motor huren met 25KW in USA

RipCurl

MF'er
5 nov 2002
178
6
Almere
Hoi,

ik ga eind juni voor 2,5 maand werken net buiten New York en daarna ga ik nog een maand rondreizen. Ik wil weten of het mogelijk is om met je 25KW rijbewijs een motor te huren, heeft iemand daar ervaring mee of weet iemand dit ???

Zou wel leuk zijn als ik route 66 af kon gaan namelijk.......

Hmm, los van je 25kw probleem zijn ze in de VS niet zo happig op het verhuren van auto's of motoren aan "jongeren". Je bent net 21 zie ik, dus dat zal al wat schelen, maar ik denk niet dat het makkelijk is.

Hier een stukje uit de budget voorwaarden voor autohuur in de VS:
Budget, like all car rental companies, requires drivers in the United States to be 25 years of age or older. However, there are some US locations where the minimum age is 21 with an applicable surcharge. Age requirements, restricted vehicle types, and surcharges vary by location. In New York, drivers 18-24 are eligible to rent from any car rental company, including Budget, but should expect to pay a surcharge related to the increased cost of insurance and a company's loss experience.

Mocht het echt moeilijk blijken, zou je ook kunnen proberen om het vanuit Nederland te regelen.

Kan je (nederlandse?) verzekering hier niet moeilijk over gaan doen ? Stel je voor je hebt een Nederlandse verzekering en je krijgt een ongeluk.

Maar BGL heeft ook wel gelijk. 25Kw bestaat niet in de States en alles wat niet bestaat of verboden is mag.

[me]GSX-Reinier denkt dat je beter de ambasade kan bellen, of het toeristenburo.[/me]

Dat dekt de verzekering van de huurmaatschappij dan toch?

Hmm. Ok maar wat als je je been breekt ? Wie betaald de kosten voor de repratriering (waar is de spellingscontrole als je hem nodig hebt :X ?) Heb je daar een nederlandse reisverzekering voor die hier moeilijk over kan gaan doen ?

In Europa worden de kosten voor het ziekenhuis betaald door de ziektekostenverzekering maar of dat in Amerika ook zo is weet ik niet. Dus dat kan ook lastig worden.

Hoi,

ik ga eind juni voor 2,5 maand werken net buiten New York en daarna ga ik nog een maand rondreizen. Ik wil weten of het mogelijk is om met je 25KW rijbewijs een motor te huren, heeft iemand daar ervaring mee of weet iemand dit ???

Zou wel leuk zijn als ik route 66 af kon gaan namelijk.......

weet jij wel hoelang rijden dat is van Newyork tot het begin van de route 66 :?
want alsjij werkt voor 2.5 maand, waar wil jij de tijd weghalen om de route 66 te rijden.....als ik jouw ws dan zou ik de gehele route rijden van de blue Ridge Parkway en van daar uit zou ik de richting nemen van de Dragon tail.

weet jij wel hoelang rijden dat is van Newyork tot het begin van de route 66 :?
want alsjij werkt voor 2.5 maand, waar wil jij de tijd weghalen om de route 66 te rijden.....als ik jouw ws dan zou ik de gehele route rijden van de blue Ridge Parkway en van daar uit zou ik de richting nemen van de Dragon tail.

heb geen idee, maar kan ook een vliegtuig nemen naar chicago ??

Terug
Bovenaan Onderaan