Motor houdt in boven 1/4 gas,onstekingsvervroeger?

DaBuzzzzz

MF'er
22 mei 2004
248
0
Lisse
Hé forumpie

Heb vanmiddag geragd met m'n kawa klr600 in Amsterdam (havengebied)
En aan het eind van de middag begon de motor een beetje te knallen bij gas loslaten. Even later hield ie heel erg in als ik het gas opentrok en dat is zo gebleven tot ik thuis was. Stationair niks aan de hand, kan max 60 per uur rijden. Gaf ik dan gas dan is het alsof je de motor uitzet. Dit lijkt me het ontstekingsmoment te zijn, immers die gaat vroeger naarmate je meer vermogen vraagt. Bij gas los backfired de motor.

Ik heb hem maar direct weggebracht maar ben wel benieuwd of ik op het goeie spoor zit en dat het niet wat anders (kostbaars) is...

Elke info is welkom! :)

als het de carburatie is is het toch nooit zo consequent??? dat gedrag is volgens mij veel grilliger.....krijg echt de indruk dat het het ontstekingstijdstip is...

hop dat het mee gaat vallen, wil weer raggen daar!!! :) genoeg paadjes en gaatjes! :)
De ontsteking reageert op toerental, niet op gasstand. Vandaar. :z

helaas, op gpz 500 zijn er 2 met dat probleem, waaronder ikzelf. Heb de onsteking gecontroleerd en bleek defect te zijn. Nieuwe gebruikte gekocht en probleem opgelost. Koste 90 euros en de reiskosten boek ik op 'gelukzalig over de racebaan A2 crossen'

Yep; al ergens opgemerkt: vandaag wazige-storinkjes-dag. Die paar kleine dingen die ik weet schijnen veel mensen over het hoofd te zien maar het was bij mij (met brommers) tè vaak raak daarmee.
Ook natuurlijk: zwevend vuil in tank. Maar ik denk dat de mensen toch wel meer topics lezen dus niet alleen die van henzelf, ik heb het vandaag allemaal al een keer of 4 gepost en wil niet "spammen".

Update!

€92 kostte de grap en alles wat er gedaan is, is: schoonmaken carburateur, luchtfilter vervangen en een nieuwe bougie.

Vuil was de grootste boosdoener, hij loopt nu überhaupt beter dan ervoor. Ik heb het ding net een paar weken en moet hem nog leren 'kennen'

Binnekort nieuwe koppelingsplaatjes en accu (doe ik zelf) en even oliefilter en olie vernieuwen en de kleppen wat 'losser' afstellen.

Morgen iig weer havengebied Amsterdam!! :) :)

Update!

€92 kostte de grap en alles wat er gedaan is, is: schoonmaken carburateur, luchtfilter vervangen en een nieuwe bougie.

Vuil was de grootste boosdoener, hij loopt nu überhaupt beter dan ervoor. Ik heb het ding net een paar weken en moet hem nog leren 'kennen'

Binnekort nieuwe koppelingsplaatjes en accu (doe ik zelf) en even oliefilter en olie vernieuwen en de kleppen wat 'losser' afstellen.

Morgen iig weer havengebied Amsterdam!! :) :)

Ik heb waarschijnlijk hetzelfde. Als ik ´m start dan lijkt het wel of ie 1 cylinder overslaat. Stationair zit er een ritje in van plof plof plof knal, plof plof plof knal. Motor in vrij, continu 2000rpm dan hoor je hetzelfde geluid.
Ga ik verder in de toeren ( >5000rpm) dan is het weg.
Volgens een paar dealers die ik gebeld heb:
verstopping in in carbs (stationair sproeier, klepje dat blijft hangen)
of het aanzuigen van vals lucht.
De mijne gaat ook naar de dealer, (kan pas over 2 weken :( )

Hé forumpie

Heb vanmiddag geragd met m'n kawa klr600 in Amsterdam (havengebied)
En aan het eind van de middag begon de motor een beetje te knallen bij gas loslaten. Even later hield ie heel erg in als ik het gas opentrok en dat is zo gebleven tot ik thuis was. Stationair niks aan de hand, kan max 60 per uur rijden. Gaf ik dan gas dan is het alsof je de motor uitzet. Dit lijkt me het ontstekingsmoment te zijn, immers die gaat vroeger naarmate je meer vermogen vraagt. Bij gas los backfired de motor.

Ik heb hem maar direct weggebracht maar ben wel benieuwd of ik op het goeie spoor zit en dat het niet wat anders (kostbaars) is...

Elke info is welkom! :)

Heb ik ook gehad met mijn GS500, en bij mij waren de gasnaalden afgebroken.

Terug
Bovenaan Onderaan