Motor huren frankrijk licht rijbewijs

Djwesz11

MF'er
20 jun 2011
94
0
Leusden
Ik ga samen met mijn vader en ooms naar frankrijk om daar 1 1/2 week te gaan motorrijden.
Ik heb echter zelf geen motor.
Het idee is om daar alleen voor mij een motor te gaan huren.
Ik ben in bezit van een licht rijbewijs (oud systeem) deze word 10-10-2014 omgezet naar een vol rijbewijs.
Hoe werkt dat daar in frankrijk en waar moet ik gaan zoeken om een motor te gaan huren?
 
Ik zou beginnen met zoeken in de plaats waar je heen gaat op vakantie.
Beetje zinloos om een motor te huren in Parijs als je naar Marseille op vakantie gaat. :+
 
En hoe zit het dan met mijn rijbewijs? Kan ik gewoon een zware motor rijden?
Ik heb het idee van net.

Hoewel, ik weet niet hoe strikt verhuurbedrijven daar zijn.

Je hebt iig geen geldig rbw voor een zware motor.
 
Stel je krijgt een busa mee en je maakt een schuiver. Zal je dan verzekerd zijn.. je kan er vast op rijden dat denk ik wel.
 
rijbewijs regels zijn aardig gelijk getrokken in de EU. Dus ook in Frankrijk mag je niet rijden met een zware motor en je zal ook niet makkelijk een verhuurbedrijf vinden die je er een gaat verhuren omdat ze dan niet verzekerd zijn. Verder stellen veel verhuurbedrijven aanvullende eisen zoals dat je minimaal 2 jaar in het bezit moet zijn van je rijbewijs voordat je iets kan huren.
iets vinden om te huren zal volgens mij dus best lastig worden. of je het nu hier huurt of daar. Met daar als extra nadeel dat alle voorwaarden natuurlijk niet in het nederlands geschreven zijn.
 
AL is gewoon A2 deluxe

Weet ook niet hoe makkelijk ze daar verhuren, maar je kan altijd in Nederland huren en daar heen rijden.
 
In Nederland zit je ook meteen met een paar kilometer vrij en daarboven ga je meteen per km flink aftikken.
In bijvoorbeeld Portugal, Spanje en Italië is alles kilometervrij maar vaak moet je wel minimaal 25 zijn en 2 jaar een rijbewijs hebben.
 
Ik heb hetzelfde een paar jaar geleden uitgezocht voor een vriend ... Ook geen eigen motor..

Wij kregen te horen dat je minimaal 24 moest zijn voor een huurmotor. Dit zei de ANWB en een Franse kennis had navraag gedaan in omgeving Reims. Beide meldde dat het niet uitmaakte of het auto of motoren betrof.. Dus dit stond nog los van de rijbewijs categorie.

Hoop dat dit nu recht getrokken is em het wel kan!
 
Ik heb hetzelfde een paar jaar geleden uitgezocht voor een vriend ... Ook geen eigen motor..

Wij kregen te horen dat je minimaal 24 moest zijn voor een huurmotor. Dit zei de ANWB en een Franse kennis had navraag gedaan in omgeving Reims. Beide meldde dat het niet uitmaakte of het auto of motoren betrof.. Dus dit stond nog los van de rijbewijs categorie.

Hoop dat dit nu recht getrokken is em het wel kan!
Rechtgetrokken?

Leeftijdsvereisten zijn heel normaal bij verhuurbedrijven wereldwijd en ook absoluut niet vreemd.
Wat wel eindelijk rechtgetrokken wordt is dat er naast een leeftijdsvereiste ook een minimum gesteld wordt aan het aantal jaren dat je een rijbewijs hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan