Motor heeft bougie met grotere "reach" dan origineel?

Kizmiaz

Born to be mild
20 aug 2020
804
979
Limbürg
(Edit, ik bedoel kleinere reach dan origineel)

In het boekje van mijn Kawasaki 250LTD staat dat deze 'n NGK B7ES gebruikt. Maar door de vorige eigenaar is er een NGK B6HS ingeschroefd.

Het ding loopt prima hiermee, en de specs van de bougies liggen niet zo ver uit elkaar, voor zover ik kan beoordelen. Behalve één detail, en dat is dat de B6HS een "reach" heeft van 12,7mm, en de origineel aangeraden B7ES heeft 19mm. Als ik het goed begrijp steekt deze dus 6,3mm minder uit, als het ware. Dat klinkt als een verschil wat toch nogal enige invloed zou moeten hebben.

Maar zoals gezegd loopt de fiets in mijn oordeel prima. Enig idee waarom dit verschil, eh, geen verschil maakt?

Omdat het kan, een foto van de B6HS in kwestie:



IMG_4615.JPG
 
(Edit, ik bedoel kleinere reach dan origineel)

In het boekje van mijn Kawasaki 250LTD staat dat deze 'n NGK B7ES gebruikt. Maar door de vorige eigenaar is er een NGK B6HS ingeschroefd.

Het ding loopt prima hiermee, en de specs van de bougies liggen niet zo ver uit elkaar, voor zover ik kan beoordelen. Behalve één detail, en dat is dat de B6HS een "reach" heeft van 12,7mm, en de origineel aangeraden B7ES heeft 19mm. Als ik het goed begrijp steekt deze dus 6,3mm minder uit, als het ware. Dat klinkt als een verschil wat toch nogal enige invloed zou moeten hebben.

Maar zoals gezegd loopt de fiets in mijn oordeel prima. Enig idee waarom dit verschil, eh, geen verschil maakt?

Omdat het kan, een foto van de B6HS in kwestie:



Bekijk bijlage 1581474
lees eerst wat kizmiaz geschreven heeft . In mijn Kawasaki 250LTD staat dat deze 'n NGK B7ES gebruikt. Maar door de vorige eigenaar is er een NGK B6HS ingeschroefd.
B7ES heeft schroefdraad lengte van 19 mm
B6HS 12.7 mm
 
Voorstel van een Bus is stom B7 is de warmte graad en HS is de aanduiding voor de lengte .
Dus geen ES erin maar een HS .
En B6 is wat warmer dan een B7 wat al door anderen is uitgelecht waarom deze er in zou zitten .
Maar als de motor daar goed op loopt gewoon door een nieuwe vervangen en lekker er mee gaan rijden als de sneeuw weg is
 
Terug
Bovenaan Onderaan