Motor gewassen daarna niets meer.......

Yosser

MF'er
13 jan 2004
30
1
Wijnandsrade
Hallo,

ik had m'n motor gewassen (echt goed, met de tuinslang flink nat gesproeid) en ik wil hem starten, doet ie het niet meer. Een dag gewacht, met moeite weten te starten en tijdens het rijden stottert hij. Af en toe, niet altijd. Als ik hem volgas doortrek, begint ie helemaal te shaken en te hokken.

Weet iemand hoe dit kan? Heeft dit te maken met gewoonweg wat water ergens in de motor? Hoe kan ik dit het beste oplossen? Gewoon wachten en goed drogen of is het een serieus probleem?

Met vriendelijke groet,
Yosser

Denk ook dat je bougiekabels nat zijn geworden op één of andere manier. Die van m'n broer (nu de mijne :9 ) heeft ook eens een nacht buiten gestaan en draaide daarna ook op een cilinder minder, was na een paar dagen weer goed. Er kan blijkbaar ergens vocht bij (hmm beter ook maar alles eens na kijken)

Is er misschien een water in de aansluiting van de kabel op de bougie gekomen? Even kabel lostrekken en droogmaken met een WC-papiertje of zo. Spuit je bougiekabels ook eens in met vochtverdrijver. Als je motor dan wel start zou ik eens overwegen om de bougiekabels te vervangen, want dan zijn ze wel versleten. (Tenzij je je natuurlijk nooit in de regen rijdt ;) ).

Als het de bedrading of bougies niet zijn dan denk ik dat je luchtfilter nat is..
dat verklaart dat stotteren van de motor beter omdat ie dan te weinig lucht krijgt :o . maja veel suc6 ermee

heb pas precies dat gehad

dus als het niet elektronica is dan is het je luchtfilter, oplossing is rijden... motor zuigt hem wel droog. je zult ook merken dat je steeds hoger in de toeren kunt zonder problemen

Beter om voortaan je motor te wassen met draaiende motor als hij goed warm is...
Hierdoor verdampt het water gelijk wat op plaatsen komt waar het beter niet kan komen zoals bougie gaten, carburateurs ed. Als je motor tijdens het sproeien slechter gaat lopen weet je dat je daar niet te veel water moet gebruiken.
Is waarschijnlijk toch water in bougiegat of op/rond je bougie kabels geweest.

Tja, maar in de praktijk krijg je het effect wat je nu hebt meegemaakt... :P
Ik hen al genoeg motoren schoongespoten op deze manieren ze komen er iedere keer zonder klachten vanaf.....
Als je maar weet waar je op spuit (carb's ed.)of juist niet dus.....

Terug
Bovenaan Onderaan