motor houd in ??

jackasxs650

Rookie
7 jun 2006
3
0
dreumel
even in het kort eind vorig jaar voor de fun een oudje gekocht yamaha xs 650
nieuwe bougies erin gedaan nieuwe contact punten kleppen gesteld motor start goed maar houdt in bij 4000 toeren sputteren en ploffen . heb ik nog open luchtfilters gemonteerd open uitlaten zaten er al op maar motor wil nog steeds niet doortrekken houd in bij 4000 toeren ??? nu komt het als ik nu de luchtfilters verwijder ja ik weet het dat is niet verstandig maar dan heb ik het probleem van inhouden niet hij trekt dan door tot zijn max toerental ???? nu zitten er nog de originele sproeiers ik was eigenlijk geadviseerd om hier grotere in te zetten maar dat heb ik geprobeerd
maar had eigenlijk averechts effect wie weet hier een oplossing voor naalden kijken goed carburateurs zijn schoon en kleinere sproeierbezetting is volgens mij een beetje link ivm open filters en uitlaten heetlopen ??? wie weet raad ????? :9 :9 :9
 
Op tamelijk veel bromfiets-carburateurs (en zeker weten: Dell'Orto èn op de carbs die op Honda brommers zitten (merk ben ik vergeten)) zit een schroefje dat extra lucht-inlaat op/in de sproeier regelt, een variant-methode om een "verstelbare sproeier" (beter) te creëren.

Ik meen dat net zo'n schroefje op motors wel "CO-schroef" wordt genoemd.

"Losser" betekent meer lucht dus armer mengsel, beginstand voor zover mij bekend 3 halve uren losser dan vast.

Na verstelling van dat schroefje en een rit tot goed doorgewarmd, stationair toerental WARM opnieuw inregelen.
 
ik denk dat het probleem licht dat hij of valse lucht zuigt, of dat de carburateurs niet goed zijn afgesteld. dit omdat er andere luchtfilter opzitten, en andere uitlaten, dan moeten er eigenllijk ook andere sproeiers in.

chekken of hij valse lucht zuigt is heel makkelijk : gewoon wat remmenreiniger op het spruitstuk tussen carb en cilinder spuiten, en als hij dan toeren gaat maken, lekt hij daar.

als je dit heb opgelost, en hij houd nog steeds in zal ik de carbs synchroom laten stellen bij een motorzaak. dan zal het wel opgelost zijn denk ik...

en die carbs zijn van keihin! :)
 
stationair mengselschroef (zo heet dat lucht schroefje) kun je wel laten staan zo als die staat..........hij start toch ok en loopt stationair..............

ik denk dat de vervroeger vast zit of zo........

Werkt dat luchtschroefje bij grote machines echt alleen maar op stationair uit? In de brommer-carbs die ik zag werkt die schroef zuiver als een variabele sproeier.
 
ja probleem gevonden bij de specialist phoenix az motoren in best probleem was dat de open filters een rubberen ring hebben voor de montage van het filter dit is bij de imitatie filters veel dikker als bij de k/n filters hierdoor blokkeerde hij een kanaaltje wat in verbinding staat met je membraam boven de gasnaald . k/n filter gemonteerd en probleem verholpen :W :] en ik blij dat ik weer normaal ???? rij :] :] :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan