motor helmen allemaal even groot ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

enforcerer

Die hard MF'er
11 sep 2020
948
405
klein vraagje.
ik begrijp dat helmen verschillende maten hebben maar zijn ze van de buitenkant ook groter of alleen de binnenvoering?
ik vraag het omdat ik lijk op een bobblehead
 
Dat verschilt per merk/type.
De ene heeft 1 schaal formaat, de andere een aparte per formaat of een paar formaten per schaalformaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
De betere/duurdere merken hebben ook 2/3/4 verschillende maten buitenschaal. De goedkope helmen vaak maar 1 maat.
 
dus laten we zeggen de arai 123 xl is soms effe groot van buiten als de arai 123 s ?
Zoals Rody aangeeft: Arai heeft meerdere maten van de buitenschaal.
Van de RX-7V website pagina: "Unlike many other manufacturers Arai provides one size outer shell for each two-helmet sizes for most models. Together with different shaped outer shells for different models it is almost impossible not to find the fit you are looking for."
 
Er zijn ook motorlaarzen die van binnen zodanig geconstrueerd zijn dat je groter lijkt. :P
Deze toch?
5f1ecac152fde3381ecfa9cb-large.jpg
 
Betekent dat, dat je eigenlijk helmaal niet effe een helm van Arai uit het rek bij HvW kan trekken om "effe te passen"? Ik heb er ooit een paar geprobeerd maar bij alles is of je kop in een bankschroef zit.
 
Da's typisch Arai......al zo lang als ik mij kan herinneren in ieder geval. (40 jaar geleden was dat ook al zo)
 
arai heeft 3 pasvormpjes kwa vorm van,t koppie

Bekijk bijlage 1629100

Maar niet alle vormen zijn in Europa te koop. Dit zijn de vormen van helmschalen voor verschillende werelddelen. In Azie wordt de Round Oval geleverd, in Europa de Long Oval. Dat heeft met de vorm van de gemiddelde schedel in de verschillende werelddelen te maken. Als deze schalen zijn weer in verschillende formaten beschikbaar.

De pas vorm van de verschillende uitvoeringen is ook compleet anders.
 
  • Leuk
Waarderingen: RR.
Okey..... , Heb de rx7 gp die zit prima kwa pasvorm ,maar kwa windnoise valt het tegen voor die prijs stil is die niet.

Volgende x un shoei proberen....
 
Okey..... , Heb de rx7 gp die zit prima kwa pasvorm ,maar kwa windnoise valt het tegen voor die prijs stil is die niet.

Volgende x un shoei proberen....
Is ook niet bepaald een helm gericht op geluid isolatie... Lees: gebruik oordopjes :)
 
Okey..... , Heb de rx7 gp die zit prima kwa pasvorm ,maar kwa windnoise valt het tegen voor die prijs stil is die niet.

Volgende x un shoei proberen....
Elke helm is groot genoeg voor oordoppen. Gebruik ze dan ook voordat de eeuwige piep er is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan