Fear
MF'er
Als eerste even een klein stukje geschiedenis/ervaringen:
Wil deze zomer toch wel weer eens een motor huren en dan een weekendje gaan touren door Frankrijk of Duitsland. Weet alleen niet wat te huren...
Vorige keren heb ik een Kawasaki Z750 en een Suzuki SV650 S bij MG Parts te Berlicum gehuurd. Voordeel is dat die zaak relatief goedkoop is en hier maar een paar kilometer vandaan ligt. Dus ik ben niet alle vrije kilometers al kwijt door alleen de motor al op te halen. Nadeel is dat de bovenstaande motoren de beste zijn die ze hebben. Rest zijn chopper-modellen waar ik niets mee heb (heb meer met supersport-modellen).
Dus toch maar eens bij Silverline wezen kijken en daar wil ik best een motor huren. Die vrije kilometers worden toch wel overschreden, dus dan zijn het er maar een paar meer die ik moet betalen. Alleen de vraag is nu welke motor ik wil gaan huren. Keuze is niet makkelijk met motoren als een Yamaha R1, BWM S 1000 RR, Ducati 848 en een MV Agusta F4
Nadeel is wel de overstap van relatief "zwakke" motoren als een Kawaski Z750 en een Suzuki SV 650 S naar bovenstaande motoren met heel wat meer PK's en andere klassen. Maar goed, daar zit ik niet het meeste mee. Zit er vooral mee dat we dus vooral bergwegen gaan rijden en vraag me af of het dan überhaupt handig is dergelijke motoren te rijden, of dat ik beter voor een Ducati Monster 1100, Triumph Speed Triple of een andere naked moet gaan.
De twijfel...
Ik heb de vorige keren op de SV 650 S het meeste plezier gehad: zo'n twin rijdt gewoon relaxter dan de Z750: een vier in lijn. Al is een Z750 met een vier in lijn natuurlijk wel anders dan een MV Agusta F4 of een Yamaha R1. Als ik test zo lees in diverse motorbladen dan schijnt de BWM S 1000RR toch zeer goed te rijden en goed te sturen, zelfs voor bergweggetjes. Maar heb het idee dat ik me nu best blind aan het staren ben op de BWM en de MV Agusta, eigenlijk gewoon aan het geilen op cijfertjes en looks.
Al twijfel ik zeer of die laatste wel kan, want een Kawasaki ZX-10R en een Aprilia RSV 1000R (bouwjaar 2004) is al te klein voor me. Als in dat mijn benen boven de tank uitsteken, dus ik val niet lekker in de motor als het ware. Yamaha YZF R1 en Honda VTR ging wel goed qua zitpositie. Nu hebben de R1 en BMW een zithoogte van 820mm en de MV van 860mm. Maar een hogere zithoogte wil natuurlijk niets zeggen, aangezien je dan met je knieën nog erger tegen je lichaam aan zit.
Maar goed, lang verhaal kort:
Als het beter zou zijn een naked te huren dan kan ik ook eens bij Ducati Zaltbommel kijken. Dan kan ik aankomende week een keer langs gaan en dan passen welke motoren goed vallen. Dat maakt de keuze wel makkelijker, want is natuurlijk heel erg rot als ik Motor X huur en als ik deze dan op ga halen er achter kom dat het niet allemaal past.
Al zou ik ook Silverline kunnen bellen om te vragen of ik gewoon vrijdag mag komen en dan proef mag zitten op de moteren die niet verhuurd zijn van het weekend. Heb verder geen ervaring met Silverline en weet niet hoe ze daar over denken/doen.
Wil deze zomer toch wel weer eens een motor huren en dan een weekendje gaan touren door Frankrijk of Duitsland. Weet alleen niet wat te huren...
Vorige keren heb ik een Kawasaki Z750 en een Suzuki SV650 S bij MG Parts te Berlicum gehuurd. Voordeel is dat die zaak relatief goedkoop is en hier maar een paar kilometer vandaan ligt. Dus ik ben niet alle vrije kilometers al kwijt door alleen de motor al op te halen. Nadeel is dat de bovenstaande motoren de beste zijn die ze hebben. Rest zijn chopper-modellen waar ik niets mee heb (heb meer met supersport-modellen).
Dus toch maar eens bij Silverline wezen kijken en daar wil ik best een motor huren. Die vrije kilometers worden toch wel overschreden, dus dan zijn het er maar een paar meer die ik moet betalen. Alleen de vraag is nu welke motor ik wil gaan huren. Keuze is niet makkelijk met motoren als een Yamaha R1, BWM S 1000 RR, Ducati 848 en een MV Agusta F4
Nadeel is wel de overstap van relatief "zwakke" motoren als een Kawaski Z750 en een Suzuki SV 650 S naar bovenstaande motoren met heel wat meer PK's en andere klassen. Maar goed, daar zit ik niet het meeste mee. Zit er vooral mee dat we dus vooral bergwegen gaan rijden en vraag me af of het dan überhaupt handig is dergelijke motoren te rijden, of dat ik beter voor een Ducati Monster 1100, Triumph Speed Triple of een andere naked moet gaan.
De twijfel...
Ik heb de vorige keren op de SV 650 S het meeste plezier gehad: zo'n twin rijdt gewoon relaxter dan de Z750: een vier in lijn. Al is een Z750 met een vier in lijn natuurlijk wel anders dan een MV Agusta F4 of een Yamaha R1. Als ik test zo lees in diverse motorbladen dan schijnt de BWM S 1000RR toch zeer goed te rijden en goed te sturen, zelfs voor bergweggetjes. Maar heb het idee dat ik me nu best blind aan het staren ben op de BWM en de MV Agusta, eigenlijk gewoon aan het geilen op cijfertjes en looks.
Al twijfel ik zeer of die laatste wel kan, want een Kawasaki ZX-10R en een Aprilia RSV 1000R (bouwjaar 2004) is al te klein voor me. Als in dat mijn benen boven de tank uitsteken, dus ik val niet lekker in de motor als het ware. Yamaha YZF R1 en Honda VTR ging wel goed qua zitpositie. Nu hebben de R1 en BMW een zithoogte van 820mm en de MV van 860mm. Maar een hogere zithoogte wil natuurlijk niets zeggen, aangezien je dan met je knieën nog erger tegen je lichaam aan zit.
Maar goed, lang verhaal kort:
- Is het handig om een supersport te huren voor een weekend door de bergen touren of is het dan toch handiger een naked te huren?
- De zithoogte van de MV F4 is 40 mm hoger dan de BMW en de R1. Is dit beter of betekent het juist dat de knieën meer naar je lichaam getrokken zijn?
Als het beter zou zijn een naked te huren dan kan ik ook eens bij Ducati Zaltbommel kijken. Dan kan ik aankomende week een keer langs gaan en dan passen welke motoren goed vallen. Dat maakt de keuze wel makkelijker, want is natuurlijk heel erg rot als ik Motor X huur en als ik deze dan op ga halen er achter kom dat het niet allemaal past.
Al zou ik ook Silverline kunnen bellen om te vragen of ik gewoon vrijdag mag komen en dan proef mag zitten op de moteren die niet verhuurd zijn van het weekend. Heb verder geen ervaring met Silverline en weet niet hoe ze daar over denken/doen.