten, en dan hopen dat het verzekeringsgeld voldoende is om iig te kopen wat ik had. Ik ga er op dit moment vanuit dat ik in de zomer moet werken ipv rijden om te kopen wat ik al had, voordat er mensen met mijn spullen aan de haal gingen.

Ik houd jullie iig op de hoogte en er komt sowieso een nieuw R-1, daar heb ik teveel plezier van om het niet nog eens te proberen *O* al zal het gebruik ervan tot de weekeinden moeten beperken als ik hem veilig wil stallen (bij ouders in de garage oid).

En nee, ik had geen alarm. Of het nu helpt of had geholpen, en of ik nu teveel heb vertrouwd op een slot of niet: wat is waarheid. Het slot dat ik had was zeker afdoende om gelegenheidsdieven tegen te houden. Dit is, vermoed ik, het werk van professionals. En na het horen van de verzekering en politie "ja je bent niet de eerste uit die regio vandaag" denk ik dat ik gewoon slachtoffer ben van een geplande diefstal, daar helpt een alarm of ketting (waarmee ik de motor dus nergens aan vast kon maken) ook niet tegen.

In ieder geval dank voor de steunbetuigingen, het is toch fijn als je het even van je af kunt schrijven en er mensen met je meeleven. Nu maar hopen dat de motor niet gevonden wordt O-) . Ik zie hem liever nooit meer dan zonder voorwiel waar verzekering en garage 'nog wel iets mee kunnen'.
 
220 volt op je motorslot , zo gauw ze beginnen te morrelen aan je motorslot of aan stuurslot zonder bepaald code knopje in te drukken TJAKKAAAA 220 door hun flikker
Doen ze eens en nooit meer


Maarja da mag natuurlijk niet .. B|


Sterkte aan allemaal die hun motor kwijt zijn geraakt door vluggevingertjes -O-
 
Gotver, je leest hier niet anders dan topics over gestolen motoren.

Kennelijk is het toch de moeite waard om ze te jatten.


Natuurlijk loont het de moeite |(

Je hoeft zelfs niet bekend te zijn met het criminele circuit.
Je kan de motor strippen en in onderdelen via internet verkopen.
Of je maakt er een circuitmotor zonder kenteken van (al dan niet voor de verkoop).

Ik denk dat het al een hele boel zou schelen als er op alle circuitdagen en races, bij de keuring van de motor ook gekeken zou worden naar het framenr. ed.
Is nu niet mogelijk omdat je geen papieren nodig hebt voor je circuitmotor.
 
Natuurlijk loont het de moeite |(

Je hoeft zelfs niet bekend te zijn met het criminele circuit.
Je kan de motor strippen en in onderdelen via internet verkopen.
Of je maakt er een circuitmotor zonder kenteken van (al dan niet voor de verkoop).

Ik denk dat het al een hele boel zou schelen als er op alle circuitdagen en races, bij de keuring van de motor ook gekeken zou worden naar het framenr. ed.
Is nu niet mogelijk omdat je geen papieren nodig hebt voor je circuitmotor.

Je weet er aardig wat van af. En lol je nick.. en nu ook een R1... Beetje sadistisch..

Heel vervelend voor je dat je Bike is gestolen man... all risk for the win though! Anders was je nog een stuk minder blij!
 
Die ondertitel van de R1 had ik al O-)

Ik weet er trouwens minder vanaf dan dat je denkt.

Ik liet gewoon ff m'n gedachten de vrije loop.
 
Ik lees net je berichtje... wat ongelooflijk kut!! :(

Ik ga denk ik nog een paar sloten bij maken in onze bergingdeur...

Niemand is veilig gewoon!

Ik hoop in ieder geval op een positieve afwikkeling voor je!

Sterkte...
 
Klote voor je dat je motor gestolen is. Maar je zei dat je motor niet zichtbaar gestald was. Ik denk dat dat ook niet verstandig is. Als je 'm in het zicht zet zullen veel motordieven er toch voor terugdeinzen om je fiets te jatten. En wanneer die uit het zicht staat maak je het voor hun makkelijker. Kleine tip voor je volgende motor.

Sterkte iig.
 
Ik lees het topic nu pas.. Zo zit je op een terras te vertellen hoe super je je R1 vindt en zo schrijf je dattie gejat is '( Als het idd een geplande diefstal was doe je er helemaal niks aan. Hopelijk keert de verzekering genoeg uit voor een mooie vervanger..

sterkte met de afhandeling!!
 
Update:

Vandaag is de man van de verzekering geweest. Ze gaan een redelijk bedrag vergoeden, maar ik moet toch nog ongeveer 1500,- bij gaan leggen om weer een 'nieuwe' te kunnen kopen. Wat de prijs voornamelijk drukt is het feit dat hij nu boven de 50,000 gelopen heeft en er geen Yamaha's met zo'n hoog km-aantal te koop staat.
Verder wel een keurige afhandeling tot nu toe dus wat dat betreft geen klagen. Ze zijn supersnel met alles en doen helemaal niet moeilijk (Interpolis).

De beste man vertelde me ook dat het niet uitmaakt dat ik alleen een schijfslot erop had. Motoren worden toch wel gejat. Hij had eerder deze week een geval waarbij een motor in een bewaakte garage stond met 2 kettingen (voor- en achterwiel) en alsnog meegenomen. Een een andere voor de deur van een politiebureau. Als ze willen, nemen ze hem toch wel mee, daar helpen sloten of garages ook niet tegen.

Hij zei ook dat de regio Rotterdam hard is getroffen deze periode. Dus mensen opgelet, er zitten mensen met hun handen aan onze spullen :(

Mijn motorzomer is voorbij, maar dankzij het broeikas- effect zullen we vast wel een zachte winter krijgen *O*
Als jullie allemaal een beetje meer gas willen geven deze zomer heb ik een mooie winter (maar niet te hard rijden natuurlijk)

O-)
 
die van mij is ook begin dit jaar gestolen en die van mijn buurman ook in delft.
beide stonden ze op dezelfde plek en zat er maar een maand of 2 tussen.
( ik heb het later vernomen dat die van hem daar ook was gejat.)
ik heb de nieuwe theorie dat je hem beter in het zicht kan zetten zodat ze minder de tijd hebben om hem open te maken.
beide motoren zijn trouwens terug gevonden.
die van hem lag een maand later in rijswijk en die van mij is 1,5 maand later na een achtervolging in den haag terug gevonden
 
Tering, das de zoveelste al in omgeving rotterdam... ik hoop voor je dat je m terug vind of iig genoeg terug krijgt van de verzekering!!

ik ga maar ns ff wat manieren zoeken om mn SV beter te beveiligen.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan