motor houdt in bij gasgeven

wessdress

Rookie
14 apr 2004
13
0
almere
Hallo,
Mijn Vulcan 750 uit '89 houdt in bij doortrekken in de versnellingen. Wanneer ik rustig opschakel kan ik gewoon rijden, maar de snelheid (per versnelling) is dan wel gelimiteerd. Uiteindelijk haal ik de 110km wanneer ik snel doorschakel naar de 5e. Carburateur is schoon, luchtfilter ook, motor loopt stationair prima.

Iemand een idee, misschien de ontsteking ?

Willem :N
 
Carburateur lijkt misschien schoon, ga eens goed je sproeiers inspecteren. Hier kan een miniscule verstopping inzitten die dit al veroorzaakt. Het lijkt prima te werken, tot een bepaald toerental waar hij dus veel brandstof vraagt.

Misschien denken aan valse lucht bij het inlaatspruitstuk?
 
carb's kunnen inderdaad teveel lucht krijgen, misschien teveel benzine. Kan je zien aan de bougies. Doordat je voorzichtig versnelt zul je dit misschien niet zo vlug merken, maar als je sneller gaat accelereren verzuipt of verslikt de motor...
 
verstopte brandstoftoevoer , slechte bougies , tankbeluchtingsysteem verstopt , valse lucht , geoxydeerde bougiekabels of koppen .

te weinig compressie in de cilinders door meerdere oorzaken.

bobines kapot.

FF zoeken en je komt er wel uit.
 
Ok jongens bedankt voor de tips, te zien aan jullie reactie zit ik wel in de goeie hoek, ik zal de boel nog maar es loshalen en schoonblazen. Van stationair naar hoog is trouwens ook (hetzelfde) probleem.

gr Willem
 
Terug
Bovenaan Onderaan