Motor houdt in bij hogere toeren ;( Please Help ..

Insane J

MF'er
17 nov 2006
199
0
Sweetlake
Facebook
Okeej, ik heb jullie hulp hard nodig, hoop dat jullie met wat goede ideen kunnen komen. Dit is het probleem.

Motor is 2 maanden geleden uit elkaar gegaan en gepoedercoat. Nu is hij dus weer in elkaar gezet, met de nodige vernieuwingen waar nodig. Het gaat om een Honda CBR600 PC25 F2

Zo zijn m'n bougies vervangen, andere tank, brandstofpomp, benzinefiltertje + slangen. Ook heb ik de carbs schoon gemaakt met Carbcleaner.

Nou was het eergisteren voor het eerst starten, en was geen enkel probleem. Het gevaar liep als een zonnetje dus ik blij :+

Diezelfde avond na het werk een testrit gemaakt, wat bleek nou, gaat ie helemaal stotteren/inhouden bij hogere toeren. Ik schat vanaf 7.000 (kheb geen toerenteller oid, stuntrijder mentaliteit he :P )

Hij klimt dan nog altijd wel in toeren, maar er zit dan totaal geen power meer in.

Ik heb dus al van alles en nog wat geprobeerd gisteren om het op te lossen, maar zonder resultaat ;( Nu heb ik mijn hoop gevestigd op jullie...

Ik weet bijna zeker dat het een benzine/lucht probleem is... Of hij krijgt niet goed benzine, te veel of te weinig, of hij krijgt misschien te weinig lucht...

Hier een lijstje van wat ik al geprobeerd heb:

Ik heb sinds het opbouwen dus dezelfde brandstofpomp ertussen gezet als een mede stuntrijder met dezelfde motorfiets (cbr600 F2). Ook dus de carbs schoongemaakt, alle kanaaltjes doorgespoten, daar misschien iets fout gegaan?

- Ik heb de pomp er weer tussenuit gehaald, geen resultaat.
- M'n benzinefiltertje was een beetje gaar, heb ik vervangen, geen resultaat.
- Een vriend's tank + kraantje geprobeerd, geen resultaat.
- Carbs beter in de spruitstukken gezet, geen resultaat.
- Vacuum slangetje naar de tank vervangen door een kleinere, zodat ie zeker weten goed afsluit, geen resultaat.

opmerkingen:

- De pomp zit goed geschakeld, niet verkeerd om ofzo.
- als m'n benzinefiltertje leeg is, en ik start de bike, dan komt er maar een klein zeikstraaltje in m'n filter, en loopt ie niet 1,2,3 vol, maar dat gebeurt pas na een tijdje rijden...

Nogmaals, hij houdt heel erg in met hoge toeren, hij gaat heel erg stotteren en klimt dan heel langzaam verder in z'n versnelling... Het voelt echt als een brandstof/mengsel probleem.

Iemand tips ? Kwil namelijk weer rijden :]
 
maar toen de carbs eraf gingen, zat nergens vuil... Niet in de vlotterbakken, nergens zag ik iets. Maar toch alles goed doorgespoten met die carbcleaner.

Dus vraag me af OF ik het dan erger heb gemaakt door die actie, want kan me moeilijk voorstellen dat er toch vuil inzat :?

Maargoed, ik houd het in m'n achterhoofd, kan het altijd nog opnieuw schoonmaken :)

Ik heb bij mijn brommer toen ook een keer snel alles door gespoten met reiniger.
Daarbij raakte dus mijn sproeier verstopt, waardoor hij ook niet meer doortrok bovenin de toeren.

En nu met de motor gewoon alles los gehaald en appart gereinigd, en nergens problemen mee.
 
Laatst bewerkt:
kan iemand mij vertellen of de benzine uit je benzinekraan, een grote straal hoort te zijn, of een klein zijk straaltje ?

als m'n bike stationair loopt, komt er maar een klein zijkstraaltje m'n benzinefiltertje in gelopen...
 
kheb een "normale" tank, maar een benzinekraantje met een vacuumaansluiting...

Als er vacuüm in de tank getrokken word dan gaat hij sneller stromen geloof ik.
Dus dan zal er bij stationair draaien inderdaad een pisstraaltje uitkomen.

Maar ik weet het niet helemaal zeker hoor.

Offtopic: mooie site trouwens, mooi gemaakt. :Y
 
Laatst bewerkt:
Heb je het over onze site? kan me zowat niet voorstellen namelijk... Wacht nog een maandje ofzo, en onze nieuwe site komt online, ziet er veeeeel beter uit, belooft :W

Ondertussen ga ik verder zoeken naar het probleem |(
 
Heb je het over onze site? kan me zowat niet voorstellen namelijk... Wacht nog een maandje ofzo, en onze nieuwe site komt online, ziet er veeeeel beter uit, belooft :W

Ondertussen ga ik verder zoeken naar het probleem |(

:Y Ja die bedoelde ik, ik vind hem mooi gemaakt.
Maarja ik ben ook geen websitebouwer, maar ik zie nog wel het verschil tussen een in elkaar geflanste site, en een nette site. ;)
 
Als er vacuüm in de tank getrokken word dan gaat hij sneller stromen geloof ik.
Dus dan zal er bij stationair draaien inderdaad een pisstraaltje uitkomen.

Maar ik weet het niet helemaal zeker hoor.

Offtopic: mooie site trouwens, mooi gemaakt. :Y

Het vacuum is niet in de tank maar zorgt ervoor dat het 'kraantje' (wat dus eigenlijk een klepje is) open getrokken wordt waardoor door de zwaarte kracht de benzine naar de carburateur stroomt.

Zit dat vacuumslangetje geknikt, gaat de klep dus niet helemaal open.
Dat resulteert bij hogere toerentallen in een te lage aanvoer van brandstof.

In de tank zal nooit een vacuüm ontstaan omdat deze ont-, en belucht wordt.
 
Check je accu is! ik heb hetzelfde probleem gehad met m'n ouwe motor. (vlammen en inhouden) de kans bestaat dat gewoon je accu verrot is. als die minder dan 14, nog iets geeft (correct me if i'm wrong) is je accu gewoon op. (Meten is weten!) wat je zou kunne proberen is je verlichting uit te zetten en dan gaan rijden. en onder het rijden switchen, kijk als je hem dan hoog in de toeren jaagt of die het dan nog doet (met verl. aan en uit.) . zo niet is je accu stuk. nieuwe halen probleem opgelost.

Proberen waard! :] (in ieder geval het meten en rijden dan, das relatief goedkoop :+ )

Greetz Mark
 
'M'n accu zlalet niet zijn, heeft toen die motor uit elkaar lag de hele tijd in zo'n druppel lader gezeten, en kreeg uiteindelijk een groen lampje, dus in goede staat...

Net weer geknutseld... en WEER zonder resultaat |(

Kheb als eerste me luchtfilter aanzuiging gecheckt, die buizen zaten voorheen dicht tegen een bos met stekkers aan, dus dacht, misschien kan hij niet genoeg lucht aanzuigen. Heb dus de stekkers mooier weggewerkt, en dieper, zodat de buizen zichtbaar helemaal vrij zaten.

Was het dus niet :(

En als laatste wat ik heb geprobeerd, m'n hele benzinesysteem eraf gehaald, dus alle leidingen + pomp enzo, en m'n oude systeem terug gezet. Dat is een kort stukje slang direct vanaf de tank naar de carbs met daartussen nog heel krap een klein filtertje...

Ook dit maakte NIKS uit... deed nog steeds hetzelfde vage gedoe.. ;( En kwil zo graag weer oefenen...
 
'M'n accu zlalet niet zijn, heeft toen die motor uit elkaar lag de hele tijd in zo'n druppel lader gezeten, en kreeg uiteindelijk een groen lampje, dus in goede staat...

Net weer geknutseld... en WEER zonder resultaat |(

Kheb als eerste me luchtfilter aanzuiging gecheckt, die buizen zaten voorheen dicht tegen een bos met stekkers aan, dus dacht, misschien kan hij niet genoeg lucht aanzuigen. Heb dus de stekkers mooier weggewerkt, en dieper, zodat de buizen zichtbaar helemaal vrij zaten.

Was het dus niet :(

En als laatste wat ik heb geprobeerd, m'n hele benzinesysteem eraf gehaald, dus alle leidingen + pomp enzo, en m'n oude systeem terug gezet. Dat is een kort stukje slang direct vanaf de tank naar de carbs met daartussen nog heel krap een klein filtertje...

Ook dit maakte NIKS uit... deed nog steeds hetzelfde vage gedoe.. ;( En kwil zo graag weer oefenen...

Haal eens je luchtfilter en dus ook benzinetank eraf. Start de motor dan (zonder tank dus, maakt niet uit aangezien er nog aardig wat benzine in de carbs zelf zit) en zorg dat hij ff toeren maakt. Als het goed is zie je dan in alle 4 de carberateurs netjes de vacuumschuif omhoog schuiven. Mocht je dit bijvoorbeeld bij 1 of 2 carbs niet zien gebeuren, dan weet je in elk geval dat het daaraan ligt.

Als het lijkt of de motor bij hogere toeren niet helemaal mooi loopt en 1 cilinder misschien niet goed meedoet, dan kan het ook aan een vieze/slechte bougie liggen.

Bij mijn (standaard) benzinekraan druppelt de benzine er overigens ook met moeite uit wanneer er niet aangezogen wordt, dit is dus normaal.

Succes,
Jermo
 
Die vacuumschuiven had ik laatst ook al gecheckt idd, maar werkte gewoon prima. Fijn om te weten dat dat zeikstraaltje benzine uit m'n tank gewoon normaal is...

Ik denk niet dat het aan de bougies ligt aangezien die nieuw zijn.

Kga vanavond WEER verder :X Kga de carburateurs van Kingmar lenen en monteren, kijken wat hij dan doet. Ben erg benieuwd :?
 
Heb je al eens gekeken of je bougie kabels goed in de bobines zitten?
Of dat ze veroudert zijn en op een bepaalt punt doorslaan bij hogere toerentallen,
(hoge spanning zoekt altijd de kortste weg naar massa).

Koude of warme motor maakt geen verschil?
 
koud warm maakt geen verschil...

Kheb net SAFE MOTORS gebeld in zoetermeer, en die dachten misschien aan m'n vacuummembranen bovenin de carbs. Dat die wel eens gaar konden zijn, of 1 daarvan...

Vanavond de carbs van m'n team maat erop knallen, en kijken wat er dan gebeurt :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan