motor huren in Frankrijk

RashidLi

MF'er
15 apr 2008
87
0
Hello,

Ik ga volgende week een weekje naar Frankrijk, helaas blijft m'n motor achter in NL ;( .

Ik wil graag een dagje een motor huren om afkickverschijnselen te voorkomen :]
Ik heb op internet gezocht, maar aangezien mijn Frans net zo bad is als als Melandri op een duc begrijp ik geen hol van wat ik lees :+

www.holiday-bikes.com heb ik wel al bekeken, die is engels, maar daar kan ik alleen een fazer huren. niet dat daar wat mis mee is maar ik rij zelf een 600rr en zou helemaal top zijn als ik die kan huren.

dusss, heeft iemand een suggestie/adresje waar ik een bike kan huren? hoef ik niet de hele vakantie te "blikken"

alvast bedankt!
 
ook handig om te melden: ik verblijf in Agay, ligt tussen Cannes en st Tropez
 
Ik heb geprobeerd in Sarlat (Dordogne) een motor te huren. 600 cc (geen idee wat) zou me daar rond de 80 euro per dag kosten. Alleen die waarborgsom van 2500 euro had ik niet zo'n trek in. En de motor was alleen WA-verzekerd.

Goeie tip die ik kreeg: als je een motor huurt, van tevoren ALTIJD foto's maken van de motor in hun bijzijn. Dan kunnen ze je nooit achteraf pakken op schades die al aanwezig waren.
 
Ik ga volgende week ook voor 3 weken die kant op.
3 weken zonder motor vind ik toch ook wel lang en had dus ook al voor een huurmotor gekeken.

Maar die borgsom is overal inderdaad zo hoog dat mijn interesse gelijk weg was. Dan maar 3 weken een andere hobby zoeken.....
 
Even het stof van dit topic afblazen.

Ik ga eind augustus naar Toulon en ik vind dit gewoon te ver met de motor. Zo'n 250 km per dag is zat (snelweg vermijden) en ik heb niet zo lang vakantie, dus dan toch maar in één keer trappen met de auto.

Nu zit ik op die holiday bikes te kijken maar daar kan je alleen maar grotere motoren voor een week huren à €600,- en ondanks dat het vakantie is vind ik dat te gortig. En om thuis mijn 1100cc te laten staan om daar op een 125cc (in de bergen met duopassagier)... dan is de lol er ook af :N

Iemand ervaringen met huren daar in de buurt voor een normale prijs?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geprobeerd in Sarlat (Dordogne) een motor te huren. 600 cc (geen idee wat) zou me daar rond de 80 euro per dag kosten. Alleen die waarborgsom van 2500 euro had ik niet zo'n trek in. En de motor was alleen WA-verzekerd.

Goeie tip die ik kreeg: als je een motor huurt, van tevoren ALTIJD foto's maken van de motor in hun bijzijn. Dan kunnen ze je nooit achteraf pakken op schades die al aanwezig waren.
Hele goede tip, niet alleen voor Frankrijk trouwens. Ook wel eens een discussie gehad toen ik nog huurde over een teruggebracht exemplaar. Je voorkomt idd een hoop gezeur!!!
 
motorscooter huren, dat waren de enige niet-waardeloze-en-betaalbare-tweewielers die ik daar te huur zag staan.

heb uiteindelijk niks meer gehuurd, vond het nogal onzinnig om zoveel neer te leggen voor motoren die minder zijn dan wat ik normaal onder me kont heb.

dit jaar gaat de motor gewoon mee naar portugal :)
 
Laatst bewerkt:
trekhaak 100 euro? hehe, uhm gehehe. dat zal het zijn ja...

begin maar vanaf 800 euro te denken..

Motor huren in frankrijk gaat vrij makkelijk. voorwaarde is volgens mij wel dat je 23 jaar of ouder bent en al enige ervaring hebt, maar dit kan per verhuurder afhangen.

Je loopt een motorverhuurzaak binnen en je kan dezelfde dag nog touren.
 
Motor huren in frankrijk gaat vrij makkelijk. voorwaarde is volgens mij wel dat je 23 jaar of ouder bent en al enige ervaring hebt, maar dit kan per verhuurder afhangen.
24 jaar en het A-rijbewijs sinds 2003 :]

Oh, en een trekhaak voor mijn auto kost rond de €200,- ex btw ex kabelset. Dus tel uit rond de €450,- Loopt toch al gauw in de papieren.
 
24 jaar en het A-rijbewijs sinds 2003 :]
Oh, en een trekhaak voor mijn auto kost rond de €200,- ex btw ex kabelset. Dus tel uit rond de €450,- Loopt toch al gauw in de papieren.

4 dagen huren en je zit rond hetzelfde bedrag. Ik schat in dat een SS nog wel wat duurder is. Bovendien heb je 'm dan alleen nog WA.
Van de huur zie je later niets terug, de trekhaak kan later ook nog diensten bewijzen.
 
trekhaak 100 euro? hehe, uhm gehehe. dat zal het zijn ja...

begin maar vanaf 800 euro te denken..

Motor huren in frankrijk gaat vrij makkelijk. voorwaarde is volgens mij wel dat je 23 jaar of ouder bent en al enige ervaring hebt, maar dit kan per verhuurder afhangen.

Je loopt een motorverhuurzaak binnen en je kan dezelfde dag nog touren.


dan wordt je serieus afgezet...
 
hmmm, ik was er laatst met een vriend over bezig om een motorverhuur bedrijf te beginnen in zuid-frankrijk. Maar ik wist niet zeker of er wel genoeg vraag naar was.
Maar als er zelfs een topic over aangemaakt word op MF is dat toch misschien iets om dieper over na te denken... :)
 
dan wordt je serieus afgezet...


In dat geval zal het wel aan het merk en type auto liggen? bij de officiele bmw dealer blijkt 800 een normale prijs te zijn, zie de trekhaak als een uitbreiding van een auto, elke officiele dealer zal hier een standaard prijs voor hebben.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan