Motor houdt in bij vol gas en snelweg

30 okt 2018
20
4
Hallo allen,

Enkele weken geleden ervoer ik het al eens, vandaag weer en dat was reden om eens rond te vragen. Ik heb een Kawasaki Z750 uit 2012. In een kleine twee jaar heb ik hier ongeveer 41000 km meegereden, zónder motorische problemen. Al snel na aankoop was een K&N luchtfilter en een G&G einddemper geplaatst. De motor is nog niet afgesteld. Behalve de bekende dipjes rijdt de motor prima. Tot vandaag, op een weg in Mexico. Ik besloot eens flink te stampen richting de topsnelheid, echter hield de motor in bij ongeveer 210 km/pu. Hij wilde écht niet harder, alsof er een begrenzing op stond. Ook bij gewone snelwegsnelheden merkte ik soms wat gestotter.

Het stond al op de planning de motor binnenkort te laten afstellen, maar ik heb wel eens vaker op topsnelheid gereden en toen kwam het inhouden niet voor. Hebben jullie ideeen wat er aan de hand kan zijn? Ik tank overigens vrijwel altijd Shell 98.

Groetjes
 
Ben ff langs mijn vaste motorzaak geweest en er werd aangegeven dat het de bougies waarschijnlijk zijn. Ze zitten er nu zo'n 24.000 km in. Het zijn wel iridium bougies van NGK en daar had ik eigenlijk voor gekozen zodat ze langer mee zouden gaan dan normale.
 
Slechte benzine, kleppen stellen ? Zet m eens op de bank en laat de a/f waarde bekijken.
Waar in Mexico ?
9 van de 10 keer tank ik 98 van Shell, ook rij ik dusdanig veel dat de brandstof er nooit langer dan een paar dagen in zit. Verder zijn de kleppen in orde en ook het luchtfilter van K&N wordt regelmatig schoongemaakt. Het onderhoud zit echt wel goed, vandaar dat ik dit issue niet echt kan plaatsen. Maar goed, kan gebeuren natuurlijk. Bedankt voor de tip mbt de bank!
 
Terug
Bovenaan Onderaan