Motor huren op Lanzarote

TheoN

MF'er
5 feb 2003
118
0
Huissen
Vraagje:
Ik ga in juni een weekje of twee naar Lanzarote. En om de vakantie compleet te maken wil ik daar ook een paar dagen lekker :]
Zijn er hier mensen met ervaring v.w.b. het huren van een motor op Lanzarote. Wat kost dat nou zo ongeveer, wat is er (waar) te huur en hoe is het bevallen?
 
Ben wel op Tenerife geweest, en de leukste motor was een tenere, er was zo fucking war, dat ik er niet aan motor rijden wilde denken, en zkers niet daaro met spijkerbroek en geleende helm, dus maar niet gedaan.

Afgelopen jaar op Kreta meerde SM's te huur zien staan, waaronder een 660 SM, ook maar weer niet gedaan, ten eerste was me zoontje van nog geen jaar er toen bij, en ten tweede hoort je te knallen met zo'n ding, en dan weer zonder leer op die stoffige en gladde wegen, laat maar.

Mijn probleem is dat ik moeite heb met toeren, ga toch weer knallen natuurlijk
 
Ik heb op Lanzarote een brommert gehuurd en dat was uiteindelijk de reden om thuis aangekomen meteen voor het A-tje op te gaan ;)

Op Lanzarote vindt je letterlijk op iedere hoek van de straat verhuurbedrijfjes. Vaak lijkt het alsof ze alleen aan automobielen doen maar dat is niet zo. Vraag naar de motoren en het gaat goed komen !

Prijzen weet ik niet meer, ik stel voor even google te gebruiken, zoek wat verhuurbedrijven en stuur ze een emailtje!

De meeste verhuurbedrijfjes zijn deel van een grote keten, Dus al zie je 100 bedrijfjes, uiteindelijk heb je met een handjevol verhuurders te maken. Dus ik vrees dat er weinig valt af te dingen (toch maar proberen).
Neem wel zelf je eigen helm en zo mee, die fietspetjes die je meekrijgt waaien van je hoofd boven de 50 km/uur

De service die ik heb ervaren was goed. Ik was zo slim om het het sleuteltje onder het zadel te verstoppen, en dan moet er iemand komen om hem weer open te maken. Gratis !

Laatste tip .. vooral langzaam rijden. het eiland is veel te klein om snelheid te maken. Je gaat toch ook geen 200 km/uur op texel rijden (toch ?)
 
Lanzarote is toch veel te klein om een motor te huren, ik heb er zelfs een (gewone) fiets (ja zo'n ding waar je op moet trappen |( ) gehuurd en heb toen in 1 dag de meeste leuke dingen wel gezien.

groeten Bounty
 
Ik ben zelf afgelopen jaar 11 dagen op lanzarote geweest, dat was een erg leuke vakantie. Wij hebben er geen motoren gehuurd, maar een auto. Het is wel mogelijk er een motor te huren meen ik, maar dit was voor ons toen niet mogelijk, aangezien wij bij een door de reisorganisatie voorgezchreven berijf hebben gehuurd (zekere voor het onzekere). Ik weet namelijk niet hoe het zit met vezekeringen e.d. op lanzarote.

Succes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan