Motor huren corsica

MDKing

MF'er
19 aug 2012
87
5
Hoi allemaal,

Ik ga in september een lang weekend naar Corsica om een vriend te bezoeken en motor te rijden. Weet iemand een goede betaalbare plek om een motor te huren daar? :]

(via de zoekfunctie vind ik wel topic over hotels e.d. op corsica, maar geen motorverhuur).
 
Veel op Corse geweest, maar nog nooit daar een moto gehuurd.
Effe gekeken op google. Ik neem aan dat je bij Bastia begint?

Tik in googel: location moto corse bastia
en: corse location de motos

Hier moet er toch wel iets tussen zitten denk ik. Succes! :]
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben vergeten toe te voegen dat ik naar Ajeccio vlieg.

Wat is een motor huren duur daar!?! Ik zie prijzen van 100€-200 per dag. Een auto kost 25€ per dag. Het risico voor een motor is ook niet veel groter voor hen, want het eigenrisico is ook dik 1500€ vaak.

Zouden er nog goedkopere plekken zijn?
 
Wat is een motor huren duur daar!?! Ik zie prijzen van 100€-200 per dag.

tussen de 90-120 euro zijn vrij 'normale' prijzen voor motorhuur in 't buitenland is mijn ervaring. Kost het hier in NL ook vaak.
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben vergeten toe te voegen dat ik naar Ajeccio vlieg.

Wat is een motor huren duur daar!?! Ik zie prijzen van 100€-200 per dag. Een auto kost 25€ per dag. Het risico voor een motor is ook niet veel groter voor hen, want het eigenrisico is ook dik 1500€ vaak.

Zouden er nog goedkopere plekken zijn?

Is inderdaad altijd veel duurder dan een auto maar ook veel leuker :]

Onder de 80 euro heb je meestal alleen scooters, maar een GS van 180 euro per dag heb je op de weggetjes van Corsica ook niet nodig.
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben vergeten toe te voegen dat ik naar Ajeccio vlieg.

Wat is een motor huren duur daar!?! Ik zie prijzen van 100€-200 per dag. Een auto kost 25€ per dag. Het risico voor een motor is ook niet veel groter voor hen, want het eigenrisico is ook dik 1500€ vaak.

Zouden er nog goedkopere plekken zijn?

Ik ben bang dat dat de prijzen zijn. Ik heb in de VS een keer 3 weken een HD gehuurd voor 100$ per dag en dat was een koopje, zonder enig limiet op kilometers. Hier in Europa hebben we overal kilometer limieten op.

Wellicht moet je je afvragen of het niet goedkoper is zelf je fiets richting Corsica te rijden. Ik heb destijds de ferry van Livorno naar Bastia gepakt voor nog geen 50,-.
 
TS zegt te gaan voor lang weekend. Dan neem ik aan vliegtuig.....?

Ik ken de wegen in Corse vrij goed. Ik denk dat je aan een 500cc al voldoende zal hebben.
Met al die smalle kronkelweggetjes is met een licht fietsje prima te doen.

Motorhuur wrs maar enkele dagen? Dan is 2-3 dgn voor €100 ook nog wel te overzien.
Eigen risico kan je vaak ook nog wel extra bijverzekeren. Anders wordt het bij een uitglijder een best duur ritje!

Om zelf te gaan kost buiten de tijd het ook het nodige. Voor kort verblijf wordt het realtief duur. Om zelf naar Corse te rijden kost je ook 2300km snelweg vice-versa Genua. Tolvignet in CH. Tol op de Autostrada. Dan nog 2x de boot incl motor naar Ajaccio? Zelf altijd gevaren naar Bastia. Naar Ajaccio is nog duurder.
 
Ik heb voor vliegen gekozen i.v.m. tijd. Kostentechnisch is vliegen ook niet zo duur i.v.m. tol/vignetten en brandstof.
 
Terug
Bovenaan Onderaan