Motor heeft in de grindbak gelegen

hornet46

MF veteraan
19 jul 2008
4.216
163
Wijchen
Hey Racers,

Zoals de titel al aan geeft, ben ik ook de gelukkige die een keer de stenen van de grindbak van dichtbij mocht zien!
Maar nu weer de motor de motor klaarmaken voor volgende wedstrijd.
Hebben jullie nog tips, want motor zit helemaal onder het zand, het lijkt wel overal te zitten.

Schade valt eigenlijk wel wel mee, hij is op de rechterzijde gevallen en kuipwerk is wat beschadig.
Dingen die vervangen moeten zijn
Rechter clip on buis.
Kuipruit
Gashendel, was een pinnetje binnen in afgebroken en wil geen risico nemen.
Motorholder topkuip frame, is verbogen en weet niet of ik hem recht gebogen krijg, is aluminium?

Verder zou ik jullie input willen wat jullie dan doen bij zo een geval.
hierin ben ik nog on ervaren en wil dat eigenlijk zou houden :') maar goed de kans was aanwezig dat het een keer zou gebeuren! Wel zo jammer dat ik de motor afgelopen winter helemaal opnieuw heb laten spuiten en bestickeren B|

Alvast bedankt :t
 
Laatst bewerkt:
je zal de motor helemaal moeten strippen daar het grind echt op de raarste plekken kan zitten denk bijv aan in de airbox , gebruik een goede zaklamp om echt alles na te kijken en ik zou hem nadat hij gestript is en schoon gemaakt even zonder kuipwerk erop laten draaien om te kijken of er nergens een kleine lekkage zit , kuipframe kan je prima richten.

zelf weinig letsel muv deuk in ego ?
 
Je zal het grind waarschijnlijk overal terugvinden als hij er goed doorheen gegaan is, ook onder je throttle bodies etc., inderdaad ook even in je airbox kijken. Ik kan zo natuurlijk niet zien hoe krom je kuipframe is maar ik zou hem wel even verwarmen voor je gaat buigen anders wil aluminium snel scheuren. Kijk ook voor de zekerheid even of je clip-on niet een deukje in de buitenbuis van je vorkpoot geslagen heeft en zet hem netjes op moment vast.
 
Een plek wat ook vergeten wordt, is de schokdemper. Als tussen de veer en de demper grind zit, kan dat behoorlijk schade veroorzaken als je weer gaat rijden. Kan zelfs het rijgedrag beïnvloeden als een steen tussen de veer komt te zitten.
 
En tussen het scharnierpunt van je achterbrug. Ik was een keer zacht neergegaan in het grind en een jaar later vond ik het nog terug.
 
Check in je remklauwen of daar geen steentjes zitten! Gevolgen lijken me duidelijk.
 
Heren bedankt voor jullie tips.
niks is gelogen, Elke plek die jullie aangaven zat wel een steentje of zand! zelfs bij de achterveer zat een steentje tussen.

Nogmaals super bedankt en see you on track.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan