Motor huren in Spanje

Cat-lover

MF'er
23 jul 2002
173
0
Sint-Oedenrode
Is er iemand die weet of je in Spanje via een (liefst Nederlandse) organisatie motoren kunt huren?
Een collega wil niet met de motor daar naar toe rijden, maar wel daar aangekomen motor rijden (spullen nemen ze zelf mee). Maar het liefst zouden ze wel via een Nederlandse organisatie een motor huren (of iig vanuit hier regelen, zodat ze zeker zijn van motoren), zodat ze zeker weten dat het goed geregeld is. Want met die spanjaarden is het maar afwachten natuurlijk ;)

Voor het huren van auto's is zoiets wel goed geregeld, maar voor motoren is er niet te vinden te vinden.
Gewoon een motor in Nederland huren is al moeilijk, maar in het buitenland ... niets kunnen vinden. Weet iemand misschien (internet-)adressen voor me?
 
Het ging ook meer over vanuit een Nederlandse org.
Bij auto's is dat bv Budget of Hertz. Is er zoiets ook voor motoren?
 
Ik hoop voor je dat je er wat voor over hebt want de prijzen word je niet vrolijk van, schijnt te maken te hebben met het grote aantal ongelukken in Spanje. :?
Ik heb het in Spanje zelf geprobeert, misschien beter in NL.
ff zoeken met google of zoiets. of hier op het forum zoeken.
Anyway als alles goed te regelen is , alvast een fijne vakantie!
 
Een maat van me is bezig op een verhuur bedrijf voor motorfietsen te starten in Spanje, maar zijn probleem is de verzekering.

In Madrid zit een BMW dealer, met een verkooppunt ook in Barcelona. Zij verhuren BMW motorfietsen.

Ro
 
Ik hoop voor je dat je er wat voor over hebt want de prijzen word je niet vrolijk van, schijnt te maken te hebben met het grote aantal ongelukken in Spanje. :?
Ik heb het in Spanje zelf geprobeert, misschien beter in NL.
ff zoeken met google of zoiets. of hier op het forum zoeken.
Anyway als alles goed te regelen is , alvast een fijne vakantie!
Met Google heb ik alleen maar bedrijven in Spanje kunnen vinden. Ook toertochten die daar georganiseerd gemaakt kunnen worden. Verder zijn de prijzen idd aan de erg hoge kant. Kun je denk ik nog beter hier in Nederland een motor huren en dan die kant op rijden. (of in de trein inladen ofzo).
Hier op het Forum heb ik zo 1,2,3 niets kunnen vinden. Alleen verhuur hier in Nederland.
 
Las in de MOTO73 dat je je motor naar Spanje kan laten transporteren.www.enruta.nl
Heb je toch je eigen motor daar! kosten €475 retourtje (Catalonië)
Is misschien een idee...

Maar zelf rijden is toch ook leuk, Ik ga zelf naar Jerez, zie Motogp Jerez 11 Mei
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop voor je dat je er wat voor over hebt want de prijzen word je niet vrolijk van, schijnt te maken te hebben met het grote aantal ongelukken in Spanje. :?
Ik heb het in Spanje zelf geprobeert, misschien beter in NL.
Kan ook komen doordat de meeste motoren hier niet all-risk te verzekeren zijn en dat WA verzekering ook loeiduur zijn.
Ik woon in Baskenland en betaal +700 euro WA voor een CBR600, is zo ongeveer het goedkoopste wat je hier kunt vinden.
Verder heb je hier idd veel meer ongevallen dan in Nederland (ook veel meer bochtjes waar je uit kunt vliegen :) )en wordt er meer gestolen, wat ongetwijfeld in de prijs wordt meeberekend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan