Okeej, ik heb jullie hulp hard nodig, hoop dat jullie met wat goede ideen kunnen komen. Dit is het probleem.
Motor is 2 maanden geleden uit elkaar gegaan en gepoedercoat. Nu is hij dus weer in elkaar gezet, met de nodige vernieuwingen waar nodig. Het gaat om een Honda CBR600 PC25 F2
Zo zijn m'n bougies vervangen, andere tank, brandstofpomp, benzinefiltertje + slangen. Ook heb ik de carbs schoon gemaakt met Carbcleaner.
Nou was het eergisteren voor het eerst starten, en was geen enkel probleem. Het gevaar liep als een zonnetje dus ik blij
Diezelfde avond na het werk een testrit gemaakt, wat bleek nou, gaat ie helemaal stotteren/inhouden bij hogere toeren. Ik schat vanaf 7.000 (kheb geen toerenteller oid, stuntrijder mentaliteit he )
Hij klimt dan nog altijd wel in toeren, maar er zit dan totaal geen power meer in.
Ik heb dus al van alles en nog wat geprobeerd gisteren om het op te lossen, maar zonder resultaat Nu heb ik mijn hoop gevestigd op jullie...
Ik weet bijna zeker dat het een benzine/lucht probleem is... Of hij krijgt niet goed benzine, te veel of te weinig, of hij krijgt misschien te weinig lucht...
Hier een lijstje van wat ik al geprobeerd heb:
Ik heb sinds het opbouwen dus dezelfde brandstofpomp ertussen gezet als een mede stuntrijder met dezelfde motorfiets (cbr600 F2). Ook dus de carbs schoongemaakt, alle kanaaltjes doorgespoten, daar misschien iets fout gegaan?
- Ik heb de pomp er weer tussenuit gehaald, geen resultaat.
- M'n benzinefiltertje was een beetje gaar, heb ik vervangen, geen resultaat.
- Een vriend's tank + kraantje geprobeerd, geen resultaat.
- Carbs beter in de spruitstukken gezet, geen resultaat.
- Vacuum slangetje naar de tank vervangen door een kleinere, zodat ie zeker weten goed afsluit, geen resultaat.
opmerkingen:
- De pomp zit goed geschakeld, niet verkeerd om ofzo.
- als m'n benzinefiltertje leeg is, en ik start de bike, dan komt er maar een klein zeikstraaltje in m'n filter, en loopt ie niet 1,2,3 vol, maar dat gebeurt pas na een tijdje rijden...
Nogmaals, hij houdt heel erg in met hoge toeren, hij gaat heel erg stotteren en klimt dan heel langzaam verder in z'n versnelling... Het voelt echt als een brandstof/mengsel probleem.
Iemand tips ? Kwil namelijk weer rijden
Motor is 2 maanden geleden uit elkaar gegaan en gepoedercoat. Nu is hij dus weer in elkaar gezet, met de nodige vernieuwingen waar nodig. Het gaat om een Honda CBR600 PC25 F2
Zo zijn m'n bougies vervangen, andere tank, brandstofpomp, benzinefiltertje + slangen. Ook heb ik de carbs schoon gemaakt met Carbcleaner.
Nou was het eergisteren voor het eerst starten, en was geen enkel probleem. Het gevaar liep als een zonnetje dus ik blij
Diezelfde avond na het werk een testrit gemaakt, wat bleek nou, gaat ie helemaal stotteren/inhouden bij hogere toeren. Ik schat vanaf 7.000 (kheb geen toerenteller oid, stuntrijder mentaliteit he )
Hij klimt dan nog altijd wel in toeren, maar er zit dan totaal geen power meer in.
Ik heb dus al van alles en nog wat geprobeerd gisteren om het op te lossen, maar zonder resultaat Nu heb ik mijn hoop gevestigd op jullie...
Ik weet bijna zeker dat het een benzine/lucht probleem is... Of hij krijgt niet goed benzine, te veel of te weinig, of hij krijgt misschien te weinig lucht...
Hier een lijstje van wat ik al geprobeerd heb:
Ik heb sinds het opbouwen dus dezelfde brandstofpomp ertussen gezet als een mede stuntrijder met dezelfde motorfiets (cbr600 F2). Ook dus de carbs schoongemaakt, alle kanaaltjes doorgespoten, daar misschien iets fout gegaan?
- Ik heb de pomp er weer tussenuit gehaald, geen resultaat.
- M'n benzinefiltertje was een beetje gaar, heb ik vervangen, geen resultaat.
- Een vriend's tank + kraantje geprobeerd, geen resultaat.
- Carbs beter in de spruitstukken gezet, geen resultaat.
- Vacuum slangetje naar de tank vervangen door een kleinere, zodat ie zeker weten goed afsluit, geen resultaat.
opmerkingen:
- De pomp zit goed geschakeld, niet verkeerd om ofzo.
- als m'n benzinefiltertje leeg is, en ik start de bike, dan komt er maar een klein zeikstraaltje in m'n filter, en loopt ie niet 1,2,3 vol, maar dat gebeurt pas na een tijdje rijden...
Nogmaals, hij houdt heel erg in met hoge toeren, hij gaat heel erg stotteren en klimt dan heel langzaam verder in z'n versnelling... Het voelt echt als een brandstof/mengsel probleem.
Iemand tips ? Kwil namelijk weer rijden