Motor handschoenen altijd te kort of te breed

BartElektrisch

Die hard MF'er
Donateur
19 mrt 2020
571
573
Ik heb eigenlijk altijd dat handschoenen niet goed zitten. Volgens mij heb ik lange, dunne vingers. Ze zitten of te los als ik een grotere maat neem, of de handschoen is te kort in de vingers als ik een kleinere neem. Dit geldt sowieso voor Rev'it en voor Gerbing, maar ook voor andere vagere merken.

Heeft iemand dit probleem ook? Bestaat er zoiets als maathandschoenen? Of is er een merk dat maten voor magere/slanke handen heeft?

Het mag best wat kosten. Ik geef de voorkeur aan merken die zelf hun handschoenen maken, bijv. Held.
 
Ik heb dat probleem ook. Knip de vingertoppen eraf.

Ah neen...

Gewoon zoeken, meestal is er in de winkel wel 1 paar dat past.
En kwalitatief lederen handschoenen kiezen, die vormen zich na enkele ritten nog heel erg naar je handen.
 
Elk merk en type heeft een andere pasvorm. Of probeer eens een damesmaat, die zijn echt niet allemaal roze.
 
Macna is n Nederlands merk. Zijn ooit begonnen met handschoenen. Heb wel ns gehoord of ergens gelezen? dat ze ook maatwerk doen. Waag er ns n mailtje aan.
 
misschien in het iets duurdere segment gaan kijken ? 150 euro
(Richa street touring gore-tex bijv )
 
Wel wat jaren geleden, heb ik bij Deroue (vader van Scott) in nijkerk toen mijn maatpak voor de racerij laten maken.
Er werden toen ook handschoenen op maat gemaakt (ivm matchen/ontwerp van het racepak ;-)

Was toen zelf nog goedkoper dan de standaard merken namen (weet niet of dat nu nog zo is..)
Maar intussen ben ik al een paar jaar uit de sport en op straat is het voor mij textiel geworden ipv leer :+
 
Elk merk en type heeft een andere pasvorm. Of probeer eens een damesmaat, die zijn echt niet allemaal roze.
Damesmaat, daar had ik niet aan gedacht... en een leuk kleurtje zou een bonus zijn. Ik vind die eeuwige zwarte motorkleding nogal saai.
 
Als je echt desparate bent kan je de Tijger in den haag nog proberen, maatwerk,

Tijger Leathers
 
Dames of Italiaans. En probeer ook bij de high end te kijken, die kunnen ook nog wel eens goed strak zitten.
En wat kan schelen, al is het marginaal, is dat je voornamelijk echt leer neemt. Dat rekt nog wel eens met gebruik, zodat ze na een paar weken echt snaarstrak op je handen passen. Buitje kan daarbij ook helpen.
(Andersom: ik heb eens een set handschoenen in gebruik genomen die dus net teveel uit synthetische materialen bestonden en dat dus niet deden... dus ook na de eerste periode blijven ze gewoon net een tikje te krap).
 
Als je echt desparate bent kan je de Tijger in den haag nog proberen, maatwerk,

Tijger Leathers
Doen ze niet.

Held heeft lengtematen in bepaalde modellen, en de duurste(n) bepaalde konden zelfs helemaal op maat, meen ik.

Damen maakt geen maathandschoenen meer.
 
Ik heb eigenlijk altijd dat handschoenen niet goed zitten. Volgens mij heb ik lange, dunne vingers. Ze zitten of te los als ik een grotere maat neem, of de handschoen is te kort in de vingers als ik een kleinere neem. Dit geldt sowieso voor Rev'it en voor Gerbing, maar ook voor andere vagere merken.

Heeft iemand dit probleem ook? Bestaat er zoiets als maathandschoenen? Of is er een merk dat maten voor magere/slanke handen heeft?

Het mag best wat kosten. Ik geef de voorkeur aan merken die zelf hun handschoenen maken, bijv. Held.
Gewoon een kwestie van proberen, de Dainese en Alpinestars zijn Italiaans en vaak kleiner/krapper.
Maar bij mij zijn de vingers van de handschoenen altijd veels te lang, Held iets maar dan heb je geen witte afgeklemde topjes.

Probeer en ga eens kijken bij MKC in Alphen a/d Rijn, of Goedhart Motoren. Ergens waar ze veel keuze hebben.
 
Geen idee? Mijn vriend is lang en dun en heeft lange handen en vingers. Had al een setje bij Damen laten aanmeten en aanbetaald, maar die kwamen erop terug dat hun partner ermee gestopt was oid. Tijger kon ook niet helpen toen we er waren voor zadels. Hij rijdt nu rond met een setje Held in een lengtemaat, maar die zijn nog te kort voor hem.

Maar volgens jou heeft Tijger handschoenen gemaakt op maat dan? Anders gaan we het gewoon nog een keer vragen, hah.

Ik vermoed dat in Duitsland nog wel iets te halen valt, maar we hebben er nog geen werk van gemaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan