Motor houdt in bij hogere toeren ;( Please Help ..

Insane J

MF'er
17 nov 2006
199
0
Sweetlake
Facebook
Okeej, ik heb jullie hulp hard nodig, hoop dat jullie met wat goede ideen kunnen komen. Dit is het probleem.

Motor is 2 maanden geleden uit elkaar gegaan en gepoedercoat. Nu is hij dus weer in elkaar gezet, met de nodige vernieuwingen waar nodig. Het gaat om een Honda CBR600 PC25 F2

Zo zijn m'n bougies vervangen, andere tank, brandstofpomp, benzinefiltertje + slangen. Ook heb ik de carbs schoon gemaakt met Carbcleaner.

Nou was het eergisteren voor het eerst starten, en was geen enkel probleem. Het gevaar liep als een zonnetje dus ik blij :+

Diezelfde avond na het werk een testrit gemaakt, wat bleek nou, gaat ie helemaal stotteren/inhouden bij hogere toeren. Ik schat vanaf 7.000 (kheb geen toerenteller oid, stuntrijder mentaliteit he :P )

Hij klimt dan nog altijd wel in toeren, maar er zit dan totaal geen power meer in.

Ik heb dus al van alles en nog wat geprobeerd gisteren om het op te lossen, maar zonder resultaat ;( Nu heb ik mijn hoop gevestigd op jullie...

Ik weet bijna zeker dat het een benzine/lucht probleem is... Of hij krijgt niet goed benzine, te veel of te weinig, of hij krijgt misschien te weinig lucht...

Hier een lijstje van wat ik al geprobeerd heb:

Ik heb sinds het opbouwen dus dezelfde brandstofpomp ertussen gezet als een mede stuntrijder met dezelfde motorfiets (cbr600 F2). Ook dus de carbs schoongemaakt, alle kanaaltjes doorgespoten, daar misschien iets fout gegaan?

- Ik heb de pomp er weer tussenuit gehaald, geen resultaat.
- M'n benzinefiltertje was een beetje gaar, heb ik vervangen, geen resultaat.
- Een vriend's tank + kraantje geprobeerd, geen resultaat.
- Carbs beter in de spruitstukken gezet, geen resultaat.
- Vacuum slangetje naar de tank vervangen door een kleinere, zodat ie zeker weten goed afsluit, geen resultaat.

opmerkingen:

- De pomp zit goed geschakeld, niet verkeerd om ofzo.
- als m'n benzinefiltertje leeg is, en ik start de bike, dan komt er maar een klein zeikstraaltje in m'n filter, en loopt ie niet 1,2,3 vol, maar dat gebeurt pas na een tijdje rijden...

Nogmaals, hij houdt heel erg in met hoge toeren, hij gaat heel erg stotteren en klimt dan heel langzaam verder in z'n versnelling... Het voelt echt als een brandstof/mengsel probleem.

Iemand tips ? Kwil namelijk weer rijden :]
 
Heb je je luchtfilter gecontroleerd? Dat lees ik namelijk nergens.
Bij mij was dat de boosdoener.
Bij hoge toeren hield ie ook in enzo. Dat is niet leuk als je bijna 200 gaat.
Vette steekvlam uit de uitlaat, toen ie weer oppakte.
Een nieuw luchtfilter gemonteerd, en weg was het probleem. ;)
 
Laatst bewerkt:
Nee, het luchtfilter hebbik niks mee gedaan of gecontroleert. Maar daarentegen, toen hij uit elkaar ging deed hij dit nog niet, maar toen zat nog wel ditzelfde filter erin...

Aan de andere kant, aan de luchtfilterbak zitten twee aanzuigbuizen bij zo'n cbr600 F2, en die buigen af naar onderen, richting je cilinderkop, maar daar zitten nu een heleboel stekkers van de draadboom die ik ergens moest laten.

Zou het kunnen dat die de luchtaanzuiging verhinderen?
 
Laatst bewerkt:
Futloos worden bij hogere gasstanden is bijna altijd benzinegebrek.

In het algemeen:

Controleer:

1) Sproeiers niet per ongeluk verwisseld en schoon
2) vlotter-stand en -werking
3) Werking van constant-vacuum-zuigers en de staat van de bijbehorende membranen.
4) Toevoer van brandstof: slangen niet geknikt e.d. Check ook een eventuele vacuum-kraan op juiste werking
5) benzinefilter
6) tankontluchting (als het vooral pas na een eind rijden optreedt, anders kan dit niet de oorzaak zijn).

Succes er mee!
 
Aan de andere kant, aan de luchtfilterbak zitten twee aanzuigbuizen bij zo'n cbr600 F2, en die buigen af naar onderen, richting je cilinderkop, maar daar zitten nu een heleboel stekkers van de draadboom die ik ergens moest laten.

Zou het kunnen dat die de luchtaanzuiging verhinderen?

Die slangen klinken als je carter-ontluchting. Als dat zo is heeft dat er niets mee te maken. Maar verder: Ongeacht waar ze voor zijn mogen slangen natuurlijk niet geknikt zijn....
 
Laatst bewerkt:
ten eerste bedankt iedereen voor de snelle reacties, wordt erg gewaardeerd :}

M'n benzineslangen zitten niet geknikt
Filtertje is nieuw en goed
Tankontluchting is goed

Over die slangen van m'n luchtfilter, daar bedoelde ik de aanzuiging mee. Beter gezegd, aanzuigBUIZEN. Misschien dat die niet goed lucht kunnen aanzuigen omdat er misschien stekkers voor zitten?

Sproeiers zijn er niet uitgeweest, heb ze alleen door gespoten met Carbcleaner, net zoals alle overige kanaaltjes in de carburateurs. Verder is daar dus niks los van gehaald ofzo...

En de motor doet dat inhouden altijd. Het is niet een kwaal die plots na een tijd opduikt, nee, het is een constant probleem.
 
en misschien nog wel het belangrijkste, het kost ook veel tijd... afspraak maken daar, vrije dag regelen etc.

Heb liever dat ik vanavond lekker in m'n schuur verder kan beunen :9 Dus alle tips&trics zijn van harte welkom *D
 
ja precies, dat was ik ook al van plan om als eerste te doen vanavond... makkelijke modificatie, en hopelijk de oplossing :P

Als dat niet werkt, de carbs. goed schoonmaken...

nog andere ideen?
 
Check ook ff de doorvoer van de benzine uit de benzinekraan,je zegt dat je een andere tank gemonteerd heb .
Het kan zijn dat oude benzine resten in de vacuumkraan zijn vergomt en daardoor de doorvoer van de benzine enigzins stagneerd.
 
Laatst bewerkt:
Heb je nog wel je originele dashboard verder? die CBR schakeld om tussen 2 luchtinvoeren bij een bepaalde snelheid, dat gaat aan de hand van een signaal dat door je km teller gevoerd wordt.
 
Hoi,

Ik heb dus een ZXR en toen ik een testrit ging maken, had de eigenaar een rubberslang die de airbox in ging, vergeten aan te sluiten. Hierdoor kwam ie ook met moeite boven de 80 km per uur. Nadat deze slang weer was aangesloten, reed ie goed.
Ik weet niet of de cbr ook een airbox heeft. Maar slangetjes controleren op scheuren, goed bevestigd zijn of geknakt kan ook geen kwaad.
 
yepz, mijne heeft nog km kabel, al heb ik die niet erop zitten ofzo _O- Maar ik ga vanavond (mits het droog blijft) m'n airbox checken, en zorgen dat hij genoeg lucht kan aanzuigen...

daarna een proefritje, en hopelijk isset dan gefixt...
 
maar toen de carbs eraf gingen, zat nergens vuil... Niet in de vlotterbakken, nergens zag ik iets. Maar toch alles goed doorgespoten met die carbcleaner.

Dus vraag me af OF ik het dan erger heb gemaakt door die actie, want kan me moeilijk voorstellen dat er toch vuil inzat :?

Maargoed, ik houd het in m'n achterhoofd, kan het altijd nog opnieuw schoonmaken :)
 
Die slangen klinken als je carter-ontluchting. Als dat zo is heeft dat er niets mee te maken. Maar verder: Ongeacht waar ze voor zijn mogen slangen natuurlijk niet geknikt zijn....

:^

Heb ik ook een keer gehad.
Had ik de tank terug gezet bleek dat de vacuum-slang (het slangetje dat de benzine kraan zeg maar open zet) geknikt zat.
Dus ging de benzinekraan net niet ver genoeg open :S
 
Terug
Bovenaan Onderaan