Motor huren in Turkije

JoKing

MF veteraan
8 jul 2001
1.995
0
Putten
Ik ga morgen met familie en kennissen op vakantie naar Turkije.

Aangezien de vader van mijn vriendin, een kennis en ik een motorrijbewijs hebben, willen we graag een dag een motor huren.

Nou hoor ik dat de wegen niet zo goed zijn en dat ze toeristen wel eens naaien met de verzekering.

Is het dus verstandig daar een motor te huren?

Wie o wie heeft hier ervaring mee?
 
geen ervaring mee...ik wou het ook doen...maar toch niet gedaan...aangezien ze voor een beetje motor(lees lichte shadow) voor de rest alleen maar 125 of 250 off the roadtjes....wege zijn idd kut...en ze vragen zo een 150 a 200 piek voor een dag voor een zware fiets...dan hoeft het van mij nie meer....
 
200 piek voor zware fiets, daar kan je\'t in Nederland niet voor gehuurd krijgen.
 
NIET doen.

Je kan er wel vette motoren huren (eigenlijk heel veel motor-scooters, van die 100cc-125cc dingen).

Maar men rijdt daar ONWIJS aso en chaotisch...en de verzekering is vaak niet of maar half geregeld.

Ben er zelf geweest 2 maanden geleden, en verschillende verhalen gehoord van de hotelbaas daar...

Het kan wel, maar zoek dan naar een goede verhuurder, en lees alle kleine lettertjes goed!
 
Ik sluit me volledig bij Duderuud aan: het verkeer is chaotisch en asociaal, het wegdek is vaak slecht en stoffig en 125cc\'tjes zijn de meest gangbare motoren. Mocht je al een snellere fiets tegenkomen, dan zijn de banden op zijn minst vierkant. :(

Mocht je toch huren: lees goed de kleine lettertjes en doe voorzichtig! Overigens is een helm en pak niet verplicht en betwijfel ik of je dat erbij kan huren (helm misschien wel maar een motorpak waarschijnlijk niet).

Mijn advies: heb geduld tot je weer terug in ons kikkerlandje bent...
 
Mietjes }) , kheb met mijn eigen FZR1000 daar 3 weken rond gereden, maar een keer of 8 bijna dood geweest... ( uitwijk acties tot in de sloot...)

Effe serieus... als je het daar overleefd op de motor heb je een goede engelbewaarder ( of heel veel geluk.)
 
Ik zal jullie advies opvolgen.

Het is op moment hier (Rotterdam) klote weer en had graag even lekker in de zon gereden.

Zal me inhouden :+
 
Sorry heren,

Het zal er wel aan liggen waar je zit, maar ik heb daar lekker een autotje gehuurd.
Gaotisch verkeer ?? Amsterdam is erger....

Geen problemen met het verkeer gehad daar.
Uiteraard zijn de wegen wat minder, en kunnen de mensen minder rijden.
Maar als je gewoon laat zien dat je er bent, dan gaat alles goed, nogmaals, amsterdam is veel erger.

Wel heb ik slechte verhalen gehoord over Istanbul en omgeving.
Zelf zat ik aan de westkust.
 
Ik kom regelmatig in Amsterdam en ook met de auto (heb een paar maanden bij het Vondelpark gewerkt) maar vergeleken met Alanya is Amsterdam echt peanuts.

Je moet in Amsterdam gewoon weten waar je naartoe wil en hoe. Je hoeft niet echt te vrezen voor je leven, wat ik in Alanya wel had.

De transfer van en naar de luchthaven was nog erger dan bij mijn schoonouders in de auto (niet verder vertellen ;) )
 
Als je graag eens in je blote bast en met je zwembroekje aan op een Hayabusa wilt rond gaan racen, heb je in Turkije je kans. Zou het verder niet echt aanraden. Ben er deze zomer geweest en die lui rijden er als gekken. Taxi\'s, brommers, mtoren, scooters. Alles schiet van links naar rechts en weer terug over de rijbaan. Zou gewoon lekker wachten totdat ik weer thuis was. Verder vast prettige vakantie...
 
Afgezien van het verkeer is Turkije me trouwens heel goed bevallen. Vriendelijke mensen, lekker eten, goedkoop, prachtig weer (45 graden in de schaduw).
 
Ik ga dus maar niet motorrijden daar.

Maar ik moet nog wel een leren motorbroek hebben.
Kan ik die daar goedkoop krijgen?
 
in amsterdam wordt enkelt beschaafd gereden, ja!

enfin, je kan het beste een brommert huren die ver van je eigen brommer afstaat (vaak niet zo moeilijk met die meuk). Ik had es een crossrtje gehuurd die kwa \"zit\" dicht bij me duke komt... da\'s pas gevaarlijk... ga je bijna remmen op zijn duke\'s, dan kom je bedrogen uit... ook weer schrikken toen ik weer op mijn eigen brommer zat... meeste lol gehad met een pretentieloze yamaha trailway... geweldig genoten.
 
das pas gaaf! Turkije is heel anders als de meesten hier denken.
Alle foto's hieonder zijn in Turkije genomen

turksneeuw.jpg


turkmoder.jpg


turkbergen.jpg


Het hele verhaal van deze trip staat op http://www.peelrijders.nl/turkije.html
(deze rit was ik niet bij)
Ro, die alles bij elkaar zo'n 8000 km door Turkije is wezen knallen
 
Ik ga dus maar niet motorrijden daar.

Maar ik moet nog wel een leren motorbroek hebben.
Kan ik die daar goedkoop krijgen?

Ik heb de afgelopen zomer ook in Turkije wat rond gekeken naar motorkleding. Maar het is mij van verschillende kanten afgeraden om motorkleding te kopen in Turkije i.v.m. slecht leer en slechte stiksels.
Het zal misschien niet overal in Turkije slecht van kwaliteit zijn maar wat ik zelf gezien heb is het niet overal al te best.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan