motor huren in Frankrijk regio Bergerac

Asfaltkouwer

MF'er
30 mrt 2016
111
26
hallo , ik heb mijn motor rijbewijs nog niet zo lang en wil nu op mijn vakantie graag een motor huren om eens in regio Bergerac te rijden.
Maar nu kan ik op internet geen verhuur bedrijf in de buurt vinden.
Wie kan mij hier helpen aan een adres om een motor te huren voor af en toe een dag.
dank je.
mvg
Roy
 
Sarlat Moto Service DAFY

Ik zou ze even mailen of ze verhuren.
Of eens goed hun site doorlezen.
Deze kwam ik zo 123 tegen bij googlen in het frans.
 
ik zit precies aan de onderkant van bergerac dus deze zit wel erg ver .
maar wel dank voor je inzet..
 
Vorig jaar daar nog een paar dagen op terugreis uit Noord-Spanje geweest.(Sarlat)
Leuk om in de Dordogne te rijden. Mooie omgeving!
 
Laatst bewerkt:
Had je toen een Motor gehuurt of...
wil namelijk graag daar rijden .
dank je
 
Nee, ik ben er op terugweg uit Spanje met eigen motor doorheen gereden.
Toen enkele dagen in de Dordogne geweest, leuk gebied om een rondje te maken.

Ik heb 't niet nodig gehad en ook niet naar gezocht, maar bijv Sarlat-le-Canéda lijkt me groot genoeg om zeker motor-dealers te hebben. Dus verhuur zal daar dan ook wel zijn.

Begin eens met zoeken in googel met 'location' of 'louer une moto' met Dordogne , Bergerac, Sarlat....... Anders ter plekke een motorzaak binnenlopen en daar informeren. Die zullen je dan ook wel verder kunnen verwijzen. Wel kans midden-zomer alles verhuurd.

Toen ik ooit een motor heb gehuurd was ik 3x zo angstig om te vallen (door een heel hoog eigen risico) als dat ik normaal ben. Neem je je eigen beschermende kleding mee?
Met een huurhelm vind ik het wel zo fijn om een dunne balacava bij me te hebben. Wel zo fris! Ik had ook eigen dunne motorhandschoenen bij me. Die werden niet verhuurd.
Wat ook prettig was dat er een Garmin Zumo op de huurmotor zat. Met de verhuurder besproken wat ik ongeveer wilde. Daarna gewenste route uit het geheugen aangeklikt. Prima, starten en zonder zoeken gelijk een mooie ronde om te rijden.
 
Sarlat Moto Service DAFY

Ik zou ze even mailen of ze verhuren.
Of eens goed hun site doorlezen.
Deze kwam ik zo 123 tegen bij googlen in het frans.

Ik ken dat bedrijf. Prima mensen, prima service. Doen veel in off road motoren en zijn alleen Franstalig.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er ook eens naar gezocht in die regio maar ik heb het niet kunnen vinden. :N
Eén dingetje die motoren had maar die werden verhuurd inclusief een kamer bij hun ofzo, beetje apart maar alleen een motor ging dus niet.

Ik houd dit topic in de gaten voor als er nog een gouden tip komt. :)
 
TS meldt dat ie RBW nog niet zo lang heeft. Mss heeft ie dan ook nog geen motor.....?

Heb je wel een motor dan is het très facile: Benzine in de tank en gassen! :]
Je zal zien Bergerac komt sneller in zicht dan je verwacht. Gelijk een goede oefening!
't Is maar een stukkie: Van Sarlat naar huis was voor mij 1050km.
 
Let wel even op of er in de verhuurvoorwaarden iets staat over de eisen m.b.t je rijbewijs.

Ik herinner mij iemand die geen motor kon huren omdát hij net zijn A1 rijbewijs had (iets met, vanaf 21 jaar óf alleen als je A hebt) en daardoor geen moto mee kreeg, terwijl ze wel gewoon 125cc-tjes hadden staan.
 
Wat ik wel weet van Frankrijk is dat beginnende bestuurders de eerste paar jaar rijden met een grote A-sticker op de auto. Ik verwacht dat dat beperkingen zal gaan geven om iets te huren.

A van apprendre=leren
 
Overigens... toen ik 2016 met een breuk in het contactslot werd geconfronteerd, kwam bij deze motorzaak terecht. Werkelijk alle onderdelen op voorraad.

https://www.google.nl/maps/place/Ca...a8392434b62aec97!8m2!3d45.0171748!4d0.2066106

full


Maar ik twijfel of het goed is om hier een motor te huren... :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan