Motor gezocht

23 aug 2006
15
0
Amsterdam
Hallo allemaal.
Ik ben nieuw hier (bezocht de site wel regelmatig maar nu voor het eerst aangemeld, had ik veel eerder moeten doen haha)

Ik heb een soort dilemma.
Mijn Shadow1100 heb ik verkocht en ben nu even motorloos.
Het begint wel weer onwijs te kriebelen dus ik heb mezelf voorgenomen op zoek te gaan naar een leuke motorfiets. Echter heb ik de laatste 6 jaar 4 verschillende motorfietsen gehad en ik kan niet echt de ware vinden.
Door de aankoop van een woning is mijn budget ook enigzins ingekrompen tot zo'n 3500 euries.
Ik ben op zoek naar een handzame motorfiets. Dus geen bakbeest van 1200cc. Wel moet de motor comfortabel zijn, ook voor mijn vriendin die achterop moet.
Na mijn shadow wil ik wat meer vermogen. Ik heb ook een bandit1200 gehad dus ik ben geen onervaren rijder. zo'n 100 pk is wat ik zoek. Verder moet de motor redelijk onderhoudsarm zijn en na een dagje buiten staan niet meteen roestpuntjes hebben zoals de Shadow die ik had. Liefst zo min mogelijk chroom etc.
Ik heb zelf de volgende motorfietsen in gedachten:
Fazer600
SV650
VFR750
ZZR600

Wellicht heeft iemand nog een ander goed plan?
Ik gebruik de motor waarschijnlijk vooral om lekker te toeren.
Vrienden van me rijden vooral sportieve fietsen dus het is wel leuk als ik een beetje mee kan.

Wie kan mij goed onderbouwd advies geven.
En uiteraard ga ik proefrijden voor ik een keuze maak.
Maar even de mening van anderen horen vind ik ook wel leuk.

Gr. Andre
 
Hallo allemaal.
Ik ben nieuw hier (bezocht de site wel regelmatig maar nu voor het eerst aangemeld, had ik veel eerder moeten doen haha)

Ik heb een soort dilemma.
Mijn Shadow1100 heb ik verkocht en ben nu even motorloos.
Het begint wel weer onwijs te kriebelen dus ik heb mezelf voorgenomen op zoek te gaan naar een leuke motorfiets. Echter heb ik de laatste 6 jaar 4 verschillende motorfietsen gehad en ik kan niet echt de ware vinden.
Door de aankoop van een woning is mijn budget ook enigzins ingekrompen tot zo'n 3500 euries.
Ik ben op zoek naar een handzame motorfiets. Dus geen bakbeest van 1200cc. Wel moet de motor comfortabel zijn, ook voor mijn vriendin die achterop moet.
Na mijn shadow wil ik wat meer vermogen. Ik heb ook een bandit1200 gehad dus ik ben geen onervaren rijder. zo'n 100 pk is wat ik zoek. Verder moet de motor redelijk onderhoudsarm zijn en na een dagje buiten staan niet meteen roestpuntjes hebben zoals de Shadow die ik had. Liefst zo min mogelijk chroom etc.
Ik heb zelf de volgende motorfietsen in gedachten:
Fazer600
SV650
VFR750
ZZR600

Wellicht heeft iemand nog een ander goed plan?
Ik gebruik de motor waarschijnlijk vooral om lekker te toeren.
Vrienden van me rijden vooral sportieve fietsen dus het is wel leuk als ik een beetje mee kan.

Wie kan mij goed onderbouwd advies geven.
En uiteraard ga ik proefrijden voor ik een keuze maak.
Maar even de mening van anderen horen vind ik ook wel leuk.

Gr. Andre


Ik zag hier ergens op mf een zzr600 in de aanbieding.


Maar die jappenfietsen(ik heb er ook 1 ) roesten allemaal..het beste is een ouwe bmw..maar dat moet je liggen.

Zon sv650 rot ook onder je ogen weg zag er laatst eentje bij een dealer staan en ik schrok er best wel van


Die fazer600 lijkt mij uit dit rijtje de beste keuze..maar dat is subjectief natuurlijk. Een collega van mij had er ook een en ze rijden als de brandweer.
 
Ook al aan een CBR600F gedacht? Voor dat geld heb je zeker weten een erg nette en deze valt zeker weten in het rijtje motoren die je opnoemt.
 
zo een cbr 600 f met stalen frame met roestende lassen??? Ja dat moet je doen, neem dan wel een rode kleurt namelijk mooier.

Ze roesten allemaal als je ze niet schoonhoudt. zou eerder voor een toergeval gaan ipv een racemodel...vanwege vriendinnetje uiteraard

succes
 
Hallo allemaal.
Ik ben nieuw hier (bezocht de site wel regelmatig maar nu voor het eerst aangemeld, had ik veel eerder moeten doen haha)
Welkom :]
Door de aankoop van een woning is mijn budget ook enigzins ingekrompen tot zo'n 3500 euries.
Ik ben op zoek naar een handzame motorfiets. Dus geen bakbeest van 1200cc. Wel moet de motor comfortabel zijn, ook voor mijn vriendin die achterop moet.
Wat dacht je van een Honda Hawk GT of een Bandit 650?
(Oke, geen 100 pk maar het gaat om het plezierig rijden :) )
 
full





Oude bmw's zijn ook wel goed en zijn ook wel best cool

r75 is wel een gaaf ding ik meen uit de '60 '70 er jaren
 
Fazer 600 natuurlijk *O*

Rijden als een speer met een fatsoenlijke 'toerzit'. Dus niet gebroken met twee mitella's van de motor afstappen en toch vlot mee kunnen komen.

Het beetje onderhoud doe je met gemak zelf.

Vrouwlief hoor ik ook nooit klagen, behalve over m'n rijstijl dan misschien. ;)



P.S. WELKOM *O*
 
mijn budget ..zo'n 3500 euries.
Ik heb zelf de volgende motorfietsen in gedachten:
Fazer600
SV650
VFR750
ZZR600
Ik weet nog wel een goede ZZR600 (zwart) te staan (regio 013) binnen jouw budget
doe mij een mailtje als je interesse hebt dan breng ik jullie met elkaar in contakt
 
Laatst bewerkt:
Is een diversion 900 geen goed id?
slechts 89pk, maar wel een cardan ...
zeer comfortabel, onderhouds & storingvrij
verbruikt niet teveel (1:18 en beter, afhankelijk van je gashandje)
prima toerding met twee erop.
En je kan al heel goeje vinden voor je 3500E ...
 
Ik zou voor de VFR gaan. Voor dat geld kan je een hele leuke kopen, zijn nagenoeg onderhoudsvrij, kunnen jaren en vele kilometers mee, is een uitstekende toerfiets, zit comfortabel (ook achterop) en kan prima mee met de sportfietsen van je maten. Da's toch precies wat je wilt?
 
Hallo allemaal.
Ik ben nieuw hier (bezocht de site wel regelmatig maar nu voor het eerst aangemeld, had ik veel eerder moeten doen haha)

Ik heb een soort dilemma.

budget zo'n 3500 euries.
een handzame motorfiets, dus geen bakbeest.
moet comfortabel zijn, ook voor mijn vriendin die achterop moet.
wat meer vermogen. zo'n 100 pk.
redelijk onderhoudsarm.
niet meteen roestpuntjes hebben.
zo min mogelijk chroom etc.

vooral om lekker te toeren.

Vrienden van me rijden vooral sportieve fietsen dus het is wel leuk als ik een beetje mee kan.


Sja, ik kan maar 1 ding concluderen: BMW. Kijk es naar een leuke K1100RS (of voor meer comfort een LT) zou ik zeggen.
 
Aangezien je een bandit1200 gereden hebt;

voor die 3500 koop je een leuke oude GSX-R 750 of 1100 en hou je geld over.
of tegenwoordig ook al een TL1000S.

kan je prima op toeren en iemand bijhouden wordt dan ook geen probleem.

ik denk dat je bij een 600 spijt krijgt dat je niet een fiets met wat meer koppel had gekocht.
 
Aangezien je een bandit1200 gereden hebt;

voor die 3500 koop je een leuke oude GSX-R 750 of 1100 en hou je geld over.
of tegenwoordig ook al een TL1000S.

kan je prima op toeren en iemand bijhouden wordt dan ook geen probleem.

ik denk dat je bij een 600 spijt krijgt dat je niet een fiets met wat meer koppel had gekocht.

Een GSX-R voldoet idd aan alle eisen die topicstarter stelt.


:?


:X
 
ik zou voor de vfr gaan, heb je fijne betrouwbare fiets waar je duo ook redelijk op zit! En als je sportief wilt rijden kan dat ook!
 
Terug
Bovenaan Onderaan