Motor houdt in, benzineprobleem?

Zwetje

Stelvio Motorservice
Donateur
18 jun 2016
946
857
Betuwe
Hallo,

Ik heb jullie hulp nodig. Ik ben dus bezig om mijn FZR600 uit 1991 op te knappen. Nu is het zo dat hij het nodige onderhoud heeft gehad, olie, filters, bougie's, schoongemaakte carbs. Nu is het zo dat hij vrij makkelijk/goed start en blijft mooi stationair lopen. Maar op het moment dat ik gas geef dan 'verzuipt' hij rond de 4000/5000 toeren. Het wordt nog eerder na een paar keer gas geven. Hierdoor dacht ik dus dat het een benzineprobleem was, en dat de vlotter leeggetrokken werd. Zodoende ging ik de benzinepomp even onder de loep nemen. Als ik de benzinepomp loskoppel, dan vertoont de motor exact het zelfde gedrag, dus ik dacht aan een defect met de benzinepomp. Maar na deze uitgewisseld te hebben bleef het zelfde probleem. Misschien hebben jullie raad voor mij.

Wat feiten:
- Motor heeft bovenstaand onderhoud gehad.
- Er zit verse benzine in (niet heel veel, <1L?
- De sproeiers in de carbs zijn allemaal origineel conform wph. Luchtschroef 2.5 uit
- Benzinepomp uitgewisseld voor een nieuw imitatiemodel.
- Benzinekraantje vervangen door imitatiemodel.

Ik hoop dat jullie mij een richting kunnen geven om te zoeken.

Gr Mario
 
Laatst bewerkt:
Ja dat heb ik inderdaad gedaan, ik heb alles van de carburateurs nagekeken en de luchtschroef ingesteld wat volgens internet de standaard waarde is (2,5 slag)
 
Nee geen andere demper, gewoon standaard, anders had ik dat natuurlijk aangegeven.
Het 'verzuipen' bedoel ik als in geluid, het inhouden. Het gekke is namelijk, dit had ik nog niet aangegeven, als ik mijn hand op de luchttoevoer houdt (en dus een gedeelte afsluit) dan loopt hij wel gewoon door in toeren. Dus kennelijk krijgt hij wel benzine te weinig.
 
De eerste optie heb ik al gedaan, gaan allemaal tegelijk open en ik heb de membranen ook goed bekeken voor montage.

Ben ik dan nog wat vergeten met schoonmaken? Tot zo ver ik kon zien en uit elkaar halen is alles schoon.
 
het gaat niet alleen om wat je kan zien dat het proper is, maar eerder alles wat je niet kan zien.

ieder kanaaltje moet je door spuiten met remmenreiniger ofzo. als een kanaal meer dan 2 punten verbindt (luchtingang kant luchtfilter, sproeier en mengseluitgang) ook steeds 1 afgfesloten houden (met een vinger of eendert wat) en kijken of het overal er uit komt, en of het bij de 4 carbu's ongeveer hetzelfde is.

edit : heb j'em al lang of pas gekocht als "opknapper" ? heeft hij al probleemloos gedraaid bij je ?
 
Laatst bewerkt:
Nou het probleem is opgelost. Het is natuurlijk (en gelukkig) waar ik al bang voor was. Ik heb alle sproeiers/naalden netjes nagekeken qua maten en types, maar niet de locatie waar ze inzaten. Twee sproeiers bleken (door de vorige) eigenaar omgedraaid. Ik heb keurig in de gaten gehouden dat ik ze allemaal op dezelfde locatie terug deed, er vanuit gaande dat dit de juiste locatie was. Niet dus. Gelukkig doet de motor het nu weer goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan