Motor huren op de Canarische Eilanden

Let ook goed op de verzekering: all-risk kan daar geloof ik niet. En als je een eigen risico hebt, maak dan idd die foto's, want ik heb daar rare dingen over gehoord (ook met auto's). Als je wat huurt voor meer dan 1 dag, weten ze aan de hand van je ingevulde formulieren, waar je verblijft en dus ook de motor/auto. Vind je opeens een deuk de volgende morgen en weg is je eigen risico!
Pessimistisch he?
 
Ik zag dit topic en toevallig ben ik afgelopen kerst met mijn familie op Tenerife geweest. Er zitten 2 zaken die motoren verhuren in Playa de las Americas (ik ga er vanuit dat je hiernaartoe of naar Los Cristianos gaat :? ), waarvan de een erg netjes was (deze zaak verkocht ook motoren, minibikes, scooters, etc.) en eentje was :N .

Ik ben helaas alleen wezen informeren met mijn broertje, maar het zag er allemaal goed uit daar. Het was voor ons (vanwege de drukte) echter alleen maar mogelijk om 3 dagen te huren, terwijl wij maar 1 dag de bergen in wilde. Dus dat kon helaas niet doorgaan '( Er werkte in deze zaak ook een Nederlandse vrouw, wat het allemaal iets makkelijker maakte en de motoren zagen er daar goed onderhouden uit....

Maar sinds het begin van dit verhaal zit ik me al te verbijten op de naam van het bedrijf |( . Het zat in ieder geval aan een zijstraat van de hoofdstraat en vlakbij de hoofdvestiging van Avis, dus moet met die aanwijzingen te vinden zijn :)

Hoop je zo een beetje geholpen te hebben!
 
Laatst bewerkt:
Een jaar of drie geleden op Gran Canaria: Motor gehuurd, één of andere vage ouwe yamaha, ik derop om de remmen te proberen: volkomen shit, ik had meteen geen zin meer om een andere te proberen. Mijn vriendin wel, maar met me spijkerbroekje en sportschoentjes en jethellumpie op was ik blij dat ik hem weer heel had ingeleverd...
 
Op La Palma heb ik een fantastische motorvakantie gehad. In het dorp Los Llanos de Aridane zat een verhuurbedrijf waar ik een Honda Dominator heb gehuurd. Een heel geschikte en toegeeflijke motor voor de wegen daar. Mototours.de verhuurt trouwens ook off-road motoren en organiseert tochten.

-De asfaltwegen zijn perfect. Wel schijnen er na een regenbui veel stenen op de weg te liggen. Ik was er echter in een droge periode. Mei lijkt me wat dit betreft een goede maand. Dan heb je een grote kans op droog weer en het is er nog niet te heet.
-Er zijn maar een paar drukke wegen op het eiland, tussen de grote dorpen en Sta Cruz. Op de rustige delen van het eiland heb je het rijk bijna alleen.
-De wegen zijn vrij bochtig, dus snelheden boven de 100 haal je niet vaak. Ik vond het echter ook een prettig gevoel om met 60 schuin door de bocht te gaan.

Een aanrader!
 
Terug
Bovenaan Onderaan