Motor huren of kopen op Malta

Hewi

Banned User
18 jun 2004
2.084
0
Vlijmen
Binnenkort verhuizen wij naar Malta, en we nemen de Goldwings dus niet mee. Het zal wel weer wennen zijn zonder onze trouwe "bankstellen", maar de Maltese wegen zijn gewoonweg niet geschikt voor dat type motor. Er rijden uberhaupt weinig motoren op Malta (niet zo verwonderlijk !), en wàt er rijdt is hoofdzakelijk Off-roads. Ik denk dat we eerst maar eens een paar keer een motor huren om te kijken òf we wel motor gaan rijden, dan kunnen we altijd nog kijken of we wèl of niet een motor kopen. Best kans dat ik het op Malta gewoon te gevaarlijk vind met al die gaten in de weg (eigenlijk kan je soms beter spreken van stukjes asfalt tussen de gaten) .... enfin, we zien wel .... :]
 
Het zal even wennen zijn, maar een beetje offroad-met-verlichting maakt van een hele slechte weg goed begaanbaar terrein.

Ik zou niet lang hoeven aarzelen hoor, wel of geen motor. Al die achteraf-weggetjes daar, heerlijk lijkt me dat. Beter dan een volgepropte snelweg en met fietsers geinfecteerde dijken hier in Nederland.
 
Veel andere dingen dan Off-roads zul je er echt niet vinden. Zo groot is Malta namelijk niet dus die Goldwing kan je wel vergeten.

Ze hebben 1 grote lange weg daar waar ze normaal wel is wat drag-races houden met motoren en auto's maar dan heb je alles ook wel gehad. En kijk niet op van het hoge poser gehalte daar in Malta, ze "tunen" echt alles op de auto/motor maar ze hebben er geen kont aan op een eiland van 28 bij 5 km :)
 
Het zal even wennen zijn, maar een beetje offroad-met-verlichting maakt van een hele slechte weg goed begaanbaar terrein.

Ik zou niet lang hoeven aarzelen hoor, wel of geen motor. Al die achteraf-weggetjes daar, heerlijk lijkt me dat. Beter dan een volgepropte snelweg en met fietsers geinfecteerde dijken hier in Nederland.

28 bij 5 km dude :) Dan is Nederland echt beter, zeker als je bekijkt dat ze ook nog is 365 kerken hebben staan. (Het idee daarachter was voor elke dag een andere kerk.) Zo groot is het allemaal niet :)
 
Het zal even wennen zijn, maar een beetje offroad-met-verlichting maakt van een hele slechte weg goed begaanbaar terrein.

Ik zou niet lang hoeven aarzelen hoor, wel of geen motor. Al die achteraf-weggetjes daar, heerlijk lijkt me dat. Beter dan een volgepropte snelweg en met fietsers geinfecteerde dijken hier in Nederland.

Klopt wel een beetje ... je kan op Malta wèl lekker de rust opzoeken ... alhoewel; rust?? ... met een offroad?? .... lol !!
 
Hm, da's inderdaad wel erg klein. Maar dan nog: in 28 bij 5 km kun je heel wat rustige geitepaadjes verstoppen hoor :)
 
Veel andere dingen dan Off-roads zul je er echt niet vinden. Zo groot is Malta namelijk niet dus die Goldwing kan je wel vergeten.

Ze hebben 1 grote lange weg daar waar ze normaal wel is wat drag-races houden met motoren en auto's maar dan heb je alles ook wel gehad. En kijk niet op van het hoge poser gehalte daar in Malta, ze "tunen" echt alles op de auto/motor maar ze hebben er geen kont aan op een eiland van 28 bij 5 km :)


Bijna goed .... Het Eiland Malta meet 26 bij 16 kilometer ... en er zijn inmiddels weer een paar wegen bijgekomen, maar je hebt gelijk ... voor een Goldwing is 't niks ...
 
28 bij 5 km dude :) Dan is Nederland echt beter, zeker als je bekijkt dat ze ook nog is 365 kerken hebben staan. (Het idee daarachter was voor elke dag een andere kerk.) Zo groot is het allemaal niet :)


Het idee daar achter is dat ze gewoon 365 "bescherm-heiligen" hebben gevonden welke gerelateerd zijn aan een dorp of stad, zodat er iedere dag wel een "naamdag" van zo'n heilige gevierd kan worden ergens op Malta.
 
Bijna goed .... Het Eiland Malta meet 26 bij 16 kilometer ... en er zijn inmiddels weer een paar wegen bijgekomen, maar je hebt gelijk ... voor een Goldwing is 't niks ...

My bad, ik was in de war met het "dunste" gedeelte als het ware, dat zou 5km moeten zijn.
 
Het idee daar achter is dat ze gewoon 365 "bescherm-heiligen" hebben gevonden welke gerelateerd zijn aan een dorp of stad, zodat er iedere dag wel een "naamdag" van zo'n heilige gevierd kan worden ergens op Malta.

Maar ook voornamelijk dat ze elke dag een andere kerk zouden kunnen nemen.
 
Maar ook voornamelijk dat ze elke dag een andere kerk zouden kunnen nemen.

Dat is niet helemaal zo, en ligt nogal gevoelig op Malta. Nagenoeg iedereen is een zogenaamd "parochie-lid" en het is ongepast ten opzichte van de eigen parochie om zonder goede reden de kerk van een andere parochie te bezoeken. Het is niet zo dat het niet mag, maar het is een soort van "not done".
 
Ik moet eigenlijk even iets regelen met Goldy, maar we zijn vast begonnen met onze vriendjes in Nederland gedag te zeggen, en dat gaat soms gepaard met de nodige alcohol .... ik heb nu zo'n koppijn, en voel mij zó gammel dat ik het misschien beter even uitstel .... zo'n Goldwing is tòch wel zwaar !! LOL !!
 
motor rijden op malta..nee dat wordt niks..al schijnen ze daar wel te dragracen op een verlaten vliegveldje..maar das weer niks voor jullie goldwingers he ;)

sjagerijning volk hoor op malta..enige leuke mensen die ik daar heb ontmoet waren geemigreerde schotten :+
 
motor rijden op malta..nee dat wordt niks..al schijnen ze daar wel te dragracen op een verlaten vliegveldje..maar das weer niks voor jullie goldwingers he ;)

sjagerijning volk hoor op malta..enige leuke mensen die ik daar heb ontmoet waren geemigreerde schotten :+

Dasghu M-71 !! .... T'kellem Malti ? *D
 
Ik zou op Malta maar lekker in een blik rijden. Zo blauw als een tientje achter het stuur stappen is daar gewoon legaal, verder ken ik nog niemand uit Malta die kan rijden. (en ik ken er echt wel een paar...) Als je er dan toch voor kiest, zou ik lekker een licht crossertje nemen. kan je tenminste op de stranden komen..
 
Zow, jij doet wat ik jaren geleden van plan was, verhuizen naar Malta.
Ik heb in eerste instantie mij hart verloren op Gozo, maar het drukkere Malta bekoort mij ook zeer.
Ik heb heel wat weken doorgebracht in het plaatsje Msida (net buiten Valetta) Ik logeerde bij een bevriende Maltezer en keek vanuit zijn penthouse uit over de promenade van Sliema. :}
Helaas was het onmogelijk op een work permit te krijgen, maar nu Malta bij de EU zit is het wel makkelijker geworden denk ik.

Je boft maar!!
Veel plezier daar.

Oh en over motorrijden daar, dat weet je zelf ook, beter een betaalbaal off the roadje kopen, je weet ook waarom! ;)
 
ben er net een paar weken geleden op vakantie geweest.

Wat een drukte, wat een oude bussen, wat een warmte, wat een rare taal (het maltees dan), wat een stevig voedsel (die rabbit stew), wat een dikke konten :)

veel plezier daar, ik zou me daar na een tijdje toch een beetje opgesloten gaan voelen denk ik.

ps.
waterscooter is denk ik de beste motor daar.
 
Zow, jij doet wat ik jaren geleden van plan was, verhuizen naar Malta.
Ik heb in eerste instantie mij hart verloren op Gozo, maar het drukkere Malta bekoort mij ook zeer.
Ik heb heel wat weken doorgebracht in het plaatsje Msida (net buiten Valetta) Ik logeerde bij een bevriende Maltezer en keek vanuit zijn penthouse uit over de promenade van Sliema. :}
Helaas was het onmogelijk op een work permit te krijgen, maar nu Malta bij de EU zit is het wel makkelijker geworden denk ik.

Je boft maar!!
Veel plezier daar.

Oh en over motorrijden daar, dat weet je zelf ook, beter een betaalbaal off the roadje kopen, je weet ook waarom! ;)

Ik wist dat ik op je kon rekenen !!! ... :} :} :} Ik heb zèlf 5 jaar in M'sida gewoond !! Waarschijnlijk ken je mijn huis wel; recht tegenover the Parish-Church van M'sida aan de andere kant van de rotonde heb je een winkel in huishoudelijke artikelen "De Battista" . In dat huis boven die winkel woonde ik en had dus ook dat enorme dakterras waar ik nog best wel leuke feesten heb gegeven !! Ik ben heel nieuwsgierig in welk huis jij dan hebt gewoond in M'sida waar je de boulevard van Sliema kon zien ... dat moet dan aan de kant van Pièta of Gzira geweest zijn. Hetty en ik gaan waarschijnlijk op The Strand wonen, maar we zijn nog verschillende mogelijkheden aan het aftasten. En waarschijnlijk huren we eerst maar eens een Offroad om te kijken hoe dat bevalt voor we er één kopen.

ps. Ik ben trouwens "Ginger" .... als dat je iets zegt ... (misschien heb je ooit de uitzending van Xarabank gezien waar in ik opgetreden heb?)

Groetjes : Willem en Hetty
 
Laatst bewerkt:
EUh :? no English only ;)


Waarmee ik maar aan wilde geven dat je de Maltezen eigenlijk slecht kent. Als je er zo kort geweest bent en zó weinig omgang met ze gehad hebt dat je deze simpele woordjes niet herkent, lijkt het mij onterecht dat je zo over ze oordeelt. Persoonlijk ken ik de Maltees in het algemeen als bijzonder hartelijk en vriendschappelijk zodra je blijk geeft ook in hen en hun leven en cultuur geïnteresseerd te zijn. Je hebt zelfs niet de moeite genomen om te proberen een Maltees in zijn eigen taal te begroeten, laat staan te woord te staan. Misschien lag het ook een beetje aan jezelf ?
 
Waarmee ik maar aan wilde geven dat je de Maltezen eigenlijk slecht kent. Als je er zo kort geweest bent en zó weinig omgang met ze gehad hebt dat je deze simpele woordjes niet herkent, lijkt het mij onterecht dat je zo over ze oordeelt. Persoonlijk ken ik de Maltees in het algemeen als bijzonder hartelijk en vriendschappelijk zodra je blijk geeft ook in hen en hun leven en cultuur geïnteresseerd te zijn. Je hebt zelfs niet de moeite genomen om te proberen een Maltees in zijn eigen taal te begroeten, laat staan te woord te staan. Misschien lag het ook een beetje aan jezelf ?

Woordjes kennen ? ze spreken Engels joh..alsof je hier Fries moet gaan leren omdat je een weekje op vakantie bent ;)

Ik ken ze als lui, onbeschoft met erg laag serviceniveau..."niet mijn tafel", voor, hoofd en nagerecht tegelijk op tafel zetten, liefst ook nog voor 1 persoon en een kwartier later pas voor de 2e persoon. En de Maltezen die zelf op vakantie waren waren equivalenten van de familie flodder.

Zal me leren om naar een minder toeristisch plaatsje te gaan :+

Maar er waren ook wel Maltezen die er net zo over dachten en zioch schaamden voor de waardeloze service etc.

Ken je Mac (Schot) & Fleur (Maltese) ?..als je er toch gewoond heb..zo groot is Malta niet he ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan