Motor hapert..

Royvd

MF'er
10 feb 2008
36
0
Meppel
Ik heb nu de laatste tijd continu problemen met mn motor...
Dacht ik eerst nog dat t door vocht kwam, begin ik daar nu heel hard aan te twijfele...

Zo was t eerst:
Bij hoge toerentallen, belast, is het net alsof hij spontaan een slag mist... Onbelast geen probleem...

Nu:
Bij lagere toerentallen begint ie ook al te donderjagen, knetteren uit de uitlaat e.d.

Ik ben er van overtuigd dat het een ontstekingsprobleem is, maar is het toevallig een bekend probleem van de PC25?

Heb em laatst al ff los gehad, lag een stekker aan de primaire zijde van 1 bobine bijna los... Dat was t dus niet...
 
Ik heb nu de laatste tijd continu problemen met mn motor...
Dacht ik eerst nog dat t door vocht kwam, begin ik daar nu heel hard aan te twijfele...

Zo was t eerst:
Bij hoge toerentallen, belast, is het net alsof hij spontaan een slag mist... Onbelast geen probleem...

Nu:
Bij lagere toerentallen begint ie ook al te donderjagen, knetteren uit de uitlaat e.d.

Ik ben er van overtuigd dat het een ontstekingsprobleem is, maar is het toevallig een bekend probleem van de PC25?

Heb em laatst al ff los gehad, lag een stekker aan de primaire zijde van 1 bobine bijna los... Dat was t dus niet...


Misschien doppen van de bougies niet helemaal goed meer geleidend?
 
Doet ie dat alleen in
LogoHapert.jpg
:?

O-)
 
andere bougies gebruiken.

Zitte splinternieuwe iridium bougies in....

Vanaaf weer ff aan t donderjage geweest, hij begint nu ook onbelast zuur te lope... Vlamme van ong. 30cm uit de uitlaat... Het moet een ontstekingsprobleem weze, want van een beetje vocht in de luchtbak krijg je dat ni...

Ksta nu op het punt alles te gaan vervangen...

Eerst de bougiekabels,
dan de bobines,
dan alles wat electrisch is B|

Hoe precies komt dat overigens met bobines? kan ik ze dr ook gewoon van een ander type cbr opp knutsele of moet t echt specifiek 600f weze?

Of woont er toevallig iemand in de buurt van Meppel die me ff kan helpe?
 
Laatst bewerkt:
Misschien doppen van de bougies niet helemaal goed meer geleidend?
Gare bougiedop (1 is erg genoeg) komt net ff te vaak voor sinds de invoering van verplicht "ontstoorde" typen en is zelden zichtbaar of meetbaar.

Wisselproef met een onverdacht exemplaar schiet het snelste op maar is alleen goedkoop en snel te doen bij kabels die daarop gemaakt zijn; andere moeten (duur) in hun geheel worden vervangen en dat is zonde als daar toch niet het defect zou blijken te zitten.
 
Heeft er toevallig nog iemand een CDI unit ligge? Want het is niet 1 cilinder maar alles wat ff wegvalt...
Heb em vandaag los gehaald, alle massacontacten nageken (op aanraden van Ten Kate)
Alle stekkertjes nagekeke, en toen liep ie weer hartstikke fijn...

Tot ik een kilometer of 10 van huis was, wou wegrijde bij t stoplicht, 1 flinke knal en t was weer klote... Wou helemaal ni meer lope!
Heb em opgehaald met de bus, laad em uit en hij loopt weer fijn...

Ik kan nix mete als ie t goed doet.

Wil nu toch dinge gaan vervange...
 
Woont er toevallig iemand in de buurt die nog een cdi-unit heeft liggen die ik evt. even mag proberen?
Ik woon in Meppel, en het liefst binnen een straal van 50 km, veel verder dan dat vertrouw ik mn brommer momenteel niet...
 
Terug
Bovenaan Onderaan